پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
امروز بسیج سازندگی نه تنها در بخش سازندگی روستاها وارد می شود بلکه زمینه اشتغال مناسب جوانان و نوجوانان را نیز ایجاد نموده است.
شعار سال: ایجاد واحدهای تبدیلی و فرآوری محصولات راهکاری مطمئن برای ایجاد اشتغال های پایدار با درآمد مناسب می باشد که می تواند زمینه اشتغالزایی دیگران را نیز ایجاد کند.

مشاغل خرد و پربازده از جمله الگوهای مناسب اقتصاد مقامتی هستند که در طی سال های اخیر با حمایت های سازمان بسیج سازندگی و به همت سپاه پاسداران ایجاد شده اند.

واحدهای فرآوری ضایعات سنگی نیز یکی از این پروژه ها هستند که در شهرستان قروه و بخصوص در شهر سریش آباد به خوبی توانسته اند در ایجاد کسب و کارهای پردرآمد نقش موثر خود را ایفا کنند.


این واحدهای تولیدی هم اکنون افرادی را که تا دیروز بیکار بودند به یک کارآفرین تبدیل نموده اند به گونه ای که هر کدام از این واحدها ظرفیت اشتغالزایی برای 20 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کنند.

در همین رابطه و در جریان بازدید از یکی از این واحدهای فراوری ضایعات سنگی گفتگویی با مسئول این واحد داشته ایم.

علی قنبری با بیان اینکه تمامی افراد فعال در کارگاه او افرادی تحصیل کرده هستند گفت: با توجه به مشکلات بیکاری که در منطقه وجود داشت تصمیم به احداث یک واحد تولیدی گرفتیم.

وی افزود: ما از ضایعات سنگ استفاده می کنیم و با استفاده از این ضایعات به فرآوری محصولات می پردازیم.


مسئول این واحد ادامه داد: تاکنون متاسفانه نهاد خاصی از ما حمایت نکرده است و تنها امسال سپاه پاسدراان و بسیج سازندگی یک وام 300 میلیون ریالی به ما دادند و ما انتظار داریم دیگر نهادها هم به ما کمک کنند تا بتوانیم علاوه بر اشتغال زایی بیشتر کسب و کار خود را نیز رونق ببخشیم.

اختصاص 11 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی بسیج سازندگی در قروه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سال گذشته ما موفق شدیم حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات اقتصاد مقاومتی را به شهرستان قروه وارد نماییم و 65 طرح اقتصاد مقاومتی را ایجاد نماییم که باعث اشتغال عده بسیاری از جوانان این شهرستان شده است.


سعید شعبانی افزود: امسال نیز در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل با وجودی که اعتبارات کمتر بوده و دیرتر به ما واگذار شده است یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبارات اشتغال زایی وارد شهرستان نمودیم که تاکنون 27 طرح را به بانک معرفی نموده ایم


فرمانده سپاه قروه ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر سریش آباد معادن سنگ مناسب و ضایعات سنگی وجود دارد کارگاه های کوچکی در حدود 20 کارگاه در این شهر ایجاد شده است که ما برای حمایت از این کارگاه ها مبلغ 300 میلیون ریال به هرکدام اختصاص داده ایم که جمعا 6 میلیارد ریال از اعتبارات در این حوزه اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: 500میلیون تومان از اعتبارات را نیز به بخش کشاورزی در تولید قارچ و عسل،پرورش شترمرغ،مرغ خانگی و دیگر فعالیت های بخش کشاورزی قرار می دهیم تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شود.

شعبانی افزود: یکی از عمده ترین مشکلات این عزیزان موضوع فروش این محصولات می باشد که ما در داخل شهرستان افراد توانمندی را برای بازاریابی قرار داده ایم.


وی گفت: ما تمامی قارچ های تولیدی در سطح استان را با قیمت مناسب خریداری می نماییم و به خارج از کشور نیز می توانیم ارسال کنیم.

بیمه و دغدغه ای به نام ضایعات

با وجودی که واحدهای فرآوری محصولات سنگی در شهرستان قروه اشتغالزایی مناسبی را برای جوانان این منطقه ایجاد نموده اند اما نبود بیمه از یک سو و نیز کمبود مواد اولیه ضایعات سنگی از سوی دیگر بر بیشتر شدن مشکلات این بخش از بازوان اقتصاد مقاومتی افزوده است که امید می رود تا مسئولان شهرستان به دنبال حل مشکلات آنان باشند.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی کردتودی، تاریخ انتشار: 27 آبان 1395، کد مطلب: 20458، http://kurdtoday.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین