پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران در آستانه شرکت در هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در گفتگو با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد دیداری با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

شعار سال: آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران قرار است برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند.

شبکه خبری سی بی اس نیوز گزارش داد که آیت الله رئیسی در گفتگو با این شبکه خبری اعلام کرد که دیداری با جو بایدن اتفاق نخواهد افتاد.

بر اساس این گزارش، آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار رو در رو با بایدن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: فکر نمی‌کنم چنین دیداری اتفاق بیفتد. نه ملاقات و نه مذاکره را مفید نمی‌بینم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه تفاوتی میان دولت ترامپ و دولت بایدن وجود دارد؟ گفت: حکومت جدید در آمریکا ادعا می‌کند که با دولت ترامپ متفاوت است، اما ما در عمل هیچ تغییری ندیده ایم.

پیش از این نیز، رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر با بیان اینکه گرفتن تصمیم نهایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای برعهده آمریکا است، تاکید کرد: مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم.

آیت‌الله رئیسی پنجشنبه شب در این مصاحبه افزود: رفع تحریم‌های ایران باید با دستیابی به ضمانت‌ها همراه باشد و برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای باید موضوعات پادمانی حل شود.

رئیس جمهور ایران گفت: قبل از اینکه غرب از ما بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کنیم باید آن را از رژیم صهیونیستی بخواهند که سلاح‌های کشتار جمعی دارد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید براینکه مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، افزود: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی با طرف ایرانی انجام دهد.

رئیس جمهور ایران در ادامه درباره تحریم‌های جدیدی آمریکا علیه ایران اعمال کرد، گفت: اگر واشنگتن خواستار توافق است؛ چرا در جریان مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند؟

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکار‌های به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران ۲۵ مرداد (۱۶ آگوست) نظرات و درخواست‌های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین ارسال کرد و آمریکا پس از بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه (۲۴ آگوست) نظر خود را در این باره به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۰ شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ۲۲ شهریور ماه (۱۳ سپتامبر) به وقت محلی (آمریکا) با بیان اینکه به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهیم، اظهار داشت، نظرخود را در مورد آخرین پاسخ ایران داده ایم.

گفتگو‌ها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن منفعت اقتصادی مردم تامین، موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود.

از این رو، چنانچه طرف مقابل مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکا را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۰۶۵۴۷، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
اتفاق می افته خوبم اتفاق می افته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
اتفاق می افته خوبم اتفاق می افته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین