پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
در چند سال قبل، تکان می‌خورید چندعروسک زشت درباره کم آبی و بی آبی حرف می‌زدند. اما حالا داستان تا حدی عوض شده است. می‌گویند با وجود سیل، حجم مخازن آبی تهران به ۵۶۵ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل که ۶۸۱ مترمکعب بود، کاهش داشته است. هر ایرانی هم در حدود ۲۰۰ مترمکعب در ماه مصرف دارد. آیا سد‌های تهران برای سه ماه تهرانی‌ها آب دارند؟
شعار سال: محمد شهریاری با اعلام اینکه سیلاب‌های اخیر حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه با استقرار سامانه بارشی از هفته گذشته در استان تهران، حجم آب ورودی به مخازن سد‌های تأمین کننده آب استان تهران تا حدودی بهبود یافت.

وی با بیان اینکه از ۵ مرداد تا ۸ مردادماه حدود ۲۳.۳ میلیمتر بارش در سطح استان به وقوع پیوسته است، افزود: این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته و متوسط بلند مدت با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به بارش ۲۰۳.۴ میلیمتری از ابتدای سال آبی تاکنون گفت: این رقم در مقایسه با میزان ۲۷۳.۵ میلیمتری متوسط بلند مدت بیانگر کاهش ۲۵.۶ درصدی بارش‌ها در استان تهران است.

وی در ادامه در خصوص شرایط مخازن سد‌های تأمین کننده آب استان تهران گفت: در حال حاضر ۵۶۵ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ذخیره شده است که این حجم در روز مشابه سال گذشته ۶۸۱ میلیون متر مکعب بوده است.

شهریاری تصریح کرد: همچنین ورودی آب به مخازن سد‌های استان تهران نسبت به مردادماه سال گذشته با افزایش خوبی روبه‌رو بوده است به طوری که در ۷ روز ابتدایی مردادماه سال گذشته میزان ورودی ۱۱.۸ میلیون متر مکعب بوده، اما این حجم در هفت روز ابتدایی مردادماه سال جاری با ۷۷ درصد افزایش به ۲۱ میلیون متر مکعب رسید.

وی یادآور شد: بارندگی‌ها و سیلاب‌های روز‌های اخیر بیشترین تاثیر را روی سد ماملو داشته به طوری که وضعیت ذخیره آب این سد ۵.۵ میلیون متر مکعب بهبود یافته است. همچنین با بارش‌های اخیر ذخایر سد‌های لار ۱.۶ میلیون متر مکعب، لتیان یک میلیون متر مکعب، طالقان ۱.۲ میلیون متر مکعب و امیرکبیر کمتر از یک میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با بیان اینکه بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر در مجموع حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب وضعیت ذخایر آبی استان را بهبود بخشیده است، گفت: با توجه به کاهش‌هایی که هم در میزان نزولات جوی و هم در منابع آب ورودی به سد‌ها طی دو سال پی‌درپی خشکسالی مواجه بوده‌ایم، از شهروندان محترم تقاضا داریم همچنان مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۴۷۸۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
با سلام و صلوات داریم زندگی میکنیم. خدا بخیر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین