پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۲۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت،در حالی که قیمت مصوب بلیت‌های پروازی مشهد به نجف ۹.۵ میلیون تومان تعیین شده بود، اما با واگذاری فروش تمام بلیت‌های اربعین به ۳ آژانس در تهران، در حال حاضر پروازهای مشهد به نجف از ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.همچنین افکار عمومی هیچ توجیهی درباره علل انحصار و رانت داده شده به سه آژانس خاص ندارند.

شعارسال: فرهاد دوایی در خصوص کمبود بلیط هواپیما و افزایش قیمت آن برای سفر‌های اربعین گفت: متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت سفر اربعین را به ۳ اپلیکیشن کره‌ای علی بابا، اسنپ و فلای تودی واگذار کرد. در حالی که علی بابا ۲ ماه پیش به دلیل گرانی تعلیق شد.

ابهام در انحصار فروش بلیت اربعین  توسط سه آژانس + سلام بر بازرسی وزارت راه و شهرسازی و دفتر وزیر

اضافه شده: این ۳ برنامه بلیط را به روشی که می‌خواهند می‌فروشند. یعنی آژانس‌های مسافرتی در مشهد هیچ کاری نمی‌کنند. همچنین قیمت‌های مصوب برای پرواز‌های اربعین به هیچ وجه رعایت نمی‌شود. در حال حاضر با وجود اینکه پول از خراسان رضوی خارج می‌شود، این استان مالیات خود را پرداخت می‌کند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر عرضه کم و تقاضا برای سفر اربعین زیاد است. اگر پرواز‌های بیشتری به سفر‌های اربعین اختصاص می‌یافت، قیمت بلیت مشهد به نجف ۹.۵ میلیون تومان باقی می‌ماند، اما در حال حاضر بلیط هواپیما مشهد به نجف ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان فروخته می‌شود.

دوایی ادامه داد: با وجود عرضه اندک بلیت‌های اربعین، قطعا بازار سیاهی به وجود می‌آید و قیمت‌های بالایی برای بلیت ارائه می‌شود. اگر وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری بلیت‌ها را به نحو احسن توزیع می‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد. در حال حاضر تعداد پرواز‌ها را کاهش داده و قیمت‌ها را افزایش داده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این انحصار است که صنعت گردشگری کشور را از بین برده است.

فروش بلیط سفر اربعین توسط ۳ آژانس انحصاری بیش نیست. ۳ نمایندگی تا چند ماه پیش به دلیل گرانی تعطیل بودند. ۲ ماه پیش آژانسی را تعلیق کردند و حالا فروش همه بلیت‌های اربعین را به همان آژانس واگذار کردند. اگر این به معنای انحصار نیست، پس به چه معناست؟

دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ۶۰۰ دفتر آژانس مسافرتی در مشهد داریم. چرا این ظلم را در حق این تجارت‌ها می‌کنند؟ یکی از پایگاه‌های پروازی نجف و بغداد بعد از تهران مشهد است. چرا انحصار فروش بلیت اربعین در تهران را حفظ کردند؟

دوایی تصریح کرد: در حال حاضر زائران برای سفر به کربلا سرگردان هستند. زائران از قبل قصد داشتند در ایام اربعین به کربلا سفر کنند و در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، اما اکنون باید ۲ تا ۳ برابر بیشتر برای سفر به عتبات هزینه کنند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پی ام آپ، تاریخ انتشار: 31مرداد1402، کدخبر: -، pmup.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین