پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: سال ۱۴۰۱ سال توجه به پژوهشگاه‌هاست و از ظرفیت‌های قانون بودجه و شورای عالی عتف برای تقویت این مراکز استفاده خواهد شد.
شعار سال: دکتر پیمان صالحی روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در مراسم معارفه سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و تجلیل از خدمات ریاست پیشین این پژوهشگاه گفت: نگاه وزارت علوم و شورای عالی عتف به پژوهشگاه‌ها یک نگاه ویژه است، از این رو انتظار می‌رود که پژوهشگاه‌ها در تحقق نقشه جامع علم و فناوری و موضوعات پژوهشی مطرح در کشور نقش آفرینی کنند.

معاون پژوهشی وزیر علوم بر مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: بنا داریم در همه استان‌های کشور دبیرخانه‌ای با محوریت استانداران و با دبیری رئیس دانشگاه جامع هر استان برای مأموریت گرا شدن پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها راه اندازی کنیم.

وی افزود: در حوزه شیمی که واردات کشور زیاد است، اولویت ما افزایش تولید داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان است که با همکاری حدود ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان تولید تعدادی از اقلام شیمیایی که مصرف بیشتری دارد شروع شده است.

وی تولید کاتالیست و برخی سموم کشاورزی پر مصرف را اقدام مهمی دانست که در کشور شروع شده است و وابستگی کشور را به خارج کاهش داده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سطوح پایین‌تر آمادگی فناوری فعال هستند، اما تولید محصولات و تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش بنیان صورت خواهد گرفت.

دکتر صالحی با بیان اینکه در نظام نوآوری موضوع تجاری‌سازی از موضوعات جدی است که باید به آن توجه ویژه کنیم، گفت: در این زمینه پژوهشگاه‌ها باید در‌های خود را به روی بخش خصوصی باز کنند.

دکتر صالحی با تأکید بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهشگاه‌ها گفت: این نوع سرمایه‌گذاری در پژوهشگاه‌ها موجب اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان خواهد شد و در هیات امنای پژوهشگاه شیمی و مهندسی مجوز حضور بخش خصوصی صادر شد.

معاون وزیر علوم با اشاره به تأمین اعتبارات پژوهشی و فناوری گفت: در سال ۱۴۰۰، سعی کردیم ۱۰۰ درصد اعتبارات پژوهشگاه‌ها محقق شود؛ همچنین در سال ۱۴۰۱ نیز در تلاش بودیم که تعاملاتی با دولت و مجلس داشته باشیم تا اعتبارات جدیدی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: در سال جاری برنامه داریم که هر دانشگاه و پژوهشگاهی در راستای مأموریت‌های خود حرکت کند، معادل آن، اعتباراتی به آن‌ها اختصاص دهیم.

وی گفت: پژوهشگاه‌ها برای تأمین نیروی انسانی متخصص خود باید از ظرفیت دانشجویان پسادکتری بهره برداری کنند؛ در زمینه ارتقای اعضای هیئت علمی فعال در پژوهشگاه‌ها آیین نامه ارتقا را تغییر خواهیم داد و به زودی پیش‌نویس این تغییرات برای کسب نظرات رؤسای پژوهشگاه‌ها به آنان ارسال خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۹۹۷، www.msrt.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین