پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
پس از ناکامی عملیات موساد برای خرابکاری در یک مرکز صنعتی در اصفهان که منجر به بازداشت تمام عوامل عملیاتی آن توسط وزارت اطلاعات ایران شد، رژیم صهیونیستی حداقل شش افسر برجسته مرتبط با میز ایران در موساد را کشته است. هرچند این خبر می تواند خبری خوب برای سیستم های امنیتی ذشمن موساد یا رغیب آن باشد. اما می تواند همزمان، در بر دارنده هشداری برای ضد اطلاعات کشورمان باشد. چرا باید بعد از دستگیری نیروی جاسوس اسرائیلی ، شش جاسوس به تهام ارتباط با ایران سربه نیست شوند؟ احتمال درز اطلاعات از درون کشور ما در ارتباط با این جاسوسان چقدر است( طرح سناریو برای ارتقا هوشمندی ها، نه ایجاد تشویش یا کاهش سطح اهمیت موضوع و توانمندی های نیروهای داخلی)؟ عزیزی ، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم توضیحات روشنگری در این خصوص ارایه نموده است.

شعار سال: در پی یک عملیات پیچیده امنیتی موساد برای خرابکاری در یک مرکز صنعتی در اصفهان که منجر به بازداشت تمام عوامل عملیاتی آن توسط وزارت اطلاعات ایران شد، موساد بعد از برکناری مسئول میز ایران، حداقل شش افسر برجسته مرتبط با این میز را به‌اتهام ارتباط با سربازان گمنام امام زمان (عج) حذف کرده و به‌ انحای مختلف آن‌ها را کشته است.

پاک سازی و مرگ شش افسر امنیتی موساد به اتهام ارتباط با ایران

«تومر ایکس»، «آیالون شاپیرا»، «شارون اسمال»، «شایلی وست‌لند»، «اوفک آهارون»، «ایتامار الحرر»، شش افسری هستند که به‌اتهام ارتباط با دستگاه امنیتی ایران، در مراحل بازجویی توسط موساد کشته شده‌اند.

پاک سازی و مرگ شش افسر امنیتی موساد به اتهام ارتباط با ایران
آیالون شاپیرا

بر اساس این گزارش، به‌جز این شش نفر، چند افسر دیگر نیز با همین اتهام، توسط بخش ضدجاسوسی موساد و به‌انحاء مختلف ازجمله تصادف رانندگی کشته شده‌اند که تعداد دقیق و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست. صهیونیست‌ها علت مرگ «شارون اسمال» ۴۲ ساله و «شایلی وست‌لند» ۲۱ ساله را سکته (پس از سانحه سقوط) عنوان کرده‌اند و مدعی شدند که «اوفک آهارون» ۲۶ ساله و «ایتامار الحرر» ۲۸ ساله نیز در جریان یک درگیری و بر اثر اصابت گلوله کشته شدند.


پاک سازی و مرگ شش افسر امنیتی موساد به اتهام ارتباط با ایران

شارون اسمال

پاک سازی و مرگ شش افسر امنیتی موساد به اتهام ارتباط با ایران
شایلی وست‌لند

پاک سازی و مرگ شش افسر امنیتی موساد به اتهام ارتباط با ایران
اوفک آهارون و ایتامار الحرر

موساد که لو رفتن عملیات پیچیده خرابکاری خود را شکست و رسوایی بزرگ برای خود می‌دانست، به‌زعم خود و برای انسداد رخنه دستگاه‌های امنیتی ایران، مجبور به حذف تمامی این افسران شده است تا شاید بتواند از بقیه افراد و ارتباطات آن‌ها حفاظت کند. با توجه به اشراف کامل دستگاه امنیتی ایران بر فعالیت موساد در منطقه غرب و جنوب شرق آسیا، مشخص نیست که؛ خنثی شدن عملیات موساد در مالزی و بازداشت تمام عوامل آن در این کشور، با همکاری سرویس اطلاعاتی این کشور با سرویس اطلاعاتی ایران بوده است یا نه؟

تعداد بازدید : 12

یک منبع مطلع امنیتی درباره آن گفت: موساد هیچ گاه تصور نمی‌کرد که سرویس ضدجاسوسی دستگاه امنیتی ایران از زمان طراحی عملیات به تحرکات آن‌ها برای خرابکاری در اصفهان اشراف داشته باشد و این اشراف از زمان طراحی تا بازداشت نیرو‌های عملیاتی ادامه داشته باشد؛ آن‌ها برای جلوگیری از نفوذ سربازان گمنام امام زمان (عج)، حتی مسئول میز ایران را برکنار کرده‌اند، اما اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) فراتر از تسلط آن‌ها به نیروهایشان است. وی با اشاره به نقش اصلی موساد در پروژه اغتشاشات ایران گفت: موساد در اغتشاشات اخیر مسئولیت مستقیم دارد و تصور می‌کند که می‌تواند با برخی عملیات‌های ایذایی و البته همکاری با سرویس‌های منطقه، با تحریک غیرمستقیم هنرمندان و ورزشکاران، اقدامات تخریبی خود را دنبال کند، اما به‌قطع می‌توان گفت که تمام اقدامات و طراحی‌های افسران موساد تحت کنترل و اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) است که برخی از این اقدامات زیر ضربه رفته است و برخی دیگر در موعد مقرر زیر ضربه خواهد رفت.

بازتاب خبر در رسانه های بیگانه و معاند :

درحالی که خود رژیم صهیونیستی و رسانه‌های اصلی او در قبال خبر منتشره در ایران سکوت کرده‌اند، اما رسانه سعودی ایران اینترنشنال که ارتباطات ویژه‌ای هم با موساد (دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی) دارد، از روز گذشته تلاش ‌کرد خدشه‌ای به خبر(مخابره شده توسط خبرگزاری تسنیم) کشته شدن شش افسر موساد وارد کند.تسنیم گفته بود که پس از خنثی شدن عملیات پیچیده خرابکاری موساد در یک مرکز بزرگ صنعتی در اصفهان، رژیم صهیونیستی حداقل شش افسر برجسته امنیتی مرتبط با میز ایران در موساد را کشته و رییس این میز هم برکنار شده است. اصل خبر خنثی‌سازی این عملیات هفته قبل به‌صورت رسمی "اعلام" شده بود، اما درباره دو موضوع مرتبط شامل زمان "وقوع" این ماجرا و جزییات کشته شدن شش افسر موساد توسط خود رژیم صهیونیستی بنا به ملاحظات امنیتی ، در آن زمان صحبتی نشد.
ایران اینترنشنال به‌دنبال پاسخ به ادعای دستگاه امنیتی ایران و خبر مخابره شده توسط تسنیم، تمرکز خود را بر این گذاشته بود که بگوید این افسران اخیراً نمرده‌اند بلکه ماه‌ها پیش این اتفاق افتاده است! و این در حالی بود که در خبر مخابره شده توسط خبرگزاری تسنیم «زمان» این رویداد مورد اشاره قرار نگرفته بود و تنها اشاره به اصل موضوع داشت. ازاین‌رو، ایران اینترنشنال عملاً با تأیید کشته شدن افسران موساد، اما ارجاع آن به چند ماه پیش، رسماً در راستای تأیید اصل خبر تسنیم گام برداشت.
لازم به توضیح است که، به‌صورت طبیعی اطلاعات و جزییات مربوط به عملیات‌های امنیتی هیچ‌گاه بلافاصله منتشر نمی‌شود بلکه به‌منظور بررسی های عمیق تر و کشف ارتباطات بیشتر، معمولاً این موضوعات حسب صلاح‌دید در زمان‌های مناسب ، منعکس می گردد.

توضیحات عزیزی ، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت که کشته شدن افسران اطلاعاتی اسرائیل که مسئول میز ایران در موساد بودند نشان دهنده آن است که ایران و افسران اطلاعاتی ایران اشراف کامل بر سرویس جاسوسی اسرائیل دارند و از بین بردن آن ها یعنی که موساد و رژیم صهیونیستی از ایران شگست سنگینی خورده است.موساد چند ماهی برای انجام عملیات خرابکارانه در ایران وقت و پول هزینه کرده بود اما از همان ابتدا در چتر اطلاعاتی ایران قرار داشتند مثلا فیلم هایی از کمپ آموزشی آن ها در آفریقا منتشر شد که نشان دهنده آن است که ایران از همان ابتدا بر این موضوع اشراف داشته و در موعد مقرر نقشه آن ها را خنثی کرده است.
عزیزی با بیان اینکه، کُشتن شش افسر به اتهام ارتباط با ایران، رسوایی بزرگ امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب شده و دوران برتری موساد تمام شده است و اکنون درگیر خودشان هستند که جاسوس های ایران را دربین خودشان شناسایی کنند. این یعنی موساد و رژیم صهیونیستی اکنون در خانه خود مورد حمله و هجمه قرار گرفته و از درون درحال خودزنی شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران اکونومیست، تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۲۵۷۸۸، iraneconomist.com / تسنیم/ سایر منابع.
اخبار مرتبط
برچسب ها: عملیات امنیتی مسواد در مرکز صنعتی اصفهان ، کشتن 6افسر موساد به جرم ارتباط با ایران ، کشتن افسران موساد به جرم ارتباط با ایران ، بازداشت عوامل عملیاتی موساد برای خرابکاری در یک مرکز صنعتی اصفهان ، تومر ایکس افسر موساد ، آیالون شاپیرا افسر موساد ، شارون اسمال افسر موساد ، شایلی وست‌لند افسر موساد ، اوفک آهارون افسر موساد ، ایتامار الحرر افسر موساد ، 6 افسر موساد اتهام ارتباط با دستگاه امنیتی ایران ، رخنه دستگاه‌های امنیتی ایران ، سرویس ضدجاسوسی دستگاه امنیتی ایران ، نقش اصلی موساد در پروژه اغتشاشات ایران ، مرگ شش مامور موساد ، کشته شدن شش جاسوس اسرائیلی ، سرنوشت شش جاسوس اسرائیلی ، تسویه درون سیستمی موساد ، جاسوسوان اسرائیلی ، کشتن ماموران موساد به اتهام ارتباط با ایران ، خودزنی موساد ، تائید کشته شدن افسران موساد ، رسوایی دستگاه امنیتی اسرائیل ، افشای فیلم آموزش موساد در کمپ آفریقا ، صحبت های عزیزی مجلس درباره رسوایی اخیر موساد
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
0
رئیس میز اسرائیل در ایران چی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین