پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
چهل نماینده‌ی ادوار مجلس در نامه‌ای به روسای قوا تاکید کرده‌اند: استدعا داریم پیش از آنکه شاهد بروز دامنه‌ی بیشتری از خشونت علیه دختران و زنان و پیامد‌های احتمالی آن باشیم، اقدام عاجل برای پیگیری لوایح مذکور، مبذول فرمائید.

شعار سال:متن این نامه در پی می‌آید:
 
بسمه‌تعالی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جناب آقای رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
 
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه ای
ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام و تحیّات

با احترام، بدینوسیله ما تعدادی از نمایندگان ادوار مردم شریف ایران، مطالبی را دایر بر بیان نگرانی‌های موجود در سطح جامعه، در خصوص حوادث ناگوار و غمبار اخیر علیه زنان و دختران کشورمان، به استحضار جنابان عالی می‌رسانیم:
 
همان‌طور که عنایت دارید، متاسفانه وجود خلأهای قانونی، کثرت و گستردگی موارد خشونت خانگی علیه زنان و دختران، منجر به خدشه‌دار شدن استحکام و تقدس نهاد خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه اسلامی و همچنین جریحه‌دارشدن احساسات آحاد افراد جامعه و اختلال در نظم عمومی طی سالهای اخیر گردیده است.
 
لذا لزوم بازنگری در سیاست‌گذاری‌ کیفری به منظور افزایش بازدارندگیِ مجرمین در نوع به کارگیری مجازات تعزیری توسط قانونگذاران و دستگاه‌های اجرایی دیده شده و پیشنهاداتی به شرح زیر به صورت عاجل ارائه می‌شود:
 
نخست: به نتیجه رساندن لایحه‌ی اصلاح ماده‌ی ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی (در باب تعزیرات) به منظور حفظ امنیت حریم خانواده و حمایت از اخلاق گرایی در مواجهه با ارتکاب به قتل توسط پدر و همسر، ضرورت ایجاد سختگیری در برقراری عدالت قضایی و قانونی را ایجاب می کند.
 
لازم به یادآوری است که این لایحه به تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب هیئت‌وزیران رسیده و در ۸ خرداد ماه سال جاری از دولت به مجلس‌ شورای اسلامی ارسال گردید و هنوز در نوبت رسیدگی مجلس قرار نگرفته است.

دوم: به تصویب رساندن لایحه‌ی حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در مجلس شورای اسلامی که سه معاونتِ پیشین ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده در دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و همچنین دو رئیس پیشین قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و جناب آقای رئیسی در تدوین آن نقش داشته‌اند. علیرغم اجماع میان دو قوه و تصویب قید فوریت این لایحه از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی، همچنان شاهد معطل‌ماندن آن هستیم.
 
نظر به تکرار و برآمدن موج جدیدی از این نوع خشونت‌ها، از طرفی وجود فضای یکدست سیاسی و ارتباط بی‌سابقه بین مجلس و دولت و وعده‌های مکرر برای پیگیری این لایحه، همچنین پیرو پیگیری های مجدانه شخص رئیس جمهور محترم به‌عنوان مجری و مسئول حُسنِ اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با تأکید بر بند چهاردهم اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تأمین حقوق همه‌جانبه‌ی افراد اعم از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی برای همه و تساوی عموم در برابر قانون و اصل بیست و یکم در خصوص وظایف دولت در قبال تضمین حقوق زنان، استدعا داریم پیش از آنکه شاهد بروز دامنه‌ی بیشتری از خشونت علیه دختران و زنان و پیامدهای احتمالی آن باشیم، اقدام عاجل برای پیگیری لوایح مذکور ، مبذول فرمائید.
 
باقر امامی
شهربانو امانی
محمدرضا بادامچی
بهروز بنیادی
قهرمان بهرامی
سهراب بهلولی قشقایی
محمد رضا تابش
غلامحسین تکفلی
الیاس حضرتی
فاطمه راکعی
سید احمدرضا دستغیب
سید جلال ساداتیان
ابوالفضل سروش
پروانه سلحشوری
فاطمه سعیدی
طیبه سیاوشی
مهدی شیخ
معروف صمدی
شهریار قرمزی
اسدالله عابدی
حمیده عدالت
جمیله کدیور
مصطفی کواکبیان
الهه کولایی
احمد مازنی
پروانه مافی
داوود محمدی
حسین مرعشی
اکرم مصوری منش
سید فاضل موسوی
علی نظری
علی محمد نمازی
عبدالرضا هاشم زایی
علی هاشمی
فائزه هاشمی
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز ، تاریخ انتشار:  23بهمن1400، کدخبر: ، www.ensafnews.com/328584

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
نیاز به اصلاح قانون هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
اجرای قانون اشکال دارد.... قانون بایستی اصلاح شود درست اما حلقه گم شده نبود نهاد نظارت بر حسن اجرای قانون است. نهادی که اگه لازم باشه بتونه علیه پلیس کار کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
1
وقتی دختری توسط پدرش کشته میشه و فقط چند سال زندان در انتظارشه نشون میده که قانونمون ضعف داره تو این مورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین