پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
۶۶ روز از اخطار رئیس جمهور رئیسی به حکام افغانستان درباره حقابه ایران از رود هیرمند گذشته، ولی هنوز خبری از انجام وعده‌های طالبان در این زمینه نشده است. این در حالیست که گروه تروریستی طالبان علیرغم مساعدت‌های ایران هنوز حاضر نشده سهم آب ایران از هیرمند را به طرف سیستان و بلوچستان سرازیر کند. این گروه متحجر نه‌تن‌ها حاضر نشده حقابه ایران را بدهد بلکه به نیرو‌های وابسته خود اجازه داده به مسئولین ایرانی حتی از طریق تلویزیون افغانستان اهانت کنند!

شعار سال: گروه تروریستی طالبان علیرغم مساعدت‌های ایران هنوز حاضر نشده سهم آب ایران از هیرمند را به طرف سیستان و بلوچستان سرازیر کند. این گروه متحجر نه‌تن‌ها حاضر نشده حقابه ایران را بدهد بلکه به نیرو‌های وابسته خود اجازه داده به مسئولین ایرانی حتی از طریق تلویزیون افغانستان اهانت کنند!

آقایان حامی طالب پاسخ دهند، اخطار رئیسی ۶۶ روزه شد و خبری از آب نیست
۶۶ روز از اخطار رئیس جمهور رئیسی به حکام افغانستان درباره حقابه ایران از رود هیرمند گذشته، ولی هنوز خبری از انجام وعده‌های طالبان در این زمینه نشده است.

در ۶۶ روز گذشته، تحرکات زیادی برای اجرائی شدن معاهده ۱۳۵۱ میان ایران و افغانستان درخصوص تحویل حقابه هیرمند به ایران صورت گرفت، ولی هیچیک از آن‌ها به جاری شدن آب به سوی استان تشنه سیستان و بلوچستان منجر نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت اگر حاکمان افغانستان حقابه ایران را ندهند، به فشار متوسل خواهیم شد، ولی تاکنون از نتیجه این تهدید خبری نشده است. وزیر نیرو گفت قرار است ظرف یکماه کارشناسان فنی ایران به منطقه سد کجکی بروند و از شرایط وجود آب گزارش تهیه کنند، ولی تاکنون گزارشی در این زمینه منتشر نشده است.

گروه تروریستی طالبان علیرغم مساعدت‌های ایران هنوز حاضر نشده سهم آب ایران از هیرمند را به طرف سیستان و بلوچستان سرازیر کند. این گروه متحجر نه‌تن‌ها حاضر نشده حقابه ایران را بدهد بلکه به نیرو‌های وابسته خود اجازه داده به مسئولین ایرانی حتی از طریق تلویزیون افغانستان اهانت کنند!

نکته مهم‌تر اینست که دولت ایران برای اجرائی کردن اخطار رئیس جمهور، حتی به اقدامات سیاسی معمولی هم متوسل نشده است. کوتاهی در این زمینه به جائی رسیده که دو روز پیش دو تن از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ضمن استمداد برای حل مشکل بی‌آبی و احقاق حق مردم این استان از رود هیرمند، از دولت خواستند سفارت طالبان در تهران را تعطیل کند.

مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در سیاست مدارا با طالبان تجدید نظر اساسی نمایند. هیچکس طرفدار جنگیدن با طالبان نیست، ولی همراهی کردن با آن‌ها و دادن امتیاز به آن‌ها از ریشه اشتباه بود و این اشتباه نباید ادامه پیدا کند.

ما باید سفارت افغانستان در تهران را از طالبان پس بگیریم، هیچ نماینده از این گروه را در ایران نپذیریم، گلوگاه‌های تجارت آن‌ها در ایران را ببندیم، تسهیلاتی که در چابهار و مناطق مرزی برای طالبان به وجود آمده است قطع شوند و در سطح بین‌المللی نیز فشارهائی به آن‌ها وارد کنیم تا مجبور شوند به قوانین بین‌المللی تن بدهند.

مردم افغانستان آماده مقابله با طالبان هستند و اگر مورد حمایت قرار گیرند قطعاً خودشان فتنه طالبان را از افغانستان و کل منطقه ریشه‌کن خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه شرق، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۸۹۷۲۷، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین