پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
طبق گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، ۱۱۳۳ خودروی چانگان در گمرک غرب تهران قرار دارد که نواقصی در نشانه‌گذاری دارد، اما شرکت سایپا با ارائه تعهد مبنی بر رفع نواقص پیش از شماره گذاری، می‌تواند آن‌ها را ترخیص کند.

شعارسال: مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد روز، یکشنبه ضمن بازدید از خودرو‌های وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص،۱۱۳۳ خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند.

ماجرای ۱۱۳۳ خودروی چانگان دپو شده در غرب تهران چیست؟

وی در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان برای واردات میلیون‌ها خودرو آمادگی دارد، اما باید تطابق تایید نوع و تولید وجود داشته باشد.

اسلام پناه با تاکید بر اینکه مجوز واردات به واردکننده داده شده است، افزود: خودرو‌های زیادی در انبار‌های واردکنندگان وجود دارد که باید پس از ترخیص و تعیین قیمت وارد بازار شده و به شبکه توزیع وارد شود. طی تماس تلفنی از مدیرعامل سایپا خواسته‌ایم تا پایان وقت امروز پس از اظهار تطابق و تایید نوع، خودرو‌ها را خارج کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه خودرو‌ها باید قابلیت پاس کردن استاندادر‌های مدنظر این سازمان را داشته باشد، تصریح کرد: خودرو‌ها را دسته‌بندی و شرایط را برای واردات تسهیل کرده‌ایم. اگر واردکنندگان از مبدا تایید اصالت همراه با تایید نوع خودرو بیاورند، ترخیص انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی ما از اداره کل استاندارد استان تهران، شرکت سایپا این خودرو‌ها را دیر اظهار کرده است. به طوری که ۱۵ روز پیش این خودرو‌ها اظهار شده، اظهارنامه تایید و به سازمان ملی استاندارد ارجاع است. اما این خودرو‌ها دارای برخی نواقص نشانه‌گذاری است که قرار شده شرکت سایپا با ارائه تعهد به سازمان ملی استاندارد مبنی بر رفع آن‌ها، در کمتر از ۲۴ ساعت بتواند این خودرو‌ها را ترخیص کند. اما تاکنون این تعهد ارائه نشده است. از جمله این نواقص در نشانه گذاری نصب کمربند ایمنی، مصرف سوخت و ... بوده است. اما با ارائه تعهد از سوی شرکت سایپا برای رفع این نواقص، اجازه ترخیص خودرو‌ها داده می‌شود. اما قبل از شماره‌گذاری، نواقص باید برطرف شود.

تطابق تایید نوع خودرو‌ها نیز انجام شده که برخی خودرو‌ها این تاییدیه را نیز ندارند و در حال دریافت آن‌ها هستند. به محض صدور تاییدیه نوع این خودرو‌ها نیز کمتر از ۲۴ گواهی coc برای این خودرو‌ها صادر می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: 8مرداد1402، کدخبر: 505219، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین