پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران درباره تلف شدن سالانه ۳۰ درصد محصولات کشاورزی توضیح داد و گفت: برای این میزان ما ۹ میلیارد متر مکعب آب داریم مصرف می‌کنیم درحالیکه کل آب شرب کشورمان چیزی حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب است.

شعارسال: میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره وری ایران، در گفتگویی درباره بهره‌وری از آب در حوزه کشاورزی گفت: ما یک چیزی قریب اعداد مختلف است یک چیزی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد آب کشور ظاهراً در حوزه کشاورزی صرف می‌شود. البته اینکه بگوییم همه این آب دقیقاً سر زمین است اشتباه است.

ایرانی‌ها و هدر دادن آب!ادعای هدر رفتن سالیانه تا ۹ میلیارد مترمکعب آب در ایران توسط رئیس سازمان بهره وری

وی در ادامه گفت: خیلی از آن در مسیر شبکه توزیع کانال‌های کشاورزی ما تبخیر می‌شود البته که آن هم باید ما برای آن تدبیر کنیم حتماً. اما به هر حال یک بخش قابل توجهی است ما برای این باید برنامه‌های مشخصی داشته باشیم الحمدلله در برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، بند‌های متمرکزی بر حوزه بهره وری آب در دست بررسی است موضوع حسابداری آب قطعاً موضوعی است که باید به آن جدی بپردازیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان اینکه یک بخشی از موضوع مان اصلاً اتلاف است، گفت: ما الان در زنجیره تأمین کشاورزی کشور، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد فقط اتلاف محصولات داریم.

وی افزود: ما در سال حدود ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کنیم، ۲۵ تا ۳۰ درصد آن در طول زنجیره حالا بخشی اش روی زمین است، بخشی اش در حین انتقال است، بخشی اش در حین بسته بندی است، بخشی اش در سردخانه‌ها است، بخشی اش در میادین میوه و تره بار است، این‌ها تلف می‌شود.

به گفته پیشوایی، برای این میزان ما ۹ میلیارد متر مکعب آب داریم مصرف می‌کنیم درحالیکه آب شرب کشورمان چیزی حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب است یعنی ببینید چه میزان ظرفیتی است که اینجا اگر آزاد شود کمک می‌کند به ناترازی حوزه آب ما که بسیار هم قابل توجه است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 30تیر1402، کدخبر: 40865، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین