پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
وعده و وعیدهای دولت در خصوص ایجاد راه مناسب برای زائران اربعین در استان ایلام همچنان در بلاتکلیفی کامل به سر می برد.
شعارسال: قریب به 200 روز تا اربعین امسال باقی مانده است و زمان برای رسیدن به این روز و رویداد مهم دینی و فراملی در حال سپری است، آنچه که باید به آن توجه کرد این است که در این فرصت باقی مانده تمام تلاش ها برای بکارگیری وعده های داده شده به کار گرفته شود.

اگر در اذهان خود گذری به دوران اربعین های سال گذشته داشته باشیم خواهیم دید که زائران اربعین حسینی با بسیاری از مشکلات دست و پنج نرم کردند به خصوص در سال گذشته که مسئولان استان غافلگیر شدند و دیگر فرصتی برای جبران خدمات به زائران نبود.

مشکلات زائران اربعین در استان ایلام بسیار زیاد و رفع این مشکلات وقت بسیار زیاد مسئولان را برای این موضوع می طلبد تا جایی که در این روزهای باقی مانده تا اربعین باید تمام هم و غم مسئولان رفع مشکلات اربعین و زائران باشد.

برای زائرانی که حضور در عتبات عالیات برایشان بعنوان یک نقطه عطف در چهلم امام حسین(ع) (اربعین) محسوب می شود و نیز این حضور پررنگ حامل پیام های مهمی برای دنیا و به خصوص نظام استکبار است وعده های داده شده مسئولان باید هر چه سریعتر اجرایی شوند.

اگر چه مردم استان ایلام به خوبی از زائران اربعین حسینی پذیرایی کرده و از هیچ تلاشی برای این موضوع دریغ نکردند اما باید مشکلاتی که هنوز دامن گیر است به زودی حل شوند.

یکی از این مشکلات راه دسترسی در استان ایلام تا پایانه مرزی است وعده ای که اربعین های یکی پس از دیگری وضعیت راه های دسترسی به مرز هیچ تغییری نمی کند و تنها چند هفته مانده به اربعین ماشین های سنگین در راه منتهی به مرز استقرار می یابند.

* واکنش امام جمعه ایلام به عدم تحقق وعده ها

این روند باعث شده تا حتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمه ایلام نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد، دیروز (جمعه) امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه با یادآوری نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) و میزبانی مردم استان اشاره و گفت: در این دوسال حدود دو میلیون زائر، مرز بین المللی مهران را برای تردد و سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده اند اما متاسفانه نسبت به احداث زیر ساخت ها به ویژه راه، اقدام چشم گیری صورت نگرفته و مسئولین به قول و وعده های خود عمل نکرده اند.

لطفی ابراز کرد: بار سنگین پذیرائی از میلیونها زائر بر دوش مسئولین و مردم استان است و گرچه مردم و مسئولین استان علی رغم همه کمبودها و امکانات لازم عالیرتین جلوه های مهمان نوازی و پذیرائی را به نمایش گذاشتند اما بسیاری از مشکلات هنوز پا برجاست.

این در حالی بوده که سفرهای مختلفی از سوی مقامات کشوری به استان در خصوص رفع مشکلات راه اربعین صورت گرفته و علیرغم این سفرها اما تاکنون زیر ساخت ها در حوزه راه ره به جایی نبرده است و وعده ها همانگونه بر روی کاغذ مانده است.

* قول دو ساله ای که عملی نشد

این در حالی بوده که باید پروژه های راه اربعین تاکنون به بهره برداری می رسیده و معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان وعده هایی برای حل این مشکل داده بود، "امیر امینی"، معاون وزیر راه در سفر به استان ایلام و در حاشیه بازدید از جاده های ارتباطی شهرستان مرزی مهران اظهار کرد: ساماندهی و بهسازی و تعریض جاده های منتهی به مرز مهران از اواسط سال 93 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: یک ستادی در وزارت راه و شهرسازی جهت برنامه ریزی برای ساماندهی و بهسازی راه های حوزه استان هایی که محل تردد زائران اربعین حسینی است تشکیل شده و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعریض جاده ایلام به مهران و پایانه مرزی یکی از این جاده ها است که تاکنون اقدامات خوبی در آن انجام گرفته است البته این جاده یک بخش خیلی سخت شامل مناطق کوهستانی و یک بخش دشت و تپه ماهور دارد که پیشرفت های خوبی در بخش دشت و تپه ماهور داشته ایم.

امینی یادآور شد: امیدواریم ظرف یک تا دو سال آینده با تزریق اعتبارات مورد نیاز، این پروژه به طور کامل انجام و به بهره برداری برسد.

علیرغم این اظهارات اما با گذشت دو سال از این وعده ها اما تاکنون این وعده ها بر روی کاغده مانده اند و هنوز که هنوز مشخص نیست که راه دسترسی زائران در استان ایلام به مرز چه وقت حل خواهد شد؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395، کدخبر: 20674، www.ilamebidar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
با این وضع تا پنج سال دیگر هم حل نمی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین