پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت با زاویه دیدی نسبتا تند به اتفاقات اخیر، موضع گیری انتقادی نموده و بیان داشته است که به زور می‌توان مردم را ساکت کرد، اما اقناع نه. آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد و با کوچکترین بهانه بار دیگر شعله‌ور می‌شود. کار، به جای باریک کشیده است. نیرو‌های نظامی و امنیتی تعیین‌کننده و تصمیم‌ساز شده‌اند، انجمن حجتیه مرموزانه برنامه‌هایش را پیش می‌برد. روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است. ماموران خاطی را هم محاکمه کنید و عدالت را نشان دهید. مستی قدرت بدتر از مستی شراب است. نخبگان و عقلا خانه‌نشین شده‌اند. به هر کس بیشتر چاپلوسی کند مقام بهتری می‌دهند و ....

شعار سال:دبیر کل حزب جمهوریت می‌گوید: اکنون به وضوح می‌بینیم، مرتجعان «انجمن حجتیه» در جایگاه‌های مهمی حضور دارند و تصمیم سازی می‌کنند و مرموزانه برنامه هایشان را اجرا و مانند موریانه، به جان نظام و کشور افتاده اند.

منتجب نیا: مردم را می‌توان به زور، ساکت کرد، اما...

حجت الاسلام رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی می‌گوید: وقایع تلخ و حوادث ناگواری در چندماه گذشته در کشور رخ داد و به گفته مسئولان بیش از ۲۰۰ کشته و هزاران مجروح و خسارت‌های مالی بی شمار به مردم تحمیل شد. در این وقایع نظام و ملت و کشور بیشترین ضربه را تحمل کردند. اما بدتر از همه ضربه‌ای بود که بر پیکر جمهوری اسلامی و حیثیت نظام و انقلاب در سطح کشور و بین الملل وارد شد و میان مردم خصوصا نسل جوان شکاف عمیقی ایجاد شد.

این فعال سیاسی می‌گوید: در واقع یک بدبینی و سوءظن در میان جامعه گسترش پیدا کرد و ضربه سنگینی به باور‌ها و اعتقادات دینی مردم وارد شد که فکر نمی‌کنم به سادگی قابل جبران باشد و در دهه‌های آینده بزرگان هرچقدر تلاش کنند، باز هم نمی‌توانند آن را ترمیم کنند، زیرا متاسفانه در کشور ما هیچ موضوعی ریشه یابی و آسیب شناسی نمی‌شود.

بزرگترین مشکل سوءمدیریت و ناکارآمدی مسئولان است

منتجب نیا می‌گوید: اگر بخواهم چند ریشه یابی انجام دهم، باید بگویم نکته اول سوءمدیریت و ناکارآمدی مسئولان است که باعث نارضایتی بخش عمده مردم است. انصافا ناکارآمدترین مسئولان اجرایی و قانونگذاری با وجود ادعا‌های شعارگونه، در سوءتدبیر رکورد زدند.

یک باند خاص در دایره نظام قرار گرفته و مابقی را خارج کرده اند

دبیرکل جمهوریت می‌گوید: نکته دوم تقسیم و تجزیه کردن مردم به دو دسته خودی و غیرخودی و انقلابی و غیرانقلابی در دایره حاکمیت و انقلاب است. فعلا یک اندیشه و باند خاص در دایره نظام قرار گرفته و مابقی را خارج کرده اند و همه بار‌های سنگین نظام را به دوش ناتوان خود قرار داده اند و جمعی از نیرو‌های تازه کار و بی تجربه را بر سرنوشت کشور مسلط کرده اند.

او با بیان اینکه «عمده نیرو‌های جریان افراطی دولت احمدی نژاد که به هر شکلی با نظام و کشور مخالفت کردند و در جرگه اپوزیسیون قرار گرفته بودند، در پست‌های مهم حضور دارند»، گفت: اگر کسی بگوید این جریان انحرافی امور را به دست گرفته است، حرف گزافی نزده است. نیرو‌های دلسوز و کارآمد و باسابقه را با عناوینی همچون عامل وضع موجود کنار زدند و امور را به دست کوتوله‌ها داده اند. نکته سوم بی توجهی به مردم و توجه ویژه به همان نیرو‌های چاپلوس و متملق و ناکارآمد. مردم احساس بی احترامی می‌کنند و آزادی‌ها و حقوق اولیه از آن‌ها سلب شده و عده‌ای ناکارآمد بدون توجه به خواست مردم هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

برخی مسئولان کمبودهایشان را با قداست و توسل به مفاهیم ارزشی جبران می‌کنند

منتجب نیا می‌گوید: اغلب مسئولین دچار غرور و خود بزرگ بینی هستند. آن‌ها احساس عدم نیاز به مردم و صاحب نظران دارند و از این منظر متاسفانه خودشیفته‌ترین و ناکارآمدترین مسئولان را بعد از انقلاب در دوره فعلی داریم. نکته پنجم سوءاستفاده از مفاهیم ارزشی و دینی است. مردم به باور‌های دینی شان اعتقاد دارند، اما متاسفانه برخی مسئولان از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و کمبودهایشان را با قداست و توسل به مفاهیم ارزشی، جبران می‌کنند. آسمانی کردن مسئولان و تقدس گرایی فراوان است و مردم به چشم می‌بینند که چگونه برخی دین را ابزار قرار داده اند. به همین دلیل است که مردم می‌گویند این دینی را که آقایان ترویج می‌کنند اصلا قبول نداریم.

نیرو‌های نظامی و امنیتی تعیین کننده و تصمیم ساز شده اند

این فعال سیاسی ادامه داد: نکته ششم نفوذ نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی در ساختار سیاسی است. نیرو‌های مسلح و امنیتی لازمه کشور و نظام است، اما نه اینکه همه امور در دست آن‌ها باشند و هرکجا برویم ببینیم آن‌ها تعیین کننده و تصمیم ساز هستند. نکته هفتم وجود روحیه خشونت طلبی و زورمداری در بسیاری از تصمیم سازان است که صبغه نظامی گری و امنیتی دارند. این‌ها در دستگاه‌های امنیتی هستند و فکر می‌کنند با جنگ و باتوم و زور باید کار‌ها را پیش ببرد.

انجمن حجتیه مرموزانه برنامه هایش را پیش می‌برد

منتجب نیا می‌گوید: نکته بعدی حضور عمیق و گسترده تفکر‌های ارتجاعی مانند انجمن حجتیه است که امام تا آخرین لحظه نسبت به خطر این جریان هشدار می‌داد، اما اکنون به وضوح می‌بینیم این مرتجعان در جایگاه‌های مهمی حضور دارند و تصمیم سازی می‌کنند و مرموزانه برنامه هایشان را اجرا می‌کنند و مانند موریانه به جان نظام و کشور افتاده اند.

عقلانیت در تصمیم گیری‌ها نیست و کار به جای باریک کشیده شده است

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی می‌گوید: در شرایط کنونی، کشور‌های دیگر با تبلیغات گسترده و هزینه‌های هنگفت سیاه نمایی می‌کنند و وعده‌های پوچ می‌دهند. طبیعی است در مواجهه با این وضعیت باید تدبیر داشت، اما فقدان عقلانیت و تدبیر فعلا یکی از دردسر‌های بزرگ است؛ به نحوی که انسان احساس می‌کند برخورد‌های کینه توزانه و انتقام جویانه نسبت به مردم صورت می‌گیرد. بسیاری از مسائل مانند فوت مهسا امینی با عقلانیت می‌توانست حل شود، اما، چون عقلانیت در تصمیم گیری‌ها نیست، کار به جای باریک کشیده شده است.

روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است

این فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: روح بزرگواری و محبت و عفو نسبت به مردم و خطاکاران کاهش یافته است؛ انگار مردم و خصوصا معترضان دشمن بشریت هستند. در حالی که اگر کرامت و عفو بود، بسیاری از مسائل حل می‌شد. مسئله دیگر بی عدالتی است. همه شعار عدالت می‌دهند، اما اصلا به آن توجهی نمی‌شود.

ماموران خاطی را هم محاکمه کنید و عدالت را نشان دهید

او می‌گوید: در حوادث اخیر مردم و نیرو‌های نظامی به جان هم افتاده بودند. سوال این است که چرا قاضی باید یک گروه را به عنوان متهم قرار دهد و با آن‌ها برخورد کند؟ دادگاه‌ها باید طرفین را به عنوان متهم دعوت کنند و بررسی کنند. ندیدیم یک مامور را دادگاهی کنند و بگویند چرا تیراندازی کردی؟ چرا کشتی و مجروح کردی؟ چرا ارعاب ایجاد کردی؟ متاسفانه در برخورد‌ها کمال بی عدالتی را می‌بینیم. از آقای اژه‌ای گلایه داریم که چرا برخی احکام ناعادلانه است. شما به مردم نشان دهید که ماموران خاطی را هم آورده اید و با آن‌ها برخورد کرده اید. در این صورت می‌توانید بگویید عدالت علی را اجرا کرده اید.

مردم را به زور می‌توان ساکت کرد، اما اقناع نه

منتجب نیا با بیان اینکه «نظام جمهوری اسلامی همه توان خود را به کار برد تا بحران ایجاد شده را جمع و مردم را ساکت کند، اما تا کنون نتوانسته مردم را قانع کند»، گفت: به زور می‌توان مردم را ساکت کرد، اما اقناع نه. آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد و با کوچکترین بهانه بار دیگر شعله ور می‌شود. دستگاه قضا و نیرو‌های امنیتی اگر از من دلخور می‌شوند، بشنود. باید بگویم نوع عملکردشان شعله ورتر کردن این بحران است. چرا نمی‌گذارید متهمان وکیل انتخابی داشته باشند؟ چرا هیات منصفه ندارند؟ از بزرگان کشور تقاضا می‌کنم نگذارند کار به جایی برسد که دیگر نتوان برای آن کاری کرد. از خدا بترسید و به نظرات نخبگان گوش بدهید. این همه عجله در اعدام برای چیست؟ افرادی داریم که سال‌ها در زندان هستند که حکم اعدام دارند و شما می‌گویید بروید و رضایت بگیرید. خب چه دلیلی دارد که اینقدر سریع اعدام می‌کنید؟ اگر منظورتان این است که غائله را بخوابانید و مردم را بترسانید اصلا عاقلانه و مشروع نیست و به هدفتان نخواهید رسید.

دبیر کل حزب جمهوریت خطاب به مسئولان می‌گوید: شما وظیفه دارید شرایط رفاه را برای مردم ایجاد کنید، رفاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اما این مسئله انجام نشده و شرایط طوری است که برخی علما هم از دست شما ناراضی هستند و از ترس آبرو چیزی نمی‌گویند. متاسفانه این دولت توان اداره کشور را ندارد. به قول امام این‌ها حتی یک نانوایی را هم نمی‌توانند اداره کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت برخط نیوز، تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۷۳۳۷۵۵۲۸۹۱، www.barkhat.news

اخبار مرتبط
برچسب ها: منتجب نیا دبیر کل حزب جمهوریت ، مرتجعان انجمن حجتیه ، جایگاه انجمن حجتیه در تصمیم سازی های حکومتی ، حجت الاسلام رسول منتجب نیا ، حیثیت نظام و انقلاب ، گسترش بدبینی نسبت به نظام ، بدبینی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ، آسیب شناسی بدبینی نسبت به نظام ، سوء مدیریت مسئولان ، ناکارامدی مسئولان نظام ، نارضایتی مردم از سوء مدیریت های مسئولان ، تقسیم مردم به دو دسته خودی و غیر خودی ، تقسیم مردم به دو دسته انقلابی و غیرانقلابی ، دو قطبی شدن جامع ، خودبزرگ بینی مسئولان ، جبران نا مدیریتی ها با مفاهیم ارزشی ، نفوذ نیروهای امنیتی در ساختار سیاسی کشور ، حضور عمیق و گسترده تفکر‌های ارتجاعی ، نفوذ انجمن حجتیه در جایگاه های مهم ، روح بزرگواری و عفو نسبت به مردم و خطاکاران ، چرا ماموران خاطی را دادگاهی نمی کنند؟ ، چرا هیچ ماموری دادگاهی نشد؟ ، عدالت قضایی در دادگاهی کردن ماموران خاطی ، عجله در اجرای حکم اعدام بازداشتی های اعتراضات ، دولت توان اداره کشور را ندارد ، چرا دولت رئیسی نمی تواند کشور را اداره کند؟ ، انتقاد منتجب نیا به برخورد حاکمیت با مردم
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین