پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۷۹۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
شهرداری منطقه یک طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساختمان معروف به سنگ دوقلوی محله گلابدره با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع خلاف دارای رای قطعی کمیسیون ماده صد است و شهرداری منطقه یک و دادستانی آماده اعمال رای و تخریب هستند، ولی نیروی انتظامی همکاری نمی‌کند.
شعار سال: شهرداری منطقه یک اعلام کرد: ساختمان گلابدره ۲۵۰۰ متر مربع خلاف دارد و شهرداری و دادستانی آماده تخریب هستند، اما پلیس همکاری نمی‌کند.

شهرداری منطقه یک طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساختمان معروف به سنگ دوقلوی محله گلابدره با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع خلاف دارای رای قطعی کمیسیون ماده صد است و شهرداری منطقه یک و دادستانی آماده اعمال رای و تخریب هستند، ولی نیروی انتظامی همکاری نمی‌کند.

ساختمان گلابدره که در جوار حریم و به صورت کوهپایه‌ای در سنوات گذشته احداث شده در قسمت جنوبی به صورت ۸ طبقه روی همکف به انضمام ۲ طبقه زیرزمین، در شمال شرقی بیش از ۱۰ طبقه روی همکف به صورت تجمیع با ملک جنوبی بوده و در قسمت جنوب غربی نیز با تخریب کامل کوه و فضای سبز اقدام به تجمیع با دو ملک دیگر و احداث در ورودی راه پله دسترسی به کوچه شکیبایی و گل محمدی نموده است که در حال حاضر اکثر واحد‌ها واگذار و فروخته شده و ساکن هستند که با هرگونه حادثه غیر مترقبه‌ای امکان ریزش و سانحه برای ساکنان آن وجود دارد.

در این اطلاعیه آمده است ملک فوق فاقد هرگونه مجوز بوده و هیچگونه استحکام بنا و نظارت ناظر نیز ندارد و دارای رأی قطعی کمیسیون ماده صد به شماره رای ۱۴۰۰۰۳۰۱۵۹ مورخ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ است.

طبق این اطلاعیه، سازنده با جمع آوری نیرو‌های بومی و افغانی و ایجاد درگیری از اواخر سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در دوره مدیریت شهری سابق در سه قسمت اقدام به ساخت و ساز نموده و در هنگام مراجعه مامورین، افراد فوق بالای ملک مستقر شده و با سنگ پرانی مانع از اجرای حکم می‌شوند.

شهرداری منطقه یک و دادستانی با تمام توان آماده اجرای حکم در خصوص این ملک هستند و تا کنون تعداد ۲۰ حکم از سوی دادستانی ناحیه یک (الهیه) صادر شده، اما توسط نیروی انتظامی متوقف شده و همکاری نمی‌شود و در صورت همکاری نیروی انتظامی ملک فوق به زودی اعمال حکم و تخریب خواهد شد.

پیش از این شهردار تهران گفته بود که در شهرداری تهران ستادی تشکیل شده که خروجی آن ستاد، بازبینی گود‌ها و ساختمان‌های شهر است و امکانی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم در جهت استحکام بنا‌های موجودی که خدمات ارائه می‌دهند و گود‌های خطرناک گام برداریم.

زاکانی همچنین اعلام کرده که انتشار لیستی مبنی بر اسامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن شهر تهران مرجعیت ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۹۱۶۹، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین