پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدعی شده است که در این وزرتخانه بخش‌هایی برای آینده‌نگاری و آینده پژوهی وجود دارد که موضوعات و فناوری‌های روز دنیا را رصد می‌کنند تا بهترین بهره‌برداری را از آن‌ها داشته باشیم. از آقای دکتر صالحی عزیز بعنوان یک رسانه دوست و همراه، بشکلی مشفقانه درخواست می‌کنیم که بجای مانور روی نداشته‌ها، اقدام به فعال سازی این آرزو‌ها و نیازها، بر اساس ظرفیت‌های موجود کنند. موارد ادعا شده توسط این برادر عزیز، ممکن است بشکل موردی وجود داشته باشد، اما تاکنون ماموریت سپاری صورت نگرفته و ضرورت بازسازماندهی در ساختارها، رویه‌های فعالیتی و ماموریت سپاری، بشدت احساس می‌شود.
شعار سال: پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در یک برنامه تلویزیونی درباره ظهور فناوری‌های جدید و به روز و موضع وزارت علوم نسبت به آن‌ها با اشاره به مفهوم نیمه عمر فناوری بیان کرد: ارائه و تغییر محتوای فناوری‌های مختلف، متفاوت است و ممکن است بعضا از ماه‌ها تا سال‌ها زمان ببرد. درحقیقت در حوزه‌های اولویت دار جهان که مخصوصا نیمه عمر فناوری هایشان کوتاه است اگر نتوانید به این فناوری‌ها ورود کنید بازار را چه از نظر استراتژیک و چه از نظر اقتصادی و چه از نظر امنیتی باخته اید.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی بحث جدی تمام دنیاست و نیمه عمر فناوری هایش به ماه رسیده است، افزود: این نشان می‌دهد که در این حوزه سرعت پیشرفت زیاد است. در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخش‌هایی را برای آینده نگاری و آینده پژوهشی داریم.

صالحی ادامه داد: در حوزه‌های علم و فناوری بحث ما فقط حوزه فناوری‌های سخت نیست و فناوری‌های نرم نیز از موضوعات پایه محسوب می‌شود. اینکه این فناوری‌ها به چه سمتی میرود و چطور باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع متاورس در دنیا اظهار داشت:همانطور که شبکه‌های اجتماعی دنیا را متحول کردند، متاورس نیز در آینده‌ای نزدیک نظام ارتباطات دنیا را متحول خواهد کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم درباره مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور عنوان کرد: در این حوزه تحقیقاتی، افرادی فعالیت دارند که تخصص‌شان آینده نگاری و آینده پژوهی است و با مکانیزم‌های مختلفی از طریق ارتباطات بین المللی و ارتباط با دانشمندان بزرگ در ایران و جهان و پیش بینی‌هایی که باید انجام شود، دنیا را رصد می‌کنند تا بتوانیم از فناوری‌ها و موضوعات روز حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته همچون حال که متاورس که موضوع جدیدی است، فناوری زیستی دنیا را متحول کرده بود، گفت: در آن زمان دریافتیم که زیست فناوری موضوع آینده دنیاست و در این راستا وزارت علوم، پژوهشگاه ملی بین المللی را به این نام راه اندازی، دانشجویان را در مقطع دکترای پیوسته زیست فناوری بورسیه و در حالت کلی زیست فناوری در نقشه جامعه علمی کشور یک اولویت شد.

به گفته وی، حتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ستادی تشکیل داد و سپس سند ملی زیست فناوری ایجاد شد و درحقیقت تمام نظام علم و فناوری دست به دست هم دادند تا برای وجود زیست فناوری باور ایجاد شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: امروز در تولید علم زیست فناوری رتبه عالی داریم، اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان در زیست فناوری مدیر عامل شرکت‌های خودشان هستند. یکی از بزرگترین کشور‌های تولید کننده محصولات زیست فناوری و صادرکننده آن‌ها هستیم و دارو‌های پیچیده زیست فناوری بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر میشود که هیچکدام هم دولتی نیست.
 
تعداد بازدید : 5
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۹۸۲۵۰، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
مادرش 90 سالشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور که فقط کتاب بیرون می ده،کار دیگری نمی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین