پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها دانشگاه پیام نور گفت: اواخر دوران مدیریت وزارت علوم در دولت قبل، شورای ساماندهی دانشگاه تشکیل و تعطیلی ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاه را مصوب کرد. یقیناً علت بعضی از این تعطیلی‌ها، سیاسی بوده است.
شعار سال: حیدر جهان بخش سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها دانشگاه پیام نور در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد ضمن اشاره به چالش‌های پیش روی دانشگاه پیام نور، گفت: معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها به عنوان معاونت کلیدی در دانشگاه پیام نور نقش مهمی را بین دانشگاه، دولت و مجلس برقرار می‌کند که البته با چالش‌هایی هم مواجه می‌باشد.

وی انتصاب مدیران این دانشگاه در سطح کشور و نیز ساماندهی مراکز و واحد‌ها را بیشترین دغدغه نمایندگان دانست و افزود: اواخر دوران مدیریت وزارت علوم در دولت قبل، شورای ساماندهی دانشگاه تشکیل و تعطیلی ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاه را مصوب نمود که سهم استان اصفهان از واحد‌های تعطیل شده قابل توجه است.

جهان بخش با اشاره به اینکه رسالت اصلی دانشگاه پیام نور علاوه بر توسعه علم، توسعه فرهنگ، امنیت اجتماعی و آگاهی عمومی است ادامه داد: دانشگاه پیام نور در مناطق محروم و حتی روستایی، بیشترین توسعه علم را عهده‌دار و غفلت از این موضوع به دلیل آن است که این دانشگاه، در استاندارد دانشگاه‌های بزرگ سنجیده و مقایسه می‌شود که فراوانی واحد‌ها و شعب دانشگاه پیام نور در مناطق محروم تأییدی بر این واقعیت است. علاوه بر این، تعداد بسیاری از داوطلبان و دانشجویان ما در مدارس پیشرفته تحصیل نکرده‌اند، اما پس از تحصیل در دانشگاه پیام نور در سطح کشور افتخار آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۶۰ واحد پیام نور در سطح کشور تصریح کرد: یقیناً علت بعضی از این تعطیلی‌ها، سیاسی بوده است.

وجود ساختمان دائمی و املاک و مستغلات، تعداد رشته‌ها، دانشجویان و پرسنل این مراکز و و احد‌ها از شاخص‌های اصلی و قابل توجه در ادامه فعالیت یا تعطیلی آن‌ها بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای ساماندهی دانشگاه پیام نور با احکامی که وزیر علوم صادر کردند فعال و اکنون به ۳۵ شعبه دانشگاه مهلت سه ساله داده شد تا با رعایت و تأمین شاخص‌ها و استانداردها، خود را فعال کنند و نسبت به واحد‌های تعطیل شده مورد درخواست از سه مرجع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری‌ها و روئسای استانی دانشگاه، بازنگری لازم را انجام داده است.

سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌ها دانشگاه پیام نور افزود: ۴۵ مورد از واحد‌های پیام نور در شورای ساماندهی بررسی شده از این ۴۵ مورد، تنها ۲۵ واحد، فاقد استاندارد‌های لازم تشخیص داده شدند و در الباقی موارد نیز حتی بدون تجدید نظر خواهی و با دستور ریاست شورا، واحد‌هایی را احیا کرده و ساماندهی ۳۵ شعبه را انجام خواهیم داد که در مرحله اول، ۳ مورد آن مربوط به استان اصفهان است و امیدواریم برای الباقی نیز مجوز گرفته و آن واحد‌ها نیز احیا شوند.

وی همکاری و حمایت در تثبیت شرایط ساختمانی و ملکی شعب دانشگاه را جهت تأمین شرایط مطلوب فیزیکی را از نمایندگان خواستار شد و تاکید کرد: بر آنیم که پس از رفع مشکل تعطیلی برخی شعب دانشگاه، رشته‌های جدیدی نیز به آن‌ها اضافه شود تا جذب دانشجویان بومی و محلی نیز با شرایط قابل قبولی انجام پذیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۱۴۶۸۳، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین