پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
«احمد کریمه» استاد فقه تطبیقی در دانشگاه الازهر مصر، در واکنش به اختراع یک فناوری توسط دانشمندان چینی که حمل جنین را توسط زنان منتفی می‌کند، حمله کرد.
شعار سال: کریمه گفت: بین دین اسلام و علم سودمند واقعی هیچ گونه تعارضی وجود ندارد، اما اگر محصول علم با قوانین ربانی در تضاد باشد، چنین تعارضی شکل می‌گیرد.

وی در اظهاراتی به رسانه‌های مصری گفت: عمل به علم نافع و سودمند برپایه یک تصمیم جمعی نهادی است بنابراین اگر تصمیمی از سوی متخصصان صادر شود، آن‌ها در این زمینه آگاهی بیشتری دارند.

سخنان استاد دانشگاه الازهر در واکنش به اخباری صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه دانشمندان چینی یک فناوری را اختراع کرده اند که نیاز زن برای حمل جنین را مرتفع می‌کند و جنین از طریق یک رحم مصنوعی، با ایمنی بیشتری در خارج از بدن او رشد می‌یابد.

کریمه با تاکید بر اینکه این موضوع بدعتی مذموم، حرام به چند دلیل مجرمانه است، تصریح کرد: این موضوع به دلایلی نظیر تغییر خقلت خداوند، نقض قوانین شرع خداوند، لغو فرایند خلقت الهی، حذف امور عظیم در شریعت اسلام، زیرپا گذاشتن قوانین و فقه ارث مذموم است.

با این حال، «سن الجناینی» از علمای الازهر از ایده «رحم مصنوعی» دفاع کرده و گفته است که اگر این موضوع برای یک زن و شوهر و به دلیل مشکلات تولید مثل باشد، مباح است و اگر این امر حرام باشد، باروری آزمایشگاهی و لقاح خارج از رحم هم حرام خواهد بود.

وی بر این باور است که این موضوع به نفع بشر است و اگر صورت گیرد، باید شرایط و ضوابطی داشته باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.fa.shafaqna.com/۱۳۲۰۳۲
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
اگر رحم مصنوعی حرام باشه پس بقیه درمانها هم برای باروری حرام هستن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین