پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۶۴۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
رئیس کل سازمان توسعه تجارت در راستای تسریع انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا و انجام مذاکرات فشرده، با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو دیدار و گفتگو کرد.
شعار سال: علیرضا پیمان‌پاک با بیان اینکه در این دیدار بر تسریع همه جانبه مذاکرات تاکید شد، گفت: با توجه به برگزاری فشرده مذاکرات حضوری قرار شد هر چه سریعتر لیست اقلام، نهایی شده و کارگروه‌های مشترک برای تسریع در نهایی کردن لیست اقلام تشکیل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دو طرف تاکید داشتند، قبل از پایان سال ۲۰۲۲ تجارت اوراسیا نهایی و به تصویب کشور‌های عضو برسد، تا بتوانیم موافقت‌نامه تجارت آزاد را امضا کنیم، اظهار داشت: با توجه به ضرورت فعال‌سازی کریدور شمال جنوب، صحبت‌هایی در این بین صورت گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران شکل گیرد تا ابعاد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعال کردن جدی کریدور شمال جنوب فراهم شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در فعال‌سازی کریدور شمال جنوب تقریبا ۳۰ درصد هزینه و زمان انتقال کالا از کشور‌های اوراسیا به هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس کاهش پیدا می‌کند و همچنین زمینه‌سازی بسیار خوبی برای بهره‌گیری ایران از میلیارد‌ها دلار در آمد حاصل از ترانزیت فراهم می‌شود.




شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۱۶۱۴۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
وقتی کریدور شمال جنوب این همه مزیت داره چرا زودتر این خط تکمیل نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
بحث فراتز از کاهش صرفا 30 درصدی هزینه ترانزیت است !!!! با فراهم کردن کامل دسترسی ار طرف ایران در دریای خزر برای کشورهای اورسیا و حوزه cis و فعال کردن منطقه لجستیک در اینچه برون !!! ایران دسترسی مناسبی برای تجارت و صادرات و ترانزیت راحت برای کشورهای اورسیا و حوزه cis فراهم می کند !!! در کنار آن این کشورها را با بازار تولید در ایران آشنا می کند و امکان صادرات از ایران به این کشورها فراهم می شود !!! کاری که چین با مسیر راه آبریشم می کند !!! فراهم کردن زیرساخت ارتباطی برای صادرات سهل تر !!! ایران با مسیر کریدور شمال به جنوب می تواند برای حوزه cis انجام دهد !!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین