پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی درباره پیش نویس قطعنامه‌ای در محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.
شعار سال: منابع دیپلماتیک و خبری می‌گویند که رای گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد پیش نویس قطعنامه در محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین احتمالا روز جمعه خواهد بود.

مذاکرات بر سر متن این قطعنامه پس از نشست اضطراری شورای امنیت در شب گذشته آغاز شده است.

شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی برای دومین بار در هفته جاری در پی بحران اوکراین و به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی روسیه، عرصه نبردی دیپلماتیک با حضور دبیرکل سازمان ملل شد که همزمان ولادیمیر پوتین فرمان "عملیات نظامی ویژه" در دونباس را صادر کرد.

همزمان با برگزاری دومین نشست اضطراری شورای امنیت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس را صادر کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت و جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیرو‌های اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۶۶۲۰۳۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین