پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
واردکنندگان چای مدعی شده اند، وزارت جهاد کشاورزی تمامی ارز واردات چای را به یک مجموع خاص تخصیص داده است. آن‌ها این مبلغ را هنگفت و غیرقابل باور دانسته اند، اما در عین حال رئیس سازمان چای کشور، ضمن اظهار بی خبر از این اتفاق آن رد کرد و گفت: تا جایی که من مطلع هستم ممنوعیتی برای واردات چای اعمال نشده است.

شعار سال: به تازگی وزارت جهاد کشاورزی در اقدامی عجیب ارز واردات چای را به یک مجموعه خاص تخصیص داده و واردات و ثبت سفارش را برای دیگر واردکنندگان متوقف کرده است.

این اقدام مورد انتقاد شدید واردکنندگان چای قرار گرفته و آن‌ها در نامه‌ای خطاب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور خواستار بررسی فوری دلایل اقدام وزارت جهادکشاورزی و پیگیری آن شدند..

اما در عین حال حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور، در واکنش به این اتفاق در گفتگو با اقتصاد آنلاین ضمن اظهار بی خبری آن را رد کرد و گفت: تا جایی که من مطلع هستم، ممنوعیتی برای واردات اعمال نشده است.

به گفته وی؛ واردات چای انجام می‌شود و ممنوعیت و محدودیت اعمال نشده است.

این سخنان در حالی است که چای همواره از پر بحث‌ترین محصولات کشاورزی وارداتی به کشور بوده است.

پیش از این محمد صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور، در گفتگو با اقتصاد آنلاین هشدار داده بود؛ اتفاقی شوم در تجارت چای کشور در حال رخ دادن است که نیازمند بررسی از سوی مسئولان نظارتی و ذی ربط است.

وی میزان واردات را حدود ۵۴ هزارتن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۴ هزار تن بوده است، افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

صادق حسنی همچنین اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون، هر کیلوگرم چای از کشور به طور متوسط به قیمت ۱ دلار صادر و با قیمت ۵ دلار وارد می‌شود.

صادق حسنی معتقد است؛ با این اوصاف در صادرات و واردات چای کشور اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باید به شدت نگران آن بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد غذا، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر:۵۳۷۵۳، www.foodpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین