پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آیین" عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران" در کرمان،بر نقش ممتاز بانک ملی ایران در تامین مالی پروژه های بزرگ ملی تاکید کرد. در این مراسم ،دکتر فرزین تاکید خاصی بر تداوم حمایت های بانک ملی از صنایع و در عین حال، تاکید بر خروج از بنگاهداری داشتند. در بخش دیگر از مراسم هم شاهد سخنرانی مدیرعامل شرکت نوران باما انرژی بودیم.

شعار سال:پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم آیین" عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران" که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد رضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران ،محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برگزار شد،گفت: راه اندازی این پروژه کمک مهمی به اشتغالزایی در استان کرمان می کند و امیدوارم طبق برنامه ریزی های انجام شده این پروژه به بهره برداری برسد و سه هزار نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کار گرفته شوند. همجواری این منطقه با چندین دانشگاه و مرکز علمی این ظرفیت را ایجاد کرده است که با پرورش نیروهای متخصص مورد نیاز در این پروژه،زمینه های اشتغال آنها فراهم شود.

تقدیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نقش ممتاز بانک ملی ایران در تامین مالی پروژه های بزرگ ملی

وی افزود،در این مجموعه 70 تا 80 درصد نیروی کار مورد نیاز از میان متخصصان جذب می شوند و 20 تا 30 درصد نیز از نیروی انسانی غیر متخصص و عادی به کار گرفته خواهند شد.استان کرمان با بهره برداری از شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران،به قطب انرژی های تجدید پذیر در کشور تبدیل می شود. اقدام و حمایت بانک ملی ایران برای راه اندازی این پروژه شایسته تقدیر است و اگر نگاه علمی ، تخصصی و حرفه ای مدیر عامل بانک ملی ایران نبود، این بانک نمی توانست در یک سال گذشته به این دستاوردها،دست یابد.

تقدیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نقش ممتاز بانک ملی ایران در تامین مالی پروژه های بزرگ ملی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:نحوه حضور بانک ملی ایران در این پروژه بسیار ارزشمند است زیرا این بانک در خلق این بنگاه حضور دارد اما در اداره کردن و مدیریت آن ایفای نقش نمی کند و این دقیقا مبتنی بر سیاست هایی است که دولت و مجلس به دنبال آن هستند. برای پیشرفت این پروژه باید همه بخش های استان کرمان و بخش ماهان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا طبق زمان بندی به بهره برداری برسد.

سخنرانی دکتر محمد رضا فرزین در آیین عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران:

دکتر فرزین بیان داشت که ایجاد شهرک فوتوولتائیک که بتواند انرژی پاک تولید کند،در کشور یک آرزو بود و با وجود آنکه در برنامه ششم توسعه اهدافی در نظر گرفته شده بود که انرژی های تجدید پذیر، پنج درصد سهم نیاز انرژی کشور را تامین کنند،اما اکنون تنها یک درصد را تامین نموده ایم که نشان می دهد از این اهداف دور مانده ایم.پروژه شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر این ظرفیت را دارد که تبدیل به محور انرژی خورشیدی در بخش های تولید پنل، نیروگاه و هم تولید دانش تبدیل شود. تولید سل خورشیدی به راحتی  امکان پذیر نبوده و یک پروژه دانش بنیان است، بنابراین از هر لحاظ این پروژه مناسب بود تا بانک ملی ایران از آن حمایت کند. پروژه" شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران" با ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه آغاز می شود،باید در نظر گرفت که بسیاری از بانک های بزرگ کشور سرمایه اولیه شان این مبلغ نیست.در قدم بعدی سرمایه این پروژه به ۲۵۰هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

تقدیر پور ابراهیمی از نقش بانک ملی در تامین مالی پروژه های بزرگ + تاکید دکتر فرزین بر خروج از بنگاهداری بانکی

مدیر عامل نوران انرژی:بانک ملی ایران در خلق بنگاه هایی با تکنولوژی روز دنیا،پیشرو است
بهرام بهرامسیری در این مراسم تاکید کرد که خشکسالی مانع تولید برق از سدها شده است؛ از سوی دیگر آلودگی هوا در کشور تشدید شده و خطرات محیط زیست بیشتری به وجود می آورد.این در حالی است که، کسری انرژی کشور را می توان به سرعت با انرژی خورشیدی تامین و نیاز صنایع را بر طرف و تبدیل به هاب منطقه در صدور برق شد. وی جایگزینی مزارع خورشیدی به جای مزارع کشاورزی در مناطقی که دچار خشکسالی شده اند و تولید ثروت را از دیگر دستاوردهای این طرح عنوان کرد و گفت: هر فعالیت اقتصادی نیازمند تامین مالی و سرمایه گذاری اقتصادی است؛ بدون شک اگر همراهی بانک ملی ایران نبود این طرح بزرگ اقتصادی تحقق نمی یافت.
وی ادامه داد:بانک ملی ایران،بانکی با قدمت ، دارای اصالت و پیشرو در خلق بنگاه های اقتصادی نوظهور است که همواره همگام با تکنولوژی روز دنیا و نیاز روز کشورحرکت می کند و اقدام و حمایت این بانک برای احداث این مجموعه در خور تحسین است و قطعا حضور مدیر عامل اقتصاددان و هیات مدیره کاردان این فرصت را برای توسعه تولید انرژی پاک خورشیدی در کشور فراهم کرده است.
حمید رضا پیشه ور مدیر عامل شرکت نوران باما انرژی نیز در این مراسم با تقدیر از نقش بانک ملی ایران در تامین مالی و راه اندازی شهرک تخصصی تولید زنجیره فوتوولتائیک، گفت: کمربند خورشیدی جهان از فلات ایران می گذرد و باید از این مزیت در تولید انرژی پاک استفاده شود. ویژگی شهرک تخصصی تولید زنجیره فوتوولتائیک این است که همه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این شهرک و تولید انرژی در همین جا تولید می شود و از خروج ارز از کشور، جلوگیری می کند. برخلاف کشوری مثل چین که هزینه زیادی برای حمل و نقل مواد اولیه می پردازد،نزدیکی این شهرک به معادن یک امتیاز مهم برای تولید انرژی خورشیدی در ایران محسوب می شود ؛ برای مثال شهر بابک ، همدان و در نزدیکی کرمان معادن سیلیس فراوانی وجود دارد . بزرگ ترین کارخانه پنل سازی با ظرفیت یکپارچه در این مجتمع تاسیس می شود که در آسیای غربی چنین مجموعه ای وجود ندارد. در این شهرک کارخانه تولید شیشه بریل سولار،کارخانه تولید سلول یک و دو،تولید شمش،تولید باطری و مرکزی برای تولید علم و دانش و مرکزی برای تست و آزمایش تاسیس می شود که در نوع خود بی نظیر است.


توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

در بخش درباره ما سایت این شرکت آمده است که، گروه سرمایه‌گذاری نوران در سال ۱۳۶۵ با هدف نقش آفرینی در حوزه‌های مختلف صنعت و تجارت بین الملل در خارج از کشور آغاز به کار نموده است. هسته‌های اصلی فعالیت این گروه؛ تولید و بازرگانی تجهیزات مولد برق، سرمایه‌گذاری، طراحی و مهندسی، تولید، تامین تجهیزات، احداث، و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی است و امروزه با چندین شرکت زیرمجموعه، کارخانه و نیروگاه به عنوان مجموعه‌ای پیشگام در عرصه‌های مختلف صنعتی به شمار می‌آید. ما در نظر داریم با سرمایه گذاری در زنجیره فناوری فتوولتائیک، خطوط تولید مختلف در این زنجیره شامل تولید سلول، ماژول، اینورتر، مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در ساخت ماژول مانند شیشه، قاب آلومینیومی، جعبه اتصال الکتریکی، سازه‌های نگهداره ماژول و همچنین سیستم ذخیره سازی انرژی الکتریکی مبتنی بر فناوری باطری‌های لیتیوم-یون را در ایران ایجاد و راه اندازی نماییم.
گروه سرمایه‌گذاری نوران پس از ۳۴ سابقه فعالیت در عرصه‌های بین المللی در سال ۱۳۹۶ با شرکت گروه توسعه نوران انرژی سبز خاورمیانه در ایران شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر متشکّل از دو مجموعه: نوآوران صنعت سیلیکون پویا و صنایع انرژی سبز کویر کیش می‌باشد. با توجه به تنوّع در خدمات و کالا‌های تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه، نوران انرژی استراتژی خود را بر اساس «تفکر سیستماتیک»، «تعهد»، «خلاقیت و نوآوری»، «کیفیت»، «محیط زیست» طراحی کرده است. این گروه در زمینه‌های مختلف توسعه کشور، پایبندی به استاندارد‌های جهانی و استفاده همه جانبه از توانمندی‌های متخصصین داخلی، حمایت از تولید ملی را سرلوحه فعالیت هایش قرار داده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک ملی/ سایر منابع

اخبار مرتبط
برچسب ها: شهرک زنجیره فوتوولتائیک ، انرژی های تجدید پذیر ، سرمایه گذاری و حمایت بانک ملی از راه اندازی شهرک فوتوولتائیک ، عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران ، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ، کرمان قطب انرژی های تجدید پذیر کشور ، افتتاح شهرک فوتوولتائیک ، شهرک فوتوولتائیک کجاست ، شهرک فوتوولتائیک چیست ، صحبت های پور ابراهیمی درباره شهرک فوتوولتائیک ، حمایت بانک ملی برای راه اندازی شهرک فوتوولتائیک ، بهرام بهرامسیری ، مدیرعامل نوران انرژی ، نوران انرژی کجاست ، عملکرد نوران انرژی ، حمید رضا پیشه ور مدیر عامل شرکت نوران باما انرژی ، مدیر عامل شرکت نوران باما انرژی ، شرکت نوران باما انرژی ، تامین پنج درصد انرژی کشور از راه انرژی های تجدید پذیر ، عملکرد یک درصدی تامین انرژی کشور از راه انرژی های تجدید پذیر در برنامه ششم توسعه ، اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ، تاریخچه شرکت نوران انرژی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین