پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
باغ و عمارت عین‌الدوله از بنا‌های تاریخی و یکی از آثار ملی ارزشمند ایران است که در دوره قاجاریه احداث شد واین بنا در خیابان جمالی و در محلهٔ پاسداران در شهر تهران واقع شده‌است. این باغ-عمارت، محل اقامت ییلاقی «عین‌الدوله» وزیر سه دورهٔ حساس تاریخی در دوران قاجار بوده است. اما حالا میثم مظفر عضو شورای شهر تهران خبر داد: در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از عمارت عین الدوله نمی‌شود و بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار کرده‌اند.

شعار سال: عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از عمارت عین الدوله نمی‌شود و بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار کرده‌اند.

واگذاری عمارت تاریخی عین الدوله به یک سرمایه گذار توسط شهرداری تهران + کندن زمین و ایجاد تغییر برای تبدیل به رستوران؟!
میثم مظفر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده بهینه‌ای از عمارت عین الدوله نمی‌شود، گفت: این عمارت بدون هیچ تابلو و اطلاع رسانی و بدون حضور گردشگران باقی مانده است.

وی افزود: هفت نفر پرسنل در اتاق‌های این عمارت مستقر هستند این در حالی است که این عمارت می‌تواند مرکزی برای آموزش و تولید مجسمه‌های مفهومی و حجمی باشد و برای زیباسازی به کار گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: سازمان زیباسازی بخشی از محوطه این ملک تاریخی را به یک سرمایه گذار واگذار کرده که در حال کندن زمین و احداث سازه‌های فلزی برای راه اندازی یک رستوران و یا کافی شاپ است که مغایر با شرایط نگهداشت این بنا‌های تاریخی است.

مظفر با بیان اینکه مبلغ این کافی شاپ نیز جای سوال دارد؟ افزود: انتظار داریم که شهرداری نیز در انعقاد قرارداد و تناسب با کاربری این محل تجدید نظر داشته باشد و برای بهره وری بیشتر و بهتر سازمان زیباسازی و شهروندان، برنامه ریزی کند تا از این فرصت بهتر استفاده شود.

باغ و عمارت عین‌الدوله از بنا‌های تاریخی و یکی از آثار ملی ارزشمند ایران است که در دوره قاجاریه احداث شد واین بنا در خیابان جمالی و در محلهٔ پاسداران در شهر تهران واقع شده‌است. این باغ-عمارت، محل اقامت ییلاقی «عین‌الدوله» وزیر سه دورهٔ حساس تاریخی در دوران قاجار بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۲۹۵۱۶، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین