پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
سردار جلالی در خصوص بی سابقه بودن حملات سایبری در 40 روز گذشته هشدار داد و بیان داشت که این رفتار، جزیی از جنگ ترکیبی برعلیه ایران است و ممکن است وارد حوزه های اقتصادی و اجتماعی نیز شود. از طرف دیگر با وجود تشدید حملات، 80 درصد ادعاهای صورت پذیرفته توسط افراد بدلیل کم اطلاعی ، اشتباه می باشد و صرف تهدید را با حمله اشتباه گرفته و دچار نگرانی شده اند. در ۴۰ روز گذشته علاوه بر اقدامات هکری نسبت به نهادهای مختلف دو بار به سامانه سوخت کشور حمله سایبری شده که خنثی شده است . کشور در شرایط موجود درگیر دو دسته تهدید است که یکی تهدیدهای سایبری ترکیبی دشمن و دیگری تهدیدات جنگ شناختی در اغتشاشات است که با آن مواجه هستیم. لازم به توضیح است که پس از دیدارهای فراگیر سال 1397، امسال اولین دیدار فرایر با آیات عظام و بزرگان قم توسط سردار جلالی بوده است.

شعار سال : سردار غلامرضا جلالی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه که روز پنجشنبه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام پذیرفت، با بیان تسلیت جهت حادثه خونین حرم شاهچراغ شیراز، بیان داشت که، کشور در شرایط موجود درگیر دو دسته تهدید است که یکی تهدید‌های سایبری ترکیبی دشمن و دیگری تهدیدات جنگ شناختی در اغتشاشات است که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بعد از اینکه در حوزه نظامی با ما درگیری داشت و به نتایج مدنظر خود نرسید، اقدامات خود را به حوزه غیر نظامی و فناورانه منتقل کرده است. در این جنگ، چند لایه را به هم متصل کردند که تهدیدات درون زا و فعال کردن شبکه‌های نفوذ داخلی، استفاده از مؤلفه‌های آسیب رسانی فنی در حوزه برق، گاز و سوخت، حمله به زیرساخت‌های سایبری که فشار آن روی مردم است و در گام چهارم استفاده از رسانه برای بزرگ نمایی پیامد‌های اقدامات شان و بسیج و سازماندهی مردم برای اعتراض و اغتشاش از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود. این جنگ ممکن است در حوزه اقتصادی و سیاسی نیز داخل شود و مقابله با این موضوع سخت و پیچیده است و بخش عمده آن به اقدامات درون سیستمی مانند بستن راه‌های نفوذ دشمن و پیدا کردن نفوذی‌ها در سیستم برمی‌گردد.

با وجود بی سابقه بودن حملات سایبری در 40 روز گذشته، 80 درصد ادعاهای حمله، نادرست و بدلیل کم اطلاعی است

وی با بیان اینکه ما هم عملیات پیشگیرانه سایبری و هم عملیات مقابله‌ای سایبری را انجام می‌دهیم، گفت: برای جلوگیری از آسیب رسانی سایبری به زیرساخت‌های خدمات رسانی کشور ما آئین نامه‌هایی را تهیه کردیم که هر سامانه‌ای که به مردم خدمت می‌دهد اگر به هر دلیلی قطع شد برنامه تضمین تداوم کارکرد را داشته باشیم تا برای مثال اگر به سیستم سوخت رسانی ما حمله شد سوخت رسانی به مردم قطع نشود. در گام بعدی تلاش شده با هماهنگی با رسانه ملی، مدل پاسخ رسانه‌ای به تهدیدات را داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن از سکوت، غفلت و ابهام رسانه‌ای سو استفاده کند.

با وجود بی سابقه بودن حملات سایبری در 40 روز گذشته، 80 درصد ادعاهای حمله، نادرست و بدلیل کم اطلاعی است

وی با بیان اینکه از ابتدای اغتشاشات حملات سایبری در حوزه‌های مختلف را خنثی سازی و مقابله کردیم، گفت: در ۴۰ روز گذشته ما بی سابقه‌ترین حملات سایبری علیه کشور را شاهد بودیم و دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرد و هر کاری کرد تا برای کشور مشکل جدی ایجاد کند، اما به هدف نرسید. در ۴۰ روز گذشته علاوه بر اقدامات هکری نسبت به نهاد‌های مختلف ،دو بار به سامانه سوخت کشور حمله سایبری شده که خنثی گردیده است. تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر زیاد بودن حملات توسط دشمن نیز در ۸۰ درصد ادعا‌ها، کذب محض بوده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین