پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
در حالی که سرمایه گذاری بالای صنعتی بانک پاسارگاد در استان کرمان از نظر هیچ مدیر ملی و استانی به دور نمانده است، شنیده می‌شود که محمد مهدی زاهدی نماینده محترم کرمان، به اشکال مستقیم و غیر مستقیم، این بانک را تهدید به باز پس گرفتن پروژه پتروشیمی می‌کند. زاهدی مدعی است که این پروژه چندین سال است که پیشرفت قابل توجهی نداشته است. برخی از منتقدین با طرح چند سوال از زاهدی پرسیده اند که مثلا بازپس گرفتن این پروژه از پاسارگاد چه نفعی به حال کرمان و مردم کرمان دارد؟ آیا شما بعنوان نماینده مجلس توان جذب سرمایه گذار دارید؟ چرا بجای رفع موانع و کاهش مشکلات پیش روی این بانک در پروژه پتروشیمی استان کرمان، بر سردرگمی‌ها و پیچیده کردن کلاف مشکلات می‌افزایید؟
شعار سال: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر عزم جدی استان بر پس‌گرفتن این پروژه از بانک پاسارگاد است که نشستی هم با موضوع فسخ قرارداد و واگذاری زمین برگزار و این موضوع تصویب شده است.

محمدمهدی زاهدی در رابطه با اجرایی‌شدن پروژه پتروشیمی در کرمان بیان کرد: اخذ مجوز اجرای این پروژه و کلنگ‌زنی آن هشت سال پیش صورت گرفت.

وی افزود: سهام‌دار اصلی این پروژه بانک پاسارگاد است که در این هشت سال علی‌رغم قول‌های پی‌درپی هیچ اقدام جدی نکرده و به‌نظر می‌رسد که فقط خواستار بهره‌مندی از امتیازات بوده است.

زاهدی تصریح کرد: در حال حاضر عزم جدی استان بر پس‌گرفتن این زمین، دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی و بردن این پروژه به سمت عملیاتی‌کردن آن است که نشستی هم با موضوع فسخ قرارداد و واگذاری زمین برگزار و این موضوع تصویب شده است.

وی توضیح داد: این پروژه با سرمایه اولیه یک میلیارد دلار قرار بود اشتغال‌زایی چشمگیر مستقیم و غیرمستقیمی برای استان کرمان ایجاد کند؛ همچنین با ایجاد صنایع دیگر در کنار آن ایجاد این پروژه قابلیت ایجاد یک شهرک پتروشیمی در استان را داشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۳ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۳۱۳۰۹۳۹۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین