پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
اینکه در لفظ از اعداد و ارقام حمایتی برای استارت آپ‌ها صحبت کنیم و آن را به بخش تعاون کشور مرتبط بدانیم و بخشی که بنوعی در خودش درمانده شده است، جای، اما و اگر فراوان دارد. درک کلیت سیستم تعاون توسط مدیرانی که تازه وارد بخش شده اند، حداقل یک سال زمان می‌برد. درک زیر سیستم‌ها و مداخله گری فعال در آن و ارتقا روند توسعه و سامان دهی هم حدود یک سالی وقت می‌برد. نظریه پردازی توسعه‌ای و تقسیم کار فرابخشی، پیشکش. وقتی دولت‌ها این اصل ساده را نمی‌فهمند و انتثصابات با رنگ و بوی سیاسی دنباله گیری می‌شود، وضعیت می‌شود همین باتلاق احمقانه‌ای که خودمان در حال تشدید آن هستیم. برای کارگروه خاص انتصابات فرابخشی باید روضه تاسف خورد. البته که این درد، تنها درد بخش تعاون نبوده و بخش زیادی از انتصابات کشور را در بر می‌گیرد.

شعار سال: معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۲ هزار میلیارد تومان ردیف اعتباری بخش تعاون این وزارتخانه، ۴۰۰ میلیارد تومان معادل یک پنجم از آن سهم شرکت‌های دانش بنیان است.

مهدی مسکنی در نشستی با مدیران شتاب دهنده ها، مراکز مشاوره کارآفرینی و کافه‌های کارآفرینی خراسان رضوی افزود: تعاونی در دنیا یک ارزش تلقی می‌شود و شرکت‌های بیمه بیشترین سهم را از تعاونی‌ها دارند.

 وی اظهار داشت: در هیچ جای دنیا قوانین تعاونی متمرکز نیست و مدل‌های تعاونی در ایالت‌ها یا استان‌های مختلف بسته به نوع فرهنگ آن منطقه متفاوت است.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی گفت: این وزارتخانه هیچ مشکلی در حمایت و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان از جمله پرداخت تسهیلات و دادن مزایا ندارد، اما اراده جمعی باید شکل گیرد تا از این منابع و امکانات در اختیار به درستی استفاده شود.


تعارف تعاون با استارت آپ‌ها و ارقامی که در عمل، جای، اما و اگر دارند؟

وی با بیان اینکه اکوسیستم دانش بنیان باید از تجربه تعاون بهره گیرد و مبنای کار را "ارزش" بداند نه روی "مشوق و مزیت" اظهار کرد: توسعه فردی منجر به توسعه اجتماعی می‌شود و برای توسعه تعاونی دانش بنیان نیز باید ابتدا مهارت در کنار هم کار کردن و داشتن اراده قوی کسب شود.

 مسکنی افزود: تعاونی پوسته قانونی تعاون است و اگر تعاونی‌ها در کشور توسعه لازم را نداشته اند به دلیل ضعف در مهارت افراد برای با همدیگر کار کردن بوده است، چراکه هر ارزشی که بخواهیم به صورت شکلی درست کنیم منتج به شکست خواهد شد.

 معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دانش بنیان ها، شتاب دهنده و استارتاپ‌ها هم به سمت شکست پیش می‌روند، زیرا مزایایی برای آن‌ها قائل شده ایم که فقط ادای آن را در می‌آوریم و به آن باور نداریم، همان طور که از تعاون عبور کردیم و به شکل "تعاونی" رسیدیم، کسانی که هم برای حضور در تعاونی آمدند به دنبال تسهیلات و مزایا و مشوق‌های دولتی آن بودند نه اینکه به "تعاون" باور داشته باشند.

وی اظهار داشت: تعاون همه امکانات لازم اعم از وزارتخانه، بانک و صندوق ضمانت را دارد، اما از ۲۴۰ هزار تعاونی ثبت شده در کشور ۹۷ هزار تعاونی فعال است، باید پیش بینی داشته باشیم که این اتفاق برای دانش بنیان‌ها هم رخ خواهد داد.

مسکنی بیان کرد: افرادی که فقط برای دریافت تسهیلات و مشوق‌ها و مزایا به سمت تعاونی یا دانش بنیان‌ها می‌آیند، پایداری آن دانش بنیان یا تعاونی کاهش پیدا می‌کند، زیرا بنیه اصلی کار یعنی ایده و اراده وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۰۹۵۴۴، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین