پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۸۱۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
محمدرضا خباز استاندار اسبق سمنان به مدارا گفت: فردی که با مردم خسارت دیده برخورد تندی بکند باید بداند که خسرالدنیا و آخره می‌شود اگر نمی‌تواند خودشان را به مردم نشان ندهند. پاچه‌ها را ور می‌مالند و می‌روند داخل سیل و وقتی هم که کسی اعتراض می‌کند عصبانی می‌شوند. به جای اینکه پاچه‌ها را ور بمالید باید قبلا آستین‌ها را بالا می‌زدید و هشدار‌های هواشناسی را گوش می‌دادید.
شعار سال: محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب و استاندار اسبق سمنان و خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار یک رسانه در واکنش به برخورد نامناسب محسن منصوری استاندار تهران با یکی از شهروندان سیل زده در رودهن گفت: ما که ادعای اسلامی بودن داریم و مدعی هستیم که تشابهی به امیرالمومنین داریم و ائمه اطهار را الگوی خودمان قرار دادیم باید در مقام عمل هم اینگونه باشیم به ویژه کسانی که در حاکمیت حضور دارند و کسانی که دستی در قدرت دارند و امکانات مادی و معنوی کشور را به نمایندگی از طرف مردم هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها باید خیلی مراقب اعمال و رفتار و گفتار خودشان باشند، زیرا هر سخن و رفتار آن‌ها می‌تواند هم بد آموزی داشته باشد و هم موجب هدایت شود.

خباز گفت: پیامبر اسلام فرمودند مردم به دین و روش حاکمانشان عمل می‌کنند. اگر حاکمان روش مطلوب و عاقلانه و انسانی داشته باشند در توده مردم هم اثر گذار است و بر عکس اگر حاکمان و مسئولین میانی و عالی کشور روش‌های غیر مطلوب و نامناسبی داشته باشند بدآموزی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

استاندار دولت یازدهم و دوازدهم گفت: رفتار‌هایی که امروزه مشاهده می‌شود ما آن‌ها را چندین سال پیش در دولت آقای احمدی نژاد پیش بینی می‌کردیم و می‌گفتیم وقتی شما نظامی‌ها را مسئول اجرایی قرار بدید این‌ها به زیر دستان خودشان به چشم زیر دست و سرباز نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد از اول اینگونه رشد کردند. مثلا ستوان سوم بودند و به مقامات پایین‌تر از خود تحکم می‌کردند و آن‌ها نیز تحکم را به راحتی می‌پذیرفتند و الان که این افراد سردار شدند به رئیس دفتر، راننده و مردم به چشم سرباز زیر دست نگاه می‌کنند که ادبیات آن‌ها همان ادبیات تند و پرخاش جویانه است و این به درد حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌خورد و اشتباه آقایان بود که نظامیان را استاندار و وزیر گذاشته اند.

محمدرضا خباز افزود: این رفتار‌ها از کسی که ۳۰ سال در درون کار نظامی رشد پیدا کرده است برای او طبیعی است و چه بسا این کار از نظر خودش بد نیست، ولی از نظر شهروندان عادی این کار بسیار ناپسند است مخصوصا وقتی که توهین و کلمات رکیک استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مثلا فردی که بستگانش را در سیل از دست داده معلوم است که وقتی یک مسئولی را می‌بیند بر آشفته می‌شود و داد می‌کشد که این فریاد از روی اهانت نیست بلکه از روی ناراحتی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهمترین وسیله و ابزار مدیریت سعه صدر است و باید کسی که می‌خواهد مدیریت قبول کند اگر حوصله ندارد نپذیرد. نامه فدایت شوم که برای آن‌ها ننوشته اند.

وی گفت: فردی که با مردم خسارت دیده برخورد تندی بکند باید بداند که خسرالدنیا و آخره می‌شود اگر نمی‌تواند خودشان را به مردم نشان ندهند. پاچه‌ها را ور می‌مالند و می‌روند داخل سیل و وقتی هم که کسی اعتراض می‌کند عصبانی می‌شوند. به جای اینکه پاچه‌ها را ور بمالید باید قبلا آستین‌ها را بالا می‌زدید و هشدار‌های هواشناسی را گوش می‌دادید.

خباز گفت: چرا زبان عذرخواهی ندارید و از مردم عذر خواهی نمی‌کنید. خود عذرخواهی یک مسئول به مردم آرامش می‌دهد یک تسلای دلی است برای کسانی که رنج دیده اند. ما باید بر زخم مردم مرهم بزاریم نه اینکه بر زخم مردم نمک بپاشیم. متاسفانه رفتار برخی از این مسئولین مصداق واقعی نمک پاشیدن بر زخم مردم است.

وی افزود: علت اینکار این است که هم ادب اسلامی ندارند، روش اسلامی را بلد نیستند، نفس سر کش خود را نمی‌توانند مهار کنند، بر اعصاب خود مسلط نیستند و هم انتخاب این افراد غلط بوده و این مردم را به چشم سرباز و زیر دست خود نگاه می‌کند در صورتی که در آموزه‌های دینی ما مردم، ولی نعمت ما هستند و این حرف‌هایی که می‌گوییم مردم، ولی نعمت ما هستند لقلقه زبان است این‌ها را برای رای آوری می‌گویند، ولی بعد از اینکه بر خر مراد سوار شدند همه حرف‌ها و اندیشه‌های نو دوستانه و مردم دوستانه فراموش می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مدارا، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۹۷۲۵۴، www.modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
خیلی باحالی خباز؟ دوره خودت رو یادت رفته دایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین