پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
تجارب سال های سال فعالیت مان در حوزه های مختلف و ارکان زندگی به راحتی به ما ثابت می کند که خیلی غافل ، خودخواه و خودمحور هستیم.شاید بد نباشد که از جام جهانی درس بگیریم و باور کنیم مثلث مدیریت، تلاش آمیخته به مهر و عواطف لطیف انسانی، و قانون پذیری انسانها معجزه می کند. به این عبارت توجه کنید : می‌خواهم قبل از مردن، لئو را در آغوش بگیرم؛ این انسانی ترین و خوش معنا ترین آرزوی مونیکا دومینا معلم کلاس اول لئونل مسی است. آیا وقت آن نرسیده که مدیریت ، سیاست، برخورد با هم نوع و مواردی همانند را از زاویه ای جدید بنگریم؟ متن زیر به قلم محسن محمدباقرزاده، هشت درس و دیدگاه در این خصوص را بیان می کند.

شعار سال: تجارب سال های سال فعالیت مان در حوزه های مختلف و ارکان زندگی به راحتی به ما ثابت می کند که خیلی غافل ، خودخواه و خودمحور هستیم.شاید بد نباشد که از جام جهانی درس بگیریم و باور کنیم مثلث مدیریت، تلاش آمیخته به مهر و عواطف لطیف انسانی،و قانون پذیری انسان ها معجزه می کند. به این عبارت توجه کنید : می‌خواهم قبل از مردن، لئو را در آغوش بگیرم؛ این انسانی ترین و خوش معنا ترین آرزوی مونیکا دومینا معلم کلاس اول لئونل مسی است. آیا وقت آن نرسیده که مدیریت ، سیاست، برخورد با هم نوع و مواردی همانند را از زاویه ای جدید بنگریم؟ متن زیر به قلم محسن محمدباقرزاده، هشت درس و دیدگاه در این خصوص را بیان می کند.

هشت درس برای مردم و سیاسیون جامعه از فوتبال و جام جهانی

*** درس اول : کشور برگزار کننده جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، از استان فارس کوچک تر، کم جمعیت‌تر بوده و منابع طبیعی آن به مراتب از این استان کمتر است. طی یک ماه اخیر، قطر و حاکمان دوراندیش آن، چند برابر کل بودجه سالانه ایران درآمد کسب کرده‌اند و به‌طور طبیعی در ادامهٔ شناسانده شدن کشور به مردم جهان، در چند سال آینده نیز این درآمد از طریق توریسم، ارتباطات مالی بیشتر، ارتباطات اجتماعی و قراردادهای اقتصادی ادامه خواهد داشت.

*** درس دوم : کسی که جام جهانی را بالای سر برد؛ در کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا بود اما نه تنها از جامعه طرد نشد بلکه با شناسایی استعداد و علاقه‌اش توسط نهادهای اجتماعی مرتبط، اکنون در بالاترین جایگاه فوتبالِ جهان ایستاده‌است.

*** درس سوم : لیونل مسی، مدتی پیش خاطراتی از دوران کودکی خود و معلمی که به او خواندن و نوشتن آموخته بود را منتشر کرد. مونیکا دومینا معلم کلاس اول لئو در واکنش به اظهارات زیبای مسی گفت: لئو مسی به‌عنوان یک دانش‌آموز، بد نبود. وی در کودکی باهوش بود و در ریاضیات عالی عمل می‌کرد. خدا رو شکر که من معلم شما شدم؛ سپاسگزارم که شاگرد من هستید (نگفت بودید)؛ متشکرم که شما فردی بسیار ساده، متواضع و فوق‌العاده هستید. مونیکا دومینا که اکنون در دوران کهنسالی است، گفت که می‌خواهم قبل از مردن، لئو را در آغوش بگیرم، آرزویی که احتمالا در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

*** درس چهارم : در فیلم‌هایی پس از بالابردن جام، مسی را نگاه کنید که دنبال گم‌شده‌ای می‌گشت. در لحظه پخش با خودم فکر کردم قهرمان جهان در مستطیل سبز، چه چیزی را جستجو می‌کند، مادر را؛ به آغوش کشیدن مادر توسط کاپیتانِ تیم قهرمان، بزرگ ترین دستمزد رنج‌های مادری بود که کودک اوتیسمی خود را به رفیع‌ترین جایگاه مورد علاقه فرزندش رسانده است.

*** درس پنجم : تقریبا تمام رهبران بلندپایه کشورهای حاضر در جام جهانی فوتبال را می‌توانستیم در کنار زمین و در میان تماشاگران یا حداقل در جایگاه ویژه مشاهده کرد. بانوی هوشمند، کولیندا گرابار کیتارویچ، ارشدترین شخصیت اجرایی منتخب در کرواسی، بدون هیچ تشریفات ملموس و بدور از هرگونه غرور، در میان تماشاگران عادی در کنار زمین دیده شد.

*** درس ششم : از حدود دو سال پیش، شعارهای زیادی در ایران داده شد، جلسات بسیاری گرفته شد و مصوبات بسیاری انجام شد تا ایران هم بتواند از قِبَل برگزاری این جام، درآمدهایی داشته باشد و امیدوار بودیم تا از این طریق بتوان روابط خود با برخی کشورها را کمی بهتر نمود.

*** درس هفتم : انبوه جمعیت حاضر در جام جهانی قطر، می‌توانست یک بحران انسانی ایجاد کند اما برنامه‌ریزی دقیق و حساب شدهٔ متخصصان، نه تنها اجازه این اتفاق را نداد، بلکه این تراکم انسانی را به یکی از به یادماندنی ترین خاطرات نسل بشریت تبدیل کرد. به ندرت می‌شد بی‌نظمی خاصی مشاهده کرد حتی در پرترافیک‌ترین زمان‌ها، این‌ها ‌و خیلی شواهد دیگر نشانه‌های آشکاری است برای اینکه بپذیریم هر کاری را باید به متخصص آن سپرد.

*** درس هشتم : نه سیستم‌های آموزشی، اداری، حقوقی یا درمانی تعطیل شد و نه هیچ اتفاق خاص غیرعادی رخ داد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از کانال تلگرامی حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین