پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
فریدون عباسی بیان کرد: قیمت جهانی نفت در حال حاضر حدود ۹۰ دلار است و پیش بینی مجلس آنست که قیمت ۷۰ دلاری پیش بینی شده منطقی است.

شعار سال:فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حمایت از تصمیم کمیسیون تلفیق در پیش بینی قیمت ۷۰ دلاری برای نفت خام صادراتی در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: قیمت جهانی نفت در حال حاضر حدود ۹۰ دلار است و پیش بینی مجلس آنست که قیمت ۷۰ دلاری پیش بینی شده منطقی است.
 
وی بیان کرد: البته باخبر هستیم که سایر کشورهای صادرکننده نفت از جمله سعودی و روسیه قیمت نفت در بودجه سالیانه خودشان را ۶۰ دلار در نظر گرفته اند اما در صورت در نظر گرفتن قیمتی کمتر از ۷۰ دلار در بودجه ۱۴۰۱ ایران، دولت دچار کسری بودجه خواهد شد!
 
عضو کمیسیون انرژی افزود: نهایت امر آنچه رخ خواهد داد عدم تحقق درآمدهای حاصل از نفت ۷۰ دلاری و جایگزینی سایر منابع درآمدی از جانب دولت به جای آنست. در این صورت، دولت از برخی هزینه کردها چون بحث عمرانی خواهد کاست و اتفاق ویژه و خطرناکی نمی افتد!
 
فریدون عباسی گفت: درباره افزایش سقف صادرات روزانه نفت از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز نیز معتقدیم که با توجه به تعاملات دولت جدید با همسایگان و اجرای تفاهم ۲۵ ساله با چین کاملا قابل تحقق است. به خصوص که با تفکر جدید حاکم بر صنعت نفت کشور و باورمندی به توان داخلی در حال حاضر نیز جهش خوبی در صادرات نفت ایجاد شده است. متاسفانه این باور و کار جهادی در دولت گذشته وجود نداشت و کشور را کاملا معطل مذاکرات نگه داشته بودند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری نود اقتصادی  ، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1400، کدخبر: 2146713 ، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین