پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۸۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
با اعلام کاهش بدهی مالیاتی سازمان تاکسیرانی از ۳۰۰ میلیارد به ۱۵۲ میلیارد تومان از سوی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری، میثم مظفر خواستار تعیین تکلیف و اعلام اطلاعات در خصوص عوارض پارکینگ ها، قراردادها و مناقصات شد.

شعارسال: در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک، سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه‌های مسافری و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ بررسی شد.

درخواست شفاف سازی اطلاعات درآمدی شهرداری تهران در مناقصات، قراردادها توسط مظفر

میثم مظفر در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با بیان اینکه مالکیت تعدادی از پارکینگ‌ها در شهرداری باید مشخص شود، اظهار کرد: عدد قابل توجهی در انتقال اسناد مالکیت در گزارش حسابرسی آمده که باید در خصوص آن توضیح داده شود.

مظفر با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف اسناد دریافتی و پرداختی و موضوع مالیات، یادآور شد: مطالباتی که از اداره کل امور مالی وجود دارد، باید تعیین تکلیف شود و عوارض پارکینگ‌ها و افشای اطلاعات در قرارداد‌ها و مناقصات نیز باید تعیین تکلیف و اعلام شود؛ پارکینگ‌هایی که به مناطق واگذار شده است نیاز به تعیین تکلیف دارد.

مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی تمام بند‌های گزارش حسابرسی تشکیل شده است، اظهار کرد: در گزارش حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مالیات به حداقل خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک مجموعه‌ای پیشرو در شفافیت قرارداد‌ها بوده است، یادآور شد: برای اسناد مالکیت پارکینگ‌ها نیز به دنبال این هستیم که شفاف سازی‌های لازم را انجام دهیم.

در ادامه این جلسه مظفر با اشاره به گزارش حسابرسی سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه‌های مسافری، گفت: انتظار می‌رود که تعیین تکلیف نهایی وضعیت مالیاتی سازمان تا پایان تیرماه امسال صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: ارائه گزارش نتایج آثار مالی دعاوی علیه سازمان به ویژه در خصوص ترمینال شرق قدیم و جدید تا پایان شهریورماه الزامی است و موارد قید شده در اساسنامه نیز پیگیری شود.

مظفر با بیان اینکه شورای سازمان هر ۶ ماه یکبار باید تشکیل می‌شد که انجام نشده است، خاطرنشان کرد: بدهی به اشخاص و اقلام راکد انتقال یافته باید تعیین تکلیف شود و قانون مبارزه با پولشویی در پایگاه قرارداد‌ها باید ثبت و به سرعت اجرایی شود.

پوریا علیمردانی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه‌های مسافری با بیان اینکه اقداماتی برای تعیین تکلیف بند‌های گزارش انجام خواهد شد، گفت: تا سال ۱۳۸۱ بر اساس ماده دو قانون شهرداری ها، این مجموعه‌ها از مالیات معاف بودند، اما پس از آن فعالیت‌های اقتصادی مشمول مالیات شد؛ از سال۸۱ تا ۸۷ اصل مالیات پرداخت شده و نسبت به دیرکرد، ادعا‌هایی از سوی سازمان امور مالیاتی مطرح شده که در دست پیگیری است و ما نسبت به موضوع اعتراضاتی داریم.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۴ میلیارد تومان از سال ۸۱ تا ۹۴ بدهی مالیاتی وجود دارد که ما اعتراض کردیم و دفاعیات را ارائه دادیم و از سوی اداره کل مجامع و امور مالی در حال پیگیری است.

رئیس کمیته بودجه شورا در خصوص گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی نیز گفت: مطالبات در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در سپرده سود تضمینی سال ۱۳۹۶ باید کاملاً وصول شود و اگر وصول شده، باید به ثبت برسد.

مظفر با بیان اینکه هیئت مدیره سازمان در دوره جدید هنوز تعیین تکلیف نشدند، خاطرنشان کرد: افشای اطلاعات قرارداد‌ها و اجرای قانون مبارزه با پولشویی از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

مهدی وحدت کار مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نیز در این جلسه تأکید کرد: اساسنامه نهایی سازمان هنوز ابلاغ نشده است و به محض ارائه، کارسازی انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مدت دو ساله فعالیت هیئت عامل در اسفندماه به پایان رسید و اعضای جدید معرفی شدند، خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات سازمان به ویژه املاک نیز در حال پیگیری است، ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی به ۱۵۲ میلیارد تومان رسیده که پس از این نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

در پایان گزارش حسابرسان رسمی شورای شهر تهران برای سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک، سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه‌های مسافری و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ با اکثریت آرا به تایید و تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و مقرر شد بند‌های تکلیفی اعمال و گزارش‌های نهایی به شورا ارائه شوند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت1402، کدخبر: 1357659، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین