پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۵۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
با تلاش سازمان اطلاعات سپاه ولیعصر (عج) سارقان پتروشیمی آبادان که در طی مدت ۶ سال، ۴۰ میلیارد تومان جیوه را سرقت کردند، دستگیر شدند. این سارقان در طی سال‌های گذشته حدود یک‌سوم جیوه مورد نیاز کارخانه پتروشیمی آبادان را به سرقت می‌بردند.
شعار سال: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه ولیعصر (عج) سارقان پتروشیمی آبادان که در طی مدت ۶ سال، ۴۰ میلیارد تومان جیوه را سرقت کردند، دستگیر شدند.

این سارقان در طی سال‌های گذشته حدود یک‌سوم جیوه مورد نیاز کارخانه پتروشیمی آبادان را به سرقت می‌بردند. پتروشیمی آبادان که با هدف جلوگیری از خام‌فروشی نفت فعالیت می‌کند، ماده اولیه تولید پلاستیک و مواد شوینده را تولید می‌کند.
 
تعداد بازدید : 19


در حالی که از سال ۱۳۹۵ فرآیند تولید در این کارخانه زیان‌ده شد، در بررسی‌های اولیه کارشناسان استهلاک دستگاه‌ها از دلایل این زیان‌دهی عنوان شد. دلیلی که بعد‌ها با مشکوک شدن به یکی از واحد‌های این کارخانه تغییر کرد.

پنج نفر از کارکنان واحد ۳۰۰ پتروشیمی با یک برنامه‌ریزی بلند مدت در حال سرقت جیوه بودند و شرایط را به صورتی طراحی کردند که استهلاک دستگاه‌ها عامل هدر رفت جیوه به نظر برسد.

یکی از سارقان درخصوص چگونگی انجام سرقت از این کارخانه گفت: جیوه‌هایی که ما سرقت می‌کردیم از سایت سرم بود که قیمت هر کیلوگرم از این ماده باارزش نیز حدود دو میلیون تومان است.

سارق دیگری در این باره گفت:جیوه را برای خروج در ظرف‌های شامپو جاساز می‌کردیم و درش را می‎بستیم و در کفش‌هامان استتار می‌کردیم.

وی ادامه داد: جیوه‌های سرقتی علاوه بر استان خوزستان در استان‌های دیگری نظیر شیراز و تهران نیز به فروش می‌رسید و بخشی از آن‌ها پس از چند واسطه دوباره به پتروشیمی فروخته می‌شود.

این سارقان هر سال حجم سرقت را افزایش می‌دادند تا امسال که هر کدارم از سارقان روزانه ۱۰ کیلوگرم جیوه سرقت می‌کردند. این متهمان که از کارکنان کارخانه بودند، در این مدت ۱۸ تن معادل ۴۰ میلیارد تومان جیوه سرقت کردند.

امروز باند این سرقت از فروشنده تا خریدار در اختیار قانون قرار دارد و چرخه تولید در پتروشیمی آبادان به حالت عادی بازگشته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حدید نیوز، تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۳۷۳۴۰، www.hadidnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
0
راه های سرقت تو ایران زیاده فقط باید بلد باشی!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین