پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۸۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاخیر در ترخیص کالا در گمرکات گفت: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود. وی ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن اگر اسناد کامل باشد باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیرد و کالا‌ها در انبار‌های گمرک رسوب کمتر رسوب پیدا کند.

شعار سال: احسان خاندوزی پنجشنبه در حاشیه بازدید از گمرک آبادان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از اعلام نتیجه و صدور مجوز، گمرک کمتر از ۴۸ ساعت باید کالا را ترخیص کند؛ این روش مانع از رسوب طولانی مدت کالا در مبادی ورودی می‌شود.

وی گفت: در سفر سال گذشته پیگیر ساماندهی مساله سفر‌های لنج داران و واردات کالا‌های آن‌ها بودیم که در قالب ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخش نامه خوبی برای اینگونه فعالیت‌ها صادر شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: مجوز ترخیص کالا از گمرکات باید هفت روزه صادر شود
خاندوزی ادامه داد: وزارت صمت هم در مورد ورود این کالا‌ها و زمانبندی ورود آن‌ها موافقت لازم را داده که در جلسه هیات دولت نیز این موضوع مطرح و وزارت کشور ملاحظاتی روی بخش نامه جدید داشته است؛ لذا به همین دلیل این مجوز مشمول تاخیر زمان شد، اما امید است وزارت کشور و ستاد مبارزه قاچاق کالا به سرعت اختلافات را حل و فصل تا ما بتوانیم برای مردم منطقه خبر خوبی را داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در بخشی از گمرکات منطقه، رویه‌هایی ترخیص کالا با نواقصی همراه است گفت: در موضوع تعداد و ترکیب سفر‌ها و فهرست کالا یا توجه به اینکه مسئولیت تایید آن‌ها با وزارت صمت است؛ نمایندگان مجلس اظهار داشتند که توافقات اولیه با وزارت صمت صورت گرفته بنابراین همکاری وزارت صمت و وزارت کشور نهایی کننده این مساله خواهد بود.

وی ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن اگر اسناد کامل باشد باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیرد و کالا‌ها در انبار‌های گمرک رسوب کمتر رسوب پیدا کند.

سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۸۳۹۹۹، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین