پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۰۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
امانقلی شادمهر رییس کمیته دانشگاه‌های غیرانتفاعی مجلس شورای اسلامی بهترین دانشگاه‌های جهان را غیرانتفاعی عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد با سطح پایین علمی سبب افت رتبه علمی کشور شده و ساماندهی آن ضروری است.

شعار سال: امانقلی شادمهر رییس کمیته دانشگاه‌های غیرانتفاعی مجلس شورای اسلامی درباره شرایط دانشگاه آزاد و اینکه دانشجویان آن از افزایش شهریه‌ها و پایین بودن کیفیت آموزشی گله‌مند هستند و حتی کارکنان نیز از وضعیت معیشتی خود رضایت ندارند، گفت: در دانشگاه آزاد به مدرک گرایی بسیار بها داده شده و از طرفی افزایش شهریه‌ها بدون ضابطه در حال افزایش است که سبب نارضایتی دانشجویان شده است.

دانشگاه آزاد باعث افت رتبه علمی کشور شده‌است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: به تازگی در این کمیسیون موضوع ساماندهی دانشگاه آزاد در موضوع شهریه‌ها، ظرفیت رشته‌های دانشگاهی، شکایت و گلایه کارکنان و اساتید از حقوق پایین، نحوه رتبه بندی اساتید و فضای فرهنگی دانشگاه با محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس یادآور شد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طرح ساماندهی دانشگاه آزاد مطرح است که به زودی در صحن مجلس اعلام وصول خواهد شد و اکنون جزییات آن در هیات رییسه بررسی می‌شود.

رییس کمیته دانشگاه‌های غیرانتفاعی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: کارکنان دانشگاه آزاد حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند و وقتی شهریه‌های بالای اخذ شده از دانشجویان و حقوق اندک خود را مقایسه می‌کنند، سبب بی انگیزگی در آن‌ها شده که چنین شرایطی نیاز به ساماندهی و ترمیم حقوق آن‌ها دارد.

شادمهر ادامه داد: شرایط دریافت حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد قابل مقاسیه با سایر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های دولتی نیست. بر همین اساس امیدواریم پیگیری که کمیسیون آموزش در دستور کار قرار داده و تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که در حال انجام است، سبب بهبود و ساماندهی شرایط این دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی جزء برترین دانشگاه‌های جهان، محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بهترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی که رتبه‌های علمی بالایی در جهان دارند، غیرانتفاعی هستند و از نظر کیفیت علمی نیز در سطح بالایی قرار دارند. اما در کشورمان دانشگاه‌های آزاد و علمی و کاربردی سطح آموزشی و علمی پایینی دارند که قطعا باید ساماندهی شوند.

شادمهرخاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد با سطح پایین علمی سبب افت رتبه علمی کشور شده و چالش‌های فرهنگی هم دارد که امیدوارم وعده‌های مسوولان این دانشگاه در بهبود مسائل مختلف محقق شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۹۳۹۴، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین