پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
صنعت برق کشور بعنوان یکی از صنایع پایه‌ای و محوری کشور دارای اهمیت بالایی در تامین توسعه اقتصادی و حتی تقویت امنیت منطقه‌ای است. صنعتی که بدلیل کم توجهی‌های دولت قبل در تامین سوخت نیروگاهی، واردات نیروگاه به بهانه تولید داخلی و بهره وری پائین درون صنعت و حجم بالای تعارض منافع، بشدت تضعیف شده است. در سال قبل هم این صنعت، بشکلی زشت پیشتاز آغاز دومینوی افزایش قیمت‌ها بود. حال مجری از جناب سخنگوی صنعت برق کشور سوال می‌کند و ایشان بشکلی زشت طفره می‌رود. قضاوت با شما
شعار سال: آقای سخنگو توضیح نمی‌دهد که چرا برای مناطقی مثل تهران سطح مصرف بهینه برق ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه تعیین شده در حالی که شخص خودش بهتر از همه می‌داند که این رقم بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ است. مهمترین عامل هم بی در و پیکر بودن توان موتور‌های کولر‌های آبی مورد استفاده در کشور است؟ چرا به افزایش راندمان ورود نمی‌کنید آقای حق بجانب؟

مجری در خصوص بعد خانوار و متراژ منزل روی میزان مصرف و نادیده گرفته شدن ان در تعیین برق بهای مصرفی می‌پرسد که جناب سخنگو، سر از سواحل جنوبی ایران در می‌آورد و حاشیه گویی می‌کند. گویا خجالت می‌کشد بگویید که به مردم اجحاف کردیم و توان مصاحبه بر اساس متراژ منزل و بعد خانوار را نداریم.

آقای سخنگو، طوری ناشیانه حرف می‌زند که گویا مردم اول و آخر مقصران کمبود برق هستند. یادشان رفته که سال گذشته تقصیر گردن ماینر‌ها بود (گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس، میزان مصرف ماینر‌ها را نزدیک به ۱۰ درصد کل توان می‌داند). واقعا از این همه پرت گویی و حاشیه روی شرم نمی‌کنید و خجالت نمی‌کشید؟ چرا از میزان بهره وری در تولید و خصوصا انتقال و توزیع برق نمی‌گویی آقای سخنگو، بگو تا مردم بدانند که چطور پول داخل جیب شان توسط اهمال‌های شما به آتش کشیده می‌شود؟

آقای سخنگو، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، نگوییم صدها، اما ادعا می‌کنیم، ده‌ها نقد مشفقانه و غیر مشفقانه نوشت و از شما درخواست پاسخ کرد؟ چرا روزه سکوت گرفته بودید؟ آیا نمی‌دانید که به دادگاه کشیدن مدیران دولتی توسط رسانه هیچ کار سختی نبوده و نیست؟ آیا تمایل داشتید که مثل برخی از همکاران با تعدد مکاتبه زمین گیرتان می‌کردیم تا پاسخگویی مستمر داشته باشید؟ تصور می‌کنید که توسل به این گونه روش‌ها از ما ساخته نیست؟ چرا قدردان اخلاق گرایی‌های حرفه‌ای نبوده و نیستید؟

در پایان باید تاکید کرد که صنعت برق کشور با کمال صد‌ها تاسف دچار نوعی برهم ریختگی برنامه ای- عملکردی، مدیریتی- صلاحیتی و ضعف در پاسخگویی شده و با توجه به شرایط کشور ایران بعنوان کشوری شدیدا انرژی محور، کم توانی‌های آقایان در آینده‌ای نزدیک، عاملی برای ایجاد مشکلات و چالش‌های امنیتی خواهد شد.
تعداد بازدید : 13

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین