پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
گویا صنعت برق کشور بواسطه تصمیمات آنی و لحظه ای، تخلفات و سلیقه گرایی‌ها و اهمال‌های مسلم مدیریتی، آنقدر دچار تناقض و سردرگمی شده که برای انحراف افکار عمومی، چاره‌ای جز بلندگو بدست گرفتن و جار زدن ندارد. آنقدر بد صدا هم فریاد می‌کشد که خلق الله خسته از این حجم بی برنامه گی شده اند. آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی محترم صنعت برق کشور چنانچه تمایل داشته باشند، به مناظره دعوتشان می‌کنیم. البته اگر مثل مدیران بالادستی خود، خود را به ندیدن و نشنیدن صحبت‌های رسانه‌ها نزنند. هرچند مدیران توانیر خوب می‌دانند که اگر پشت ده‌ها درب هم مخفی شوند پیدایشان می‌کنیم و مطالبه گر حقوق مردم خواهیم بود.
شعار سال: مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، اخیرا بیان نموده اند که تعداد مشترکان پر مصرف ۵ میلیون نفر است که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر دو برابر الگو، برق مصرف می‌کنند. رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه‌ای است که گاه بین ۱۵ تا ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می‌نمایند.
بررسی‌ها نشانگر آن است که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می‌کردند، دچار خاموشی نمی‌شدیم. از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی، ۸۵ درصد یعنی حدود ۲۵ میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می‌گیرند که قبض برق آن‌ها به طور میانگین کمتر از ۳۰ هزار تومان است. بر اساس طرحی که در حال بررسی‌های کارشناسی است، هزینه برق مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف با نرخ تمام شده و غیریارانه‌ای محاسبه خواهد شد و..

خوب به این فرمایشات ایشان توجه کنید که قصد داریم همین موارد را مبنای سوال از آقای سخنگو قرار دهیم:

آقای سخنگو به مردم با عدد و رقم مصرف وسایل برقی (با فرض قرار داشتن وسائل در گرید انرژی A-c) بگویند که چطور مصرف برق تابستان شهروندان تهرانی ۳۰۰ کیلو وات در ساعت برای تابستان و ۲۰۰ کیلووات ساعت در زمستان محاسبه شده است (اصرار داریم حتی مصرف لامپ داخل دستشویی هم محاسبه شود)؟
 

آقای سخنگو از وضعیت راندمان و بهره وری نیروگاه‌های کشور و میزان تلف شدن انرژی تا سر حد انشعابات منازل، با عدد و رقم با مردم حرف بزنند. بگویند تا مردم بدانند میزان بهره وری چرا باید اینگونه باشد؟
 

آقای سخنگو از علل تاخیرات و انحرافات پیش آمده برای سرمایه گذاری در صنعت برق و کم توجهی به ساخت نیروگا ههای جدید و همچنین اختلال‌های ایجاد شده در کار نیروگاههای کوچک و متوسط با مردم حرف بزنند؟
 

آقای سخنگو بگویند که چرا وعده تامین سوخت نیروگاه‌ها و عدم گرایش به مازوت سوزی داده شده، اما بر اساس گزارشات دریافتی، مازوت سوزی در سه شهر شروع شده است؟
 

آقای سخنگو بگویند که چرا متراژ منازل در میزان مصرف برای برچسب زدن بنام کم مصرف و پر مصرف در نظر گرفته نشده است؟
 

آقای سخنگو از تعارضات منافع در بخش توانیز اطلاع دارند؟ اگر بی اطلاع یا کم اطلاع هستند، به گزارشات دیده بان شفافیت مراجعه کنند؟ اگر گزارشات درست باشد، چرا باید شاهد این حجم اهمال و تخلف و پتانسیل بالا برای فساد باشیم؟
 

آقای سخنگو مدعی هستند که ۸۵ درصد مردم زیر الگوی مصرف قرار دارند و تعداد مشترکان پرمصرف، ۵ میلیون نفر است. بشکل شفاف از پهنه بندی جغرافیایی و محل استقرار این پنج میلیون پر مصرف حرف بزنند تا خود مردم قضاوت کنند.
 

آقای سخنگو چرا درباره شیوه محاسبه کیلو وات ۸۲۰ تومانی محاسبه شده برای پر مصرف‌ها حرفی نمی‌زنند و از راندمان تولید انرژی آن صحبتی نمی‌کنند؟ نمی‌گویند کدام مصوبه قانونی به توانیر و وزارت نیرو اجازه چنین کاری را داده است؟
 

آقای سخنگو چرا پاسخ نمایندگان معترض در مجلس را نمی‌دهند؟ نمایندگانی که بعضا خلاف چارچوب ادب و قانون، از کلمه دزدی از جیب مردم هم صحبت کرده اند؟
 

آقای سخنگو بگویند کدام قانون به توانیر اجازه فروش برق مجانی به هر اسمی که باشد و برای هر میزان مصرفی که باشد را داده است؟
 

....
 
 
 
انحراف افکار عمومی با بلندگوی سخنگوی صنعت برق کشور؟
 

آقای سخنگوی عزیز، این‌ها فقط ۳۰ درصد سوالاتی است که می‌شد در چارچوب‌های محدود رسانه‌ای از شما پرسید. شهروندان هزاران گلایه و سوال از عملکرد شما و شیوه خدمات رسانی تان داشته و دارند. هیچ کدام را نمی‌شنوید و درباره مصرف برق پر مصرف‌ها بلندگو به دست گرفته اید که چه بشود؟ چرا فکر می‌کنید که مردم متوجه رفتار شما نبوده و توان قضاوت شما را ندارند؟ منتظر دریافت پاسخ‌های شیرین تان هستیم برادر!
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین