پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
از مسئولان سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم که در خصوص پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی کارگران ساختمانی با اتحادیه کارگران ساختمانی همراهی و همدلی لازم را داشته باشند
شعار سال: رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: طبق نامه‌ای رسمی معاون امور تعاون وزارت کار به وزیر در سال ۹۴، پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی شاغلان در بخش ساختمانی از وظایف تعاونی‌های تامین نیاز صنفی کارگران ساختمانی عنوان شده است.

اسعد صالحی در گفتگو با خبرنگار یک رسانه افزود: در این نامه تاکید و تصریح شده است که منع تعاونی‌های صنفی کارگران ساختمانی از انجام این وظایف فاقد وجاهت قانونی است.

وی تعیین هویت، طبقه بندی مهارتی، کاریابی، معرفی کارجو به کارفرمایان، معرفی کارگران و استاد کاران به مراکز فنی و حرفه‌ای را نیز از جمله مسئولیت‌های تعاونی کارگران ساختمانی بر طبق نامه فوق برشمرد.

پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی شاغلان بخش ساختمانی از وظایف تعاونی‌های تامین نیاز صنفی کارگران ساختمانی است

این فعال کارگران ساختمانی کشور اظهار داشت: در این نامه تصریح شده که نظر معاون تعاون وزارت کار در خصوص مسئولیت‌های تعاونی‌های کارگران ساختمانی به مدیر عامل وقت سازمان تامین اجتماعی اعلام و در جلسه برگزار شده در آبان ماه سال ۹۴ این موضوع توسط سازمان تامین اجتماعی مصوب شده و فعالیت هر دو تشکل یعنی انجمن صنفی و تعاونی بلامانع می‌باشد.. وی گفت: این نامه دست افراد سوء استفاده گر و انحصار گرا را رو کرد چرا که در عمل شاهد بودیم که مسئولان سازمان تامین اجتماعی و برخی سازمان‌های زیر مجموعه وزارت کار، تعاونی کارگراان ساختمانی را در مسائل مربوط به کارگران ساختمانی دخیل نمی‌کردند و در مسیر کار صنفی و قانونی تعاونی‌ها سنگ اندازی می‌کردند.

پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی شاغلان بخش ساختمانی از وظایف تعاونی‌های تامین نیاز صنفی کارگران ساختمانی است

صالحی گفت: جالب است بدانید که رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور که توسط ربیعی وزیر کار دولت حسن روحانی به عنوان عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نیز منصوب شده بود دبیر اجرایی یک حزب سیاسی و از هم حزبی‌های علی ربیعی بود.

وی انجمن صنفی و تعاونی را دو بال کارگران ساختمانی برای خدمت به این قشر توصیف کرد و گفت: از مسئولان سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم که در خصوص پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی کارگران ساختمانی با اتحادیه کارگران ساختمانی همراهی و همدلی لازم را داشته باشند چرا که با تغییر دولت و شکسته شدن انحصار‌ها، اتحادیه تعاونی‌های کارگران ساختمانی در پی خدمات مطلوب به این قشر کارگران زحمیت کش است.

پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی شاغلان بخش ساختمانی از وظایف تعاونی‌های تامین نیاز صنفی کارگران ساختمانی است

صالحی با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که بیش از ۱۰ سال از تصویب آن در مجلس می‌گذرد، گفت: در ماده ۱۸ این قانون آمده است که تشکل‌های صنفی شاغلان بخش ساختمان مسؤولیت تعیین هویت، طبقه بندی مهارتی، کاریابی، معرفی کارجویان به کارفرمایان، معرفی کارگران و استادکاران به مراکز فنی و حرفه‌ای و پیگیری امور بیمه درمان و بازنشستگی و امور رفاهی شاغلان در بخش ساختمان را برعهده دارند.
 
پیگیری امور بیمه، درمان و بازنشستگی شاغلان بخش ساختمانی از وظایف تعاونی‌های تامین نیاز صنفی کارگران ساختمانی است
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرخبر، تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۲۱۷۱۰۰، www.asrkhabar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین