پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
سعید مقیسه مدیرعامل ساترا با بیان این موضوع که سرعت بارگذاری فیلم و سریال‌ها خصوصاً فیلم‌ها و سریال‌های خارجی همراه با دوبله و زیرنویس بسیار بیشتر از نظارت‌ها‌ست، اعلام کرد به زودی تمام محتوا‌های پلتفرم‌ها بازبینی خواهند شد. او تأکید کرده است که در مسیر نظارت از محتوا‌ها باید از کمک کاربران پلتفرم‌ها و گزارش تخلف آن‌ها نیز استفاده کرد.

شعار سال: ساترا با اعلام این موضوع که سرعت بارگذاری فیلم و سریال‌ها بسیار بیشتر از نظارت‌ها و ممیزی‌هاست اعلام کرده به زودی همه محتوا‌ها بازبینی می‌شوند.

مدیرعامل ساترا با بیان این موضوع که سرعت بارگذاری فیلم و سریال‌ها خصوصاً فیلم‌ها و سریال‌های خارجی همراه با دوبله و زیرنویس بسیار بیشتر از نظارت‌ها‌ست، اعلام کرد به زودی تمام محتوا‌های پلتفرم‌ها بازبینی خواهند شد. او تأکید کرده است که در مسیر نظارت از محتوا‌ها باید از کمک کاربران پلتفرم‌ها و گزارش تخلف آن‌ها نیز استفاده کرد.

«سعید مقیسه»، ضمن اشاره به توافقی که ساترا با وزارت ارشاد داشته است، تأکید کرد ممیزی برای همه محتوا‌هایی که از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، کار سختی است و زمان لازم است تا همه کار‌ها بررسی شوند:

«اما کاری است که به زودی انجام خواهد شد و تمام محتوا‌های پلتفرم‌ها بازبینی می‌شود. این کار تا حد زیادی انجام شده است و به زودی به سرانجام خواهد رسید. در عین حال نحوه بازبینی در پلتفرم‌ها به این‌گونه است که مخاطبان هم باید فعال باشند. در رسانه‌های کاربرمحور مخاطب اگر مورد منفی می‌بیند باید هم به پلتفرم و هم نهاد تنظیم‌گر که ما هستیم، گزارش دهد. این نیازمند سواد رسانه‌ای است و همچنین لازم است خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به آن توجه کنند و مخاطب باید بداند که اگر محتوای بدی دید، فقط در شبکه‌های اجتماعی این اعتراض را علنی و عمومی نکند و در همان جایی که محتوا را دیده است، آن را گزارش کند. ساترا بخشی به نام ساپرا دارد که سامانه پذیرش شکایت‌های مردمی است و همکاران معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی، محتوای شکایت‌های ثبت‌شده در ساپرا را بررسی و پیگیری می‌کنند.»

به گفته سعید مقیسه همه VOD‌ها باید بخشی برای مسیر شکایت کاربران فراهم کنند: «نمی‌تواند پلتفرمی ایجاد شود و بگوید من به هیچ طریقی اجازه نمی‌دهم مخاطبم به من گزارش تخلف دهد.» او همچنین بیان می‌کند که قوانین در VOD‌ها به این ترتیب است که اگر فیلمی رده‌بندی دارد، از روز اول باید با رده‌بندی مشخص منتشر شود.

مقیسه تأکید دارد که مردم روی محتوا‌های داخلی بیشتر از محتوا‌های خارجی حساس هستند و گزارش‌های مردمی بیشتر پیرامون این محتوا‌ها بوده است: «چون آثار داخلی را بیشتر دنبال می‌کنند و مصرف بیشتری دارند. برخی از محتوا‌ها مخاطب خاص دارند و این مخاطب اهل گزارش نیست. مخاطب عام اهل گزارش است. از طریق تلفن یا ثبت گزارش این‌ها را گزارش می‌دهد و گاهی حتی به ما اطلاع نمی‌دهد و از طریق پلتفرم اقدام می‌کند، چون در مرحله اول، مسئولیت بر عهده خود پلتفرم‌هاست.»

مدیرعامل تصریح کرد که ممکن است اگر یک پلتفرم به هشدار ساترا توجه نکند، فیلتر شود: «وقتی گزارش به ما می‌رسد و از طریق ساترا به پلتفرم اعلام می‌شود، انتظار داریم خیلی سریع پلتفرم اقدامی انجام دهد و اگر هم انجام ندهد به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور اطلاع داده می‌شود که بر‌اساس نظر کارگروه، منجر به تذکر یا اگر رسانه متخلف فاقد مجوز باشد، صرفاً در این شرایط معمولاً رسانه متخلف فاقد مجوز، فیلتر می‌شود.»

مقیسه در این مصاحبه اعلام کرد تمامی سریال‌های تولید داخل نظارت پیشینی دارند و نظارت پسینی به این موارد تعلق نمی‌گیرد: «سریال‌های تولید داخل همه باید این نظارت پیشینی را داشته باشند. ممکن است در عمل حجم کار این اجازه را ندهد و یا زمان پخش با زمان ارائه کار به ساترا، آن‌قدر فشرده و هم‌زمان شود که نظارت به شکل دقیق به سهولت امکان‌پذیر نباشد، ولی فرایند اصلی ساترا این است که همه سریال‌ها نظارت پیشینی داشته باشند.» نظارت پیشینی که در سریال‌ها انجام می‌شود، ممکن است موجب تغییراتی در فیلمنامه شود و این کار به گفته مقیسه توسط ناظرانی انجام خواهد شد که در صدا‌و‌سیما نیز مشغول به همین کار و تیمی خبره هستند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیجیاتو، تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ---، digiato.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین