پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
محله های حاشیه ای شهر قصرشیرین با وجود بی توجهی های مسئولین چهره شهر را نازیبا کرده اند.

شعار سال: متاسفانه همیشه برداشت سیستم دولتی این بوده که حاشیه نشینان چون بی جهت از محل زندگی سابق خود به این مناطق آمدند و باساخت و سازهایی بدون رعایت قوانین شهری در محل هایی همچون پالی آباد و قصرجدید تجمع کردند نباید خدمات به این افراد ارایه شود.

افراد حاشیه نشین در واقع از محروم‌ترین اقشار جامعه شهری به‌شمار می‌آیند و به اعتبار همین محرومیت در برابر هر‌گونه آسیب اجتماعی نیز بی‌دفاع هستند. این حاشیه نشینان قصرشیرین همچون اهالی محله های قصرجدید و پالی آباد از خدمات شهری و بهداشتی به شدت محرومند و متاسفانه چندان به این افراد سرویس نمی دهند و معلوم نیست تا کی باید این وضع ادامه یابد.

حاشیه‌نشینان فرزندان ناتنی نیستند بنابراین نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند. ما آمار دقیقی از حاشیه نشینان نداریم اما هر تعدادی که هستند عدالت حکم می کند به افراد حاشیه نشین که متعلق به همین آب و خاک هستند رسیدگی شود.


حاشیه شهر قصرشیرین مطمئنا یک شبه ایجاد نشده و به دلیل عدم مدیریت مناسب این نقاط، روز به روز تعداد خانه های آنان افزایش یافته است و اکنون نیز اگر قصوری صورت گرفته و توانایی کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در این مناطق را نداشته اند نباید مورد بی مهری قرار گیرند و حتی اقدام به تخریب خانه هایی کنند که خانواده ای در آن سکونت دارند.

یکی از شهروندان محله قصرجدید به نام (مراد.ع) در گفتگو با خبرنگار این سامانه با ابراز نارضایتی در خصوص عدم برخورداری محله از خدمات شهری اظهار داشت: با وجود مراجعات مردم به ادارات مرتبط و پیگیری های مکرر آنان متاسفانه چندین سال است وضعیت این محله ها به حال خود رها شده است.

وی گفت: در فصل تابستان، کوچه و خیابان های ما آنقدر گرد و خاک دارد که هر روز باید منازل خودرا از گردو خاک پاک کنیم. در فصل زمستان هم در پی بارش باران به دلیل وضعیت نامناسب کوچه های محله ونبود آسفالت در کوچه و خیابان های آن تمامی سیلاب حاصل از آب باران وارد منازل می شود.


وی افزود: در طول زمستان هرروز به خاطر گلی بودن کوچه و خیابان ها، باید کفش بچه ها را در مسیر مدرسه با نایلون بپوشانیم که مبادا گل آلود و نامرتب بر سر کلاس درس حاضر شوند.

شهرداری: تا تعیین تکلیف مالکیت زمین ها شهرداری اجازه ارائه خدمات ندارد

صحبت پور افشار شهردار قصرشیرین در این خصوصتاکید کرد: این اداره تمامی وظایف خود را در راستای ساماندهی به مناطق حاشیه نشین قصرشیرین انجام داده است و منتظر تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین های آن هستیم.

به گفته وی در این محله ها تا تعیین تکلیف مالکیت زمین های آن شهرداری اجازه ارائه خدمات ندارد چرا که بدون رعایت قوانین شهرسازی و در قالب ساخت و سازهای غیر مجاز انجام گرفته است که نیاز است ابتدا کوچه و معابر آن مشخص و ساماندهی شود.


وی از کارشکنی اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد و افزود: مالکیت زمین های تصرفی محله های پالی آباد و قصرجدید مربوط به اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی است که نیاز است وضعیت تملک زمین های آن را مشخص و به نام ساکنان این محله ها سند کنند.

وی افزود: شهرداری قصرشیرین سال گذشته پیرو نامه وزیر محترم راه و شهرسازی جهت ساماندهی به محله های حاشیه نشین قصرشیرین، نقشه طرح و بهسازی معابر را با صرف اعتباری بیش از500 میلیون ریال تهیه و به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه داده است اما این اداره با وجود مکاتبات فراوانی که داشتیم تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی همچنین افزود: علاوه بر محله های حاشیه نشین قصرشیرین، زمین های خالی اکثر نقاط سطح شهر نیز که چهره بسیار نامطلوبی را به خیابان های قصرشیرین داده است در تملک بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است که نه اجازه ساخت آن را به مردم می دهد و نه آن را به شهرداری واگذار می کند.

به‌نظرمی‌رسد وقت آن رسیده است که مسئولین و دولت مردان گفتار درمانی را کنار گذارده و به فکر برطرف کردن مسائل و مشکلات مناطق محروم و محله‌های فقیرنشین شهرمان که قطعاً پاره ای از وجود تک تک ما هستند، باشند.







با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از الوند خبر قصرشیرین، تاریخ انتشار 23 آبان 95 ، کد مطلب: 298935: www.alvandkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین