پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
دور نخست مصاف نامزدهای راست میانه برای حضور در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه پایان یافت؛ حال آنکه از دو گزینه محتمل تر یعنی «سارکوزی» و «ژوپه»، اولی بازنده شد و دیگری به رتبه دوم رضایت داد.
شعار سال: به نقل از فرانس ۲۴، «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه با قبول شکست در رقابت های درون حزبی «جمهوریخواهان»، رویای تصاحب دوباره کاخ الیزه را به فراموشی سپرد.

در انتخابات دیروز یکشنبه، هفت نامزد از حزب راست میانه حضور داشتند که رقابت میان سه نفر از آنها شامل سارکوزی، «آلن ژوپه» شهردار «بوردو» و نخست وزیر فرانسه در سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷، و «فرانسوا فیلون» نخست وزیر دوره ریاست جمهوری سارکوزی، شدید تر بود.

با بیرون رفتن سارکوزی از دور رقابت ها، هفته آینده در روز ۲۷ نوامبر، فیلون و ژوپه دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا به این ترتیب نامزد نهایی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه مشخص شود.

فرد پیروز در رقابت ۲۷ نوامبر، در ماه می سال میلادی ۲۰۱۷ به مصاف «مارین لوپن» رهبر راست افراطی حزب «جبهه ملی فرانسه» خواهد شتافت.

نتیجه رقابت دیروز نامزدهای راست میانه در حالی اعلام می شود که برای سومین بار پس از «برگزیت» و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، شاهد تفاوت چشمگیر میان نظرسنجی های پیش از انتخابات و رای نهایی مردم هستیم. در حالی که انتظار می رفت ژوپه پرچمدار رقابت روز یکشنبه باشد، شاهد آن هستیم که وی با کسب ۲۸.۲ درصد از آراء در جایگاه دوم بعد از فیلون با ۴۴.۱ درصد از آراء قرار گرفت.

گفتنی است که سارکوزی پس از اعتراف به شکست، حمایت خود را از فیلون در ادامه مسیر فتح الیزه اعلام کرد.

نظرسنجی ها اگر قابل اعتماد باشند حاکی از پیروزی نامزد نهایی جمهوریخواهان در مصاف با لوپن افراط گرا در رقابت ماه می هستند.

این در حالی است که با کاهش محبوبیت حزب حاکم سوسیالیست، بعید به نظر می آید که هیچ نامزدی از این حزب توانایی پیروزی در انتخابات مقدماتی میان حزبی را که در ماه آوریل ۲۰۱۷ برگزار می شود، داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1آذر1395، کد مطلب: 3829656، http://mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین