پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا گزارش داد دولت جو بایدن برای برایان هوک و مایک پمپئو، مقامات سابق دولت دونالد ترامپ و از عاملان ترور سردار سلیمانی تدابیر ۲۴ ساعته امنیتی اندیشیده است.
شعار سال: بر اساس گزارش شبکه خبری سی بی اس نیوز، گزارش ارائه شده از سوی وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این وزارتخانه معتقد است مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و برایان هوک مسوول امور ایران در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا با تهدید جانی مواجه است.

بر اساس این ارزیابی ها، دولت آمریکا در طول سال ۲۰۲۱و همچنین سال ۲۰۲۲ برای این دو فرد به صورت ۲۴ ساعته تدابیر امنیتی اندیشیده است.

تدابیر امنیتی شدید و تیم محافظ مایک پمپئو، اخیرا جلب توجه کرده است. پمپئو که یک نامزد احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است، در برنامه‌های عمومی از جمله در کنفرانس اخیر "اقدام جمهوری خواهان آمریکا"، با تدابیر شدید امنیتی حاضر می‌شود. تدابیر امنیتی درنظر گرفته شده برای وی مشابه تدابیر محافظتی برای وزرای کابینه دولت آمریکا است.

سی بی اس نیوز ادامه داد آخرین ارزیابی امضا شده از سوی برایان مکئون معاون مدیریت و منابع وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند که پمپئو " از سوی یک قدرت خارجی یا عامل خارجی" تهدید می‌شود.

برایان مکئون همچنین در ارزیابی خود اعلام کرده است حداقل در سه مورد که جدید‌ترین آن‌ها نوامبر ۲۰۲۱ بوده است، برایان هوک با تهدید خاص مواجه شده است.

این رسانه آمریکایی ادعا کرد چند مقام آمریکایی تایید کرده اند که منظور از قدرت خارجی در این ارزیابی ایران بوده است. با این حال اطلاعات خاصی از چگونگی این تهدید‌ها ارائه نشده است.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده به شهادت رسیدند.

روزنامه انگلیسی گاردین مرداد ماه ۱۳۹۹ نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از ماه‌ها پیش از ترور سردار قاسم سلیمانی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به این اقدام تشویق و ترغیب کرده است.

به نوشته سیمون تیسدال در نسخه گاردین، پمپئو پیشینه تاریکی از پیگیری بدترین تکانه‌ها را در صحنه سیاسی ایالات متحده دارد و ترور ماه ژانویه (۱۳ دی ۹۸) ژنرال قاسم سلیمانی را با گفتن این سخن که وی تهدید فوری برای منافع ایالات متحده بوده، توجیه کرد.

این در حالیست که اگنس کالامارد بازرس سازمان ملل متحد در ماه جاری (ژوئیه) با غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام کرد که هیچ مدرک و سندی برای اثبات این ادعای پمپئو وجود ندارد.

تیسدال در بخش دیگری از این نوشتار گفته بود: دولت ایالات متحده دو چهره از خود به جهانیان نشان می‌دهد: یکی مهربان، باز، شفاف و بزرگ منشانه و دیگری تحت تاثیر محاسبات تاریک و خودخواهانه است. پمپئو با نفوذترین مشاور ترامپ و جانشین احتمالی او، چهره بی پرده و مهاجم بخش دوم نیروی مداخله جو، مهاجم و دروغگوی آمریکاست.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۶۷۹۱۰۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین