پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
آذربایجان درخواست روسیه برای پاکسازی سریع جاده ارمنستان به قره باغ را نادیده گرفته است درحالی که مقامات باکو اتهام انسداد جاده را انکار می‌کنند. همزمان گزارش شده است که آذربایجان جریان گاز به منطقه مورد مناقشه را قطع کرده است.

شعار سال: روسیه روز سه شنبه به آذربایجان گفت که باید به سرعت جاده کلیدی ارمنستان به سمت منطقه مورد مناقشه در قره‌باغ کوهستانی را از وجود معترضانی که راه را بسته‌اند پاکسازی کند، اما بر اساس گزارش‌های دو طرف، باکو اقدامی در این جهت انجام نداده است.

قره‌باغ کوهستانی در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می‌شود، اما جمعیت آن عمدتاً ارمنی هستند. این موضوع در حال تبدیل شدن به یک مشکل آزار دهنده برای روسیه است که در عین حال که مسئولیت حفاظت از صلح در منطقه را بر عهده دارد، می‌خواهد روابط خوب خود را با آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کوچک شوروی سابق در منطقه قفقاز، حفظ کند.

بنا به گزارش رویترز طی یک ماه گذشته، آذری‌هایی که ادعا می‌کنند فعالان محیط‌زیست هستند، حمل‌ونقل در امتداد کریدور لاچین- تنها جاده‌ای که قره‌باغ کوهستانی را به ارمنستان متصل می‌کند- را مسدود کرده‌اند، چیزی که ایروان آن را محاصره منطقه با حمایت دولت آذربایجان می‌داند.

آذربایجان گاز قره‌باغ کوهستانی را قطع و محاصره منطقه را انکار کرد!

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با جیحون بایراموف، همتای آذری خود گفتگو کرده و بر لزوم رفع سریع و کامل انسداد کریدور لاچین تاکید کرده‌است.

وقتی بازدارندگی روسی کار نمی‌کند؛ محاصره قره‌باغ کوهستانی و گرسنگی دادن ارمنی‌ها!

اما بایراموف ادعای مسدود کردن جاده و بحران انسانی در منطقه محصور را رد کرد و گفت که روزانه ده‌ها خودرو و آمبولانس از این جاده استفاده می‌کنند.  باکو مدعی‌ست که معترضان نگران استخراج غیرقانونی معادن توسط ارامنه در این منطقه هستند.
آذربایجان گاز قره‌باغ کوهستانی را قطع و محاصره منطقه را انکار کرد!

همزمان جمهوری آذربایجان بار دیگر جریان ارسال گاز ارمنستان به منطقه قره باغ را مختل کرده است. گفته می‌شود باکو این کار را از طریق ایجاد اختلال در عملیات خط لوله انتقال گاز از ارمنستان به قره‌باغ انجام داده است. اختلال در ارائه گاز به منطقه قره‌باغ در حالی است که دیروز سه‌شنبه برای ساعاتی حادثه مشابهی رخ داد، اما جریان گاز در بعدازظهر مجدداً برقرار شد.

روایت سی‌ان‌ان از وضعیت وخیم در قره‌باغ کوهستانی: فاجعه انسانی در راه است یا جنگی دیگر؟

مقامات ارمنستان از روسیه -به عنوان یک متحد و عضو معاهده دفاع مشترک- عصبانی هستند که کار بیشتری برای پایان دادن به این محاصره انجام نداده است، به ویژه از آن جایی که نیرو‌های حافظ صلح روسی در کریدور مستقر هستند.  روسیه هفته گذشته ارمنستان را مسئول شکست مذاکرات صلح دوجانبه با آذربایجان دانست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اکوایران، تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۲۷۵۴۵، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین