پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
ممکن است مسئله را در حد یک سرقت عادی مورد توجه قرار داده و در نهایت اقدام به شماتت سارق کنیم. در نگاهی دیگر و با توجه به تکرار داستان ، مسئله را باید از بعد فرهنگی مورد توجه قرار داد. آنجا که فشارهای اقتصادی و اجتماعی در کنار کم توجهی به بحث تربیت در نظام آموزش و پرورش و خانواده، بحث کم توجهی به حمایتگری اجتماعی، بحث برخورد نمایشی با فرهنگ و سیاست زدگی مفرط و ..... ، سرمایه اجتماعی را تضعیف کرده و خود خواهی ها، فرصت طلبی ها ، منفعت اندیشی ها ، فردگرایی ها و .... ، جای آن را برای حفاظت فرد از خودش، پر کرده است. در چنین موقعیتی ،فرد می تواند لوازم آتش نشانی را سرقت کند،ابزار و وسایل آمبولانس را بدزدد، حتی به راحتی و بنا بر میل حیوانی، انسان بکشد. این سیاه نمایی نیست ، تحلیل سلسله مراتبی و زنجیروار واکنش های انسانی در طیفی از خوی فرشته گون تا پست تر از حیوانی است.

شعارسال: طبق مقررات نظمی، تجهیزات امدادی در بخشی از خودرو قرار دارد که با کرکره بسته می‌شود. نیروی کاردار عملیات وقتی به محل می‌رسند در کنار خودرو قرار دارد و تیم هر ابزاری را می‌خواهد تا رسیدن به خودرو از او درخواست می‌کند و کاردار با بالا بردن کرکره می‌تواند وسیله را آماده تحویل به نیروی امدادی در عملیات کند و سپس کرکره را دوباره ببندد. تیم عملیاتی با وجود اینکه باید سرعت و تمرکز داشته باشند طبق مقررات عملیات، لزوم رعایت نظم نیز جزو واجبات اصول کارشان است. کمیسیون تعیین خسارت به تمام شرایط عملیات دقت می‌کند و همیشه سعی بوده که با توجه به موقعیت و حساسیت عملیات به تعیین خسارت‌های اینگونه برای تیم حاضر در عملیات توجه شود.

چه شد که به پستی فرهنگی سرقت جعبه ابزار ماشین آتش نشانی رسیدیم؟

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: با وجود اینکه خودرو‌های آتش نشانی بیمه بدنه هستند، اما اگر خودرو در مسیری غیر از حرکت برای رسیدن به محل حادثه، تصادف کند، پرونده این نوع تصادف‌ها نیز در کمیسیون تعیین خسارت سازمان بررسی می‌شود و راننده باید پاسخگو باشد. اما به حتم تعیین بیمه تجهیزات خودرو‌های آتش نشانی نیز می‌تواند مدنظر سازمان قرار گیرد، اما وجود بیمه دلیل بر این نمی‌شود که نیرو‌ها از نظم و رعایت اصول مراقبت از تجهیزات دوری کنند.

ملکی در مورد پرونده سرقت جعبه ابزار از خودرو آتش نشانی نیز گفت: با توجه به وجود فیلم سرقت، بخش حقوقی سازمان در حال پیگیری برای شناسایی سارق از طریق مراجع انتظامی و قضایی است.

تعداد بازدید : 3

افرادی که اقدام به سرقت از خودرو‌های امدادی می‌کنند باید بدانند که تنها یک سرقت مرتکب نمی‌شوند، چرخه کمک را دچار اختلال می‌کنند. هنگامی که دستگاه آتش نشانی یا آمبولانس به سرقت می‌رود، توانایی یک بخش برای ارائه به موقع و مؤثر خدمات ایمنی عمومی را به خطر می‌اندازد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1402، کدخبر: 292410، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین