پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
سازمان بازرسی کل کشور بهتر است گزارشی از وضعیت تخلفات سازمان غذا دارو بدهد. سازمانی که خیلی از روسای قبلی خود را ثروتمند کرده است؟ سازمانی که خیلی‌ها درباره تعارض منافع در آن صحبت می‌کنند. سازمانی که منتقدین از ضعف نظارتی آن شاکی هستند و .... کمبود دارو، نارضایتی داروساز، فغان و داد مصرف کننده از کیفیت دارو و قیمت بالای آن و همه زشتی‌های قابل تصور، با این خط فرمان و این شیوه حرکت، کاملا طبیعی است. بنظر شما، آیا کشور ما سازمان بازرسی دارد؟ آیا وزارت بهداشت و درمان دفتر بازرسی دارد؟ آیا نهاد ریاست جمهوری بخش بازرسی دارد که ریسش اتفاقا در دوره ای، ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده دار بود؟ آیا مجلس کمیسیون بهداشت و درمان دارد؟ و ... اگر این‌ها را داریم، مسئول آشفته بازار موجود کدام الاغ پشت پرده‌ای است که کسی نمی‌تواند بگوید بالای چشمت ابرو؟

شعار سال: تخصیص ارز در بانک مرکزی طی ۳ ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گذشت.

چاه ویل دارو، تعارض منافع همراه با ضعف نظارت؛ هرچه بریزی کیسه ظمع پر نمی‌شود
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ رقمی حدود ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان تخصیص خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد راهکار‌های تأمین ارز دارو بررسی و بر لزوم تسریع تأمین ارز دارو تأکید شد.

در این جلسه محمدرضا فرزین تخصیص و تأمین ارز در حوزه دارو را از اصلی‌ترین اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو و کاهش مشکلات مردم در این حوزه، ضروری است شبکه بانکی در اعطای اعتبار و تسهیلات‌دهی به بخش دارو و بهداشت دستورات بانک مرکزی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

بنا بر اعلام پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به منظور تسریع و بهبود در تخصیص و تأمین ارز دارو، دستورات لازم از جمله در اختیار گذاشتن ۱۰۰ میلیون یورو تنخواه ارزی را صادر کرد.

چاه ویل دارو، تعارض منافع همراه با ضعف نظارت؛ هرچه بریزی کیسه ظمع پر نمی‌شود
رئیس کل بانک مرکزی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل اختصاص اعتبارات و تامین نقدینگی شرکت‌های تولیدی دارویی گفت: بانک مرکزی به همین منظور امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید در قالب سرمایه در گردش از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی جهت تأمین دارو و مواد اولیه پرداخت می‌کند.

وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی در زمینه تخصیص و تأمین ارز و اعطای تسهیلات و اعتبار به بخش بهداشت و دارو بر لزوم تسریع در این باره تأکید کرد.

همچنین به گفته رئیس سازمان غذا و دارو به منظور تسریع و تسهیل خدمات ارزی و اعتباری تفاهم نامه جدید تنظیم و به امضای طرفین رسید.

بر این اساس در جلسه یاد شده تعدادی از نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده دارو و مواد اولیه و وارد کنندگان دارو به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در حوزه تخصصی پرداختند. رئیس کل بانک مرکزی نیز راهکار‌های حل مشکلات مذکور را مورد بررسی و دستورات لازم را به همکاران ارزی و اعتباری بانک مرکزی و بانک‌های عامل مرتبط صادر کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۴۰۴۰۱۹۵۳، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین