پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
ساخت سیاسی کشور تا حد زیادی از ضعف نظریه پردازی در رنج است. در چنین فضایی شاهد جولان ایده آل گرایی‌های غیرکاربردی تا سیاه نمایی‌های انفعال طلب هستیم. تندرو‌ها می‌تازانند و منفعت طلب‌ها می‌برند و صدای توسعه و تغییر، شنیده نمی‌شود و در حد نجوا باقی می‌ماند. باید از پیر سیاسی، چون باهنر پرسید که این سه گانه واقعا می‌تواند کمترین تغییری بر کاهش نارضایتی‌ها داشته باشد؟ چرا طوری حرف می‌زنید که شائبه شعارگرایی و مصلحت اندیشانه منفعت گرا، مطرح شود؟ توصیه ما به برادر بزرگ و عزیزمان، بازنشستگی سیاسی است، البته اگر روحیات شان اجازه دهد!

شعار سال: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در ساحت سیاست باید هوای سلیقه‌های مختلف مردم را داشته باشیم، گفت: این بدان معنا نیست که هنجارشکنان تأیید صلاحیت شوند، ما نظارت استصوابی را قبول داریم و محکم از آن دفاع می‌کنیم.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در سخنانی، گفت: باید تلاش شود مجموعه رفتار و گفتار حاج قاسم به عنوان یک مکتب در جامعه و در بین جوانان نشر داده شود.  

وی با ذکر خاطره‌ای از حضور در برنامه زنده تلویزیونی ساعاتی پس از شهادت حاج قاسم افزود: حاج قاسم یک فرد ذوالابعاد بود. یک سردار نظامی جسور و فاتح، یک دیپلمات شجاع و فعال، یک پدر مهربان و دلسوز برای فرزندان شهدا و یک مؤمن معتقد و خاضع در محضر خدای متعال.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بدون تعصب ایرانی می‌گویم که حاج قاسم را نمی‌توان با هیچ فرد انقلابی در دنیا و در کشور‌های دیگر مقایسه کرد. به راستی خداوند متعال با آفرینش حاج قاسم در عصر ما می‌خواست نشان دهد که خدا از انسان چنین توقعی دارد.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش به فتنه سال ۸۸ و حماسه نهم دی پرداخت و گفت: من به همراه مرحوم عسگراولادی چند روز پس از انتخابات سال ۸۸ با میرحسین موسوی دیدار کردیم. به او گفتم که قدر رأیی را که آورده‌ای بدان و این یک پایگاه اجتماعی خوب است. حزب درست کن و حتی رقیب دولت باش، اما اگر می‌خواهی رقیب نظام باشی این پذیرفتنی نیست.

وی افزود: به او گفتم حالا فرض کن انتخابات باطل شود، اگر دوباره رأی‌گیری شد و رأی نیاوردی چه؟ اما موسوی گفت دوباره مردم را دعوت می‌کنم که به خیابان‌ها بیایند!  

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حوادث سال ۸۸، گفت: فتنه‌گران روز سیزدهم آبان شعار‌های دیگری سر دادند. در عاشورای امام حسین علیه‌السلام آن جسارت‌ها را کردند و سرانجام تاریخ انقلاب را نیز عوض کردند و مردم را به جای ۲۲ بهمن به راهپیمایی ۲۵ بهمن دعوت کردند.

باهنر با اشاره به اغتشاشات اخیر نیز، اظهار کرد: واکاوی اغتشاشات اخیر بسیار مهم است. چرا که در این دوره حکومت‌های مخالف جمهوری اسلامی، گروه‌های تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلبان، منافقان و ... همه با هم با امپراطوری رسانه‌ای خود به میدان آمدند و شفاف وارد صحنه براندازی شدند و یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار راه انداختند.

وی افزود: ما باید مسأله را حل کنیم. باید نارضایتی‌های مردم را در ساحت‌های مختلف حل کنیم.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: پیشنهاد کردیم در این زمینه ۳ کار را انجام دهند. اولا حسب اعلام رؤسای سه قوه، کرسی‌های رسمی برای شنیدن اعتراضات مردم راه‌اندازی شود. مقام معظم رهبری ۲۰ سال پیش بحث کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را مطرح کردند، اما متأسفانه پیگیری نشد. دوم آنکه در ساحت سیاست باید هوای سلیقه‌های مختلف مردم را داشته باشیم. البته این بدان معنا نیست که هنجارشکنان تأیید صلاحیت شوند.

باهنر گفت: از این مسأله هم هنجارشکنان سوءاستفاده کردند و گفتند که باید فضا را باز کنیم تا هرکه خواست بیاید. نخیر ما نظارت استصوابی را قبول داریم و محکم از آن دفاع می‌کنیم. سوم آنکه باید برخی ساختار‌های غلط در کشور اصلاح شود. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند که بین واقعیت‌ها و آرمان‌های‌مان فاصله وجود دارد و از جوانان خواستند که این فاصله را پر کنند.

وی افزود: ما متأسفانه واقعیت‌ها را خیلی بدتر از آنچه که هست نشان می‌دهیم و از آن طرف برخی ایده‌آل‌ها را هم بسیار فراتر اعلام می‌کنیم و با وعده‌های غیر واقعی انتظارات مردم را بالا می‌بریم.  

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بساری از کاندیدا‌های مجلس نه وظایف نمایندگی را می‌دانند و نه از امکانات کشور اطلاع دارند. حتی دولت‌ها هم انتظارات را بالا می‌برند. گفتیم آقایان قول ندهید سالی یک میلیون مسکن می‌سازیم! امکانات کشور را در نظر بگیرید، گفتند حالا به جای سالی یک میلیون در طی ۴ سال، ۴ میلیون مسکن می‌سازیم.  

باهنر افزود: باید با این رویکرد که واقعیت‌ها را بدتر و انتظارات را بالاتر جلوه داد در هر تریبونی مقابله کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار:۱۱ دی۱۴۰۱، کدخبر: ۴۰۱۱۰۱۱۰۰۲، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین