پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
گویا قرار است که به راحتی و حتی افتخار از کنار ادعای بی اثر بودن تحریم‌های حداکثری ایالات متحده آمریکا بر مردم و کشور ایران بگذریم؟ این در حالی است که همه می‌دانیم، ایران جنگ تحمیلی ۱۰ ساله دوم خود را پشت سر گذاشت (بعد از جنگ ۸ ساله تحمیلی با کشور عراق). سوال اینجاست که فشاری که بر مردم آمد چه می‌شود؟ آیا با عبارت کودکانه " اصلا هم درد نداشت " می‌خواهیم از کنار این موضوع مهم بگذریم. انهم بدون درخواست مجازات حقوقی کشور آغاز کننده جنگ؟ آیا قصد داریم نقش کاسبان تحریم (بنوعی همانند منافقان جنگ تحمیلی اول) را فراموش کنیم؟ یا قصد فراموش سازی مدیریت ناکارآمد مدیران اهمال کار را داریم؟ چه بدبختیم اگر اینگونه باشد؟
شعار سال: سناتور ارشد آمریکایی ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران را دیوانگی خواند، با این حساب می‌توان به احیا برجام امیدوار بود؟

کریس مورفی در یادداشتی برای مجله تایم نوشت: ما شاهد شکست سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران هستیم و این مسئله چاره‌ای جز توافق دولت بایدن با تهران باقی نمی‌گذارد.

مورفی در این یادداشت با اشاره به بدعهدی‌های واشنگتن در قبال ایران، گفته: علیرغم اینکه ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند بود، اما ترامپ برخلاف توصیه مشاورانش از این توافق خارج شد و بر همین اساس، ما شاهد عدم تمایل تهران برای بازگشت به میز مذاکره در دوره بایدن به دلیل زیر میز زدن ترامپ بودیم.

به گفته او، «ادامه سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران دیوانگی است و زمان آن رسیده که تیم مذاکره‌کننده بایدن امتیاز‌های هوشمندانه‌ای را به تهران برای احیای مجدد برجام بدهد.»

تحریم‌های ترامپ کاملا بی‌اثر بوده؟
این سناتور آمریکایی در یادداشت خود به تلاش جمهوریخواهان برای جلوگیری از هرگونه توافق احتمالی با ایران هم اشاره کرده و نوشته: هستند کسانی که همچنان بر ادامه تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران تاکید دارند. به این افراد باید خاطر نشان کرد آمریکا هیچ سودی از تحریم‌های تهران به دست نیاورده و تحریم‌های ترامپ کاملا بی‌اثر بوده است.

اشاره مورفی به نامه اخیر حدود ۳۰ سناتور جمهوری‌خواه به بایدن است که در آن به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بودند اگر توافق با ایران به تصویب کنگره نرسد مانع اجرای آن خواهند شد.

همچنین، طی ماه‌های گذشته برخی دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته‌اند تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران را حفظ کند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت ترامپ نیز دیروز (پنجشنبه) در توئیتی مدعی شده بود بازگشت دولت بایدن به برجام به منزله امضای حکم اعدام برای اسرائیل است. او در این توئیت به بایدن گفته که بین ایران و اسرائیل باید یکی را انتخاب کنی.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ........ ، www.tejaratnews.com 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین