پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: انحصار کشور آمریکا در تولید شتاب دهنده الکترونی توسط دانشمندان ایرانی شکسته شد و جوانان غیور ایرانی در صنعت هسته‌ای بار دیگر افتخاری برای ایران عزیز به ارمغان آوردند.
شعار سال: محمد اسلامی در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشت: چندی پیش درباره نقش مهم شتابگر‌های ذرات مطلبی را در همین صفحه انتشار دادم و به پژوهش‌ها و فعالیت‌های امیدوارکننده دانشمندان صنعت هسته‌ای در این زمینه اشاره‌ای داشتم.

اسلامی افزود: موضوع شتابگر‌ها به‌عنوان یکی از ابزار‌های مهم تأثیرگذار و راهبردی بر صنایع مختلف از جمله غذایی، پزشکی، کشاورزی و ... می‌تواند نقشی شگرف در کاربرد فناوری هسته‌ای در زندگی مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این روز‌ها خبر خوشی از به ثمر رسیدن تلاش‌های همکارانم در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در تولید شتاب‌دهنده‌های الکترونی و بومی شدن این نوع از شتاب‌دهنده‌ها برای مردم عزیز ایران مخابره شد.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بسیار خرسندم که انحصار کشور آمریکا در تولید شتاب دهنده الکترونی توسط دانشمندان ایرانی شکسته شد و جوانان غیور ایرانی در صنعت هسته‌ای بار دیگر افتخاری برای ایران عزیز به ارمغان آوردند.

اسلامی اظهار داشت: این نوع شتاب‌دهنده‌ها در طیف وسیعی از صنایع گوناگون مثل پلیمر، پرتودهی مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، تصفیه صنعتی آب و فاضلاب، مقاوم‌سازی تجهیزات برابر حرارت و موارد متعدد دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: شتاب‌دهنده‌های الکترونی از سوی متخصصین ایرانی به‌طور کامل بومی شده و در مسیر صنعتی شدن قرار گرفته است. لازم است از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش به سزایی در تولید این مدل از شتاب‌دهنده‌ها داشته‌اند، قدردانی داشته باشم ان‌شاءالله در ادامه مسیر و پیشبرد اهداف صنعت هسته‌ای پیروز و سربلند باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۴۴۱۲۷/irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین