پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
باید به مدیر عامل تامین اجتماعی یادآور شد که تجمیع‌ها و چابک سازی‌ها در شرکت‌های ماموریتی این سازمان نیز فراموش نشود چرا که تبعیض‌های بیشتر از هر چیزی نیروی انسانی این شرکت‌ها و موسسات را آزار می‌دهد. عناوینی زیاد و زائدی در مجموعه‌های اداری این موسسات در دولت‌های گذشته ایجاد شده که حقوق‌های بسیار بالایی به آن‌ها پرداخت می‌شود که با گذشت ۲ سال از روی کار آمدن دولت مردمی، حتی مدیران منصوب این دولت نیز نخواستند و یا نتوانستند دراین حوزه ورود کنند و این مهم باعث شده تا انگیزه خدمت رسانی کارکنان این مجموعه‌ها کم رنگ شود. بنابراین شایسته است میر هاشم موسوی در دستوری اداری به مدیران عامل شرکت‌های ماموریتی سازمان تامین اجتماعی چابک سازی و تجمیع را در این موسسات تکلیف کرده و خوستار ارائه گزارش اقدامات انجام شده دراین خصوص شود.

شعار سال: عناوین زائدی در دولت‌های گذشته ایجاد شده که حقوق‌های بسیار بالایی به آن‌ها پرداخت می‌شود که با گذشت ۲ سال از روی کار آمدن دولت مردمی، حتی مدیران منصوب این دولت نیز نخواستند و یا نتوانستند دراین حوزه ورود کنند.

استارت چابک سازی در سازمان تامین اجتماعی+ آقای مدیر عامل! شرکت‌های ماموریتی تامین اجتماعی هم فراموش نشوند

میرهاشم موسوی مدیر عامل تامین اجتماعی در مراسم تجمیع دو معاونت منابع انسانی و اداری و همچنین مالی سازمان گفته است:' هیچ سازمانی بدون همدلی و همراهی نیرو‌های انسانی خود نمی‌تواند خلق حرکت و ایجاد تحول کند و رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست'.

موسوی همچنین اظهار داشته کار‌های نکرده‌ای در حوزه منابع انسانی داریم که باید با مدلی جدید سراغ این مسائل می‌رفتیم. نتایج تحلیل‌های ما این بوده که دو حوزه منابع انسانی و اداری - مالی باید تجمیع شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داده است: ممکن است چنین تجمیعی در سایر حوزه‌های سازمان هم اتفاق بیفتد و این کار فقط به همین حوزه محدود نمی‌شود. هدف از تجمیع ساختار‌ها این است که فرایند‌ها کوتاه‌تر و مؤثرتر شده و چابکی سازمان افزایش یابد و بخشی از چابک‌سازی قطعاً در تغییرات و اصلاحات ساختاری است. البته این آغاز تغییرات و اصلاحات است و در سایر بخش‌ها نیز احتمالاً تغییراتی انجام خواهد شد. ساختار سازمان در شرایط فعلی واقعاً نیاز به ترمیم و اصلاح دارد. انشاءالله این کار را به اقتضای شرایط با همراهی همکاران جهت خدمت بیشتر و بهتر به ذی‌نفعان سازمان انجام خواهیم داد.

در این خصوص می‌توان به ذکر چند نکته اشاره کرد:


۱- این رویکرد میر هاشم موسوی حاکی از این است که وی پس از ۲ سال مدیریت در این سازمان شناختش از تامین اجتماعی بیشتر شده و با همان فرمان ۲ سال گذشته به جلو حرکت نمی‌کند و رویکرد اصلاحی در دستور کارش قرار گرفته است. این اقدامات و استارت انجام کار هر چند کمی دیر انجام شده است، اما باید در هر صورت اقدامات اصلاحی از جمله این اقدام را به فال نیک گرفت.

۲- این که میر هاشم موسوی به صراحت اظهار داشته که' ممکن است چنین تجمیعی در سایر حوزه‌های سازمان تامین اجتماعی هم اتفاق بیفتد و این کار فقط محدود به این همین حوزه نمی‌شود' بیانگر این است که وی قدم‌های خود را با حساب و کتاب بر می‌دارد، اما مدیری محافظه کار نیست چرا که محافظه کاری درمدیریت سازمان در برهه کنونی جوابگوی حل مشکلات نیست و مدیریت جهادی و انقلابی حلال مشکلات است.

۳-، اما باید به مدیر عامل تامین اجتماعی یادآور شد که تجمیع‌ها و چابک سازی‌ها در شرکت‌های ماموریتی این سازمان نیز فراموش نشود چرا که تبعیض‌های بیشتر از هر چیزی نیروی انسانی این شرکت‌ها و موسسات را آزار می‌دهد. عناوینی زیاد و زائدی در مجموعه‌های اداری این موسسات در دولت‌های گذشته ایجاد شده که حقوق‌های بسیار بالایی به آن‌ها پرداخت می‌شود که با گذشت ۲ سال از روی کار آمدن دولت مردمی، حتی مدیران منصوب این دولت نیز نخواستند و یا نتوانستند دراین حوزه ورود کنند و این مهم باعث شده تا انگیزه خدمت رسانی کارکنان این مجموعه‌ها کم رنگ شود. بنابراین شایسته است میر هاشم موسوی در دستوری اداری به مدیران عامل شرکت‌های ماموریتی سازمان تامین اجتماعی چابک سازی و تجمیع را در این موسسات تکلیف کرده و خوستار ارائه گزارش اقدامات انجام شده دراین خصوص شود.

شرکت‌ها و موسسات رفاه و گردشگری تامین، خانه سازی، حسابرسی تامین اجتماعی، بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی، املاک و مستغلات، موسسه عالی پژوهش، خدمات ماشینی تامین، انتشارات علمی و فرهنگی، رفاه گستر، مهندسان مشاور خانه سازی، موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه، میلاد سلامت و کار و تامین از جمله شرکت‌های ماموریتی سازمان تامین اجتماعی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر خبر، تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۲، کدخبر:۲۵۰۷۱۸، /www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین