پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
شیخ محمدرضا رضوان طلب استاد فقه و حقوق می‌باشد که سال‌ها در دانشکده الهیات دانشگاه تهران تدریس کرده بود. او رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک و رئیس سابق مرکز جذب وزارت علوم بوده و در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا امده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی فاضل و خدوم جناب آقای حاج شیخ محمدرضا رضوان‌طلب رحمةالله‌علیه را تسلیت گفتند. ایشان بامداد یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ پس از یک دوره بیماری فوت کرد. مراسم تشییع دکتر رضوان طلب امروز ۱۰ مهر ماه ساعت ۹ صبح از مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران تشییع خواهد شد.

شعار سال: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی فاضل و خدوم جناب آقای حاج شیخ محمدرضا رضوان‌طلب رحمةالله‌علیه را تسلیت گفتند.

پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت شیخ محمدرضا رضوان‌طلب

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت روحانی فاضل و خدوم جناب آقای حاج شیخ محمدرضا رضوان‌طلب رحمةالله‌علیه را به خاندان و بازماندگان گرامی و به دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات با ارزش در عرصه‌های گوناگون حوزوی و دانشگاهی ذخیره معنوی گرانقدری برای ایشان است ان‌شاءالله.

رحمت و مغفرت الهی نصیب وی باد.

سید علی خامنه‌ای
۱۴۰۲/۷/۹،

محمدرضا رضوان طلب استاد الهیات کیست و اهل کجاست +علت درگذشت و سوابق و بیوگرافی

شیخ محمدرضا رضوان طلب استاد فقه و حقوق می‌باشد که سال‌ها در دانشکده الهیات دانشگاه تهران تدریس کرده بود. او رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک و رئیس سابق مرکز جذب وزارت علوم بوده و در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا امده است.

پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت شیخ محمدرضا رضوان‌طلب
محمدرضا رضوان طلب استاد الهیات کیست و اهل کجاست +علت درگذشت و سوابق

او متولد سال ۱۳۴۰ در تهران می‌باشد و هم استاد فقه و حقوق در دانشکده الهیات تهران و هم رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک بوده است.

درگذشت محمدرضا رضوان طلب در شبکه‌های اجتماعی شده و بازتاب گسترده‌ای داشته است. حجت‌الاسلام رضوان طلب یکی از اساتید برجسته و معروف دانشگاه بوده که در ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ بر اثر بیماری درگذشت. چهره هایس سیاسی و فرهنگی در پی درگذشت و فوت شیخ محمدرضا رضوان طلب پیام تسلیت ارسال کردند.

محمدرضا رضوان طلب استاد دانشگاه کیست
سوابق

حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب، رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک و استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. او سال‌ها در عرصه پژوهش علمی و فرهنگی فعالیت داشت و عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران و رئیس سابق مرکز جذب وزارت علوم بود.

از دیگر سوابق و روزومه کاری استاد رضوان طلب می‌توان به ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی، ریاست کتابخانه و موزه ملی ملک (آستان قدس رضوی)، رایزن سابق فرهنگی سفارت ایران در فرانسه، معاون وزیر و رئیس سابق مرکز جذب اعضای هیات علمی، دبیر سابق شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر سابق هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی، رئیس سابق کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی وکلا و عضو شورای معاونت امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا و .. اشاره کرد

زنده یاد دکتر محمدرضا رضوان طلب در دوره مدیریت بر کتابخانه و موزه ملی ملک، منشا خدماتی بسیار به ویژه در زمینه گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی، همچنین پیگیری برنامه‌های زیرساختی و زیربنایی این موقوفه مبتنی بر وقف‌نامه مرحوم حاج حسین آقا ملک و سیاست‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بود.

پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت شیخ محمدرضا رضوان‌طلب


بیوگرافی محمدرضا رضوان طلب

محمدرضا رضوان طلب استاد دانشگاه متولد سال ۱۳۴۰ در تهران است.

علت فوت و درگذشت محمدرضا رضوان طلب

دکتر محمدرضا رضوان‌طلب، رئیس این موسسه و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، بامداد یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ پس از یک دوره بیماری فوت کرد.

مراسم تشییع دکتر رضوان طلب امروز ۱۰ مهر ماه ساعت ۹ صبح از مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران تشییع خواهد شد.

علت فوت و درگذشت محمدرضا رضوان طلب

سوابق مدیریتی و اجرایی

مجری قرارداد ترجمه کامل قرآن مجید به زبان فرانسه
عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی
فعالترین مشاور بین الملل دانشگاه تهران
کمیته برگزاری آزمون
عضو کمیته علمی “جشنواره ملی تجلیل از آثار برتر حوزه جهانی شده در سال ۱۳۹۲”
عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین المللی
عضو کمیته کارشناسی استعداد‌های درخشان وزارت علوم
عضو کمیته علمی همایش علمی و پژوهشی اخلاق و رسانه
عضو شورای عالی مطالعه، برنامه ریزی و سیاست گذاری راهبردی فرهنگ و رفتار ترافیکی
عضو کارگروه اصلاح قانون مقررات انتظامی اعضای یهات علمی
سخنرانی در همایش علمی و پژوهشی در دانشگاه صدا و سیما

ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی
ریاست کتابخانه و موزه ملی ملک (آستان قدس رضوی)
رایزن سابق فرهنگی سفارت ایران در فرانسه
معاون وزیر و رئیس سابق مرکز جذب اعضای هیات علمی
دبیر سابق شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی
دبیر سابق هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی
رئیس سابق کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی وکلا

عضو شورای معاونت امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا

پیام‌های تسلیت

رئیس دانشگاه تهران در پیامی درگذشت دکتر محمدرضا رضوان‌طلب استاد فقه و حقوق دانشگاه تهران و رئیس سابق مرکز جذب وزارت علوم را تسلیت گفت.

پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت شیخ محمدرضا رضوان‌طلب

متن پیام دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر محمدرضا رضوان‌طلب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد گرانقدر دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب که در جامعه دانشگاهی به عنوان اندیشمندی خوشنام، متقی و فروتن شناخته می‌شد، مایه تأثر بسیار گشت.

زنده‌یاد دکتر رضوان‌طلب در فعالیت‌های علمی و دانشگاهی خود، علاوه بر تربیت دانشجویان موفق و اهتمام به تولید آثار علمی فاخر در حوزه فقه و مبانی حقوق اسلامی، در زمینه مدیریت دانشگاهی نیز فعالانه حضور داشت و در این عرصه چهره‌ای معتبر و قابل احترام برای عموم دانشگاهیان از خود بر جای گذاشت، به گونه‌ای که در زمینه رفتار تراز اسلامی در مواجهه با سلایق مختلف، الگویی شاخص محسوب می‌شد.

حضور در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی از جمله خدمات ایشان در دوران ایفای مسئولیت به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، دبیری شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی دانشگاه تهران و ریاست و عضویت در کمیته علمی کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی مختلف و همچنین ترجمه کامل قرآن مجید به زبان فرانسه، وجه دیگری از برجستگی‌های این استاد وارسته بود.

بدینوسیله از طرف خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان بویژه سرکار خانم دکتر زینب رضوان طلب عضو محترم هیأت علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و همچنین دانشجویان، استادان و همکاران ایشان تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۴۰۲، کدخبر:۱۸۱۹۸۶۱، www.khabaronline.ir/ و سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین