پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
حاج محسن شکروی بزرگ خاندان خانواده شکری و رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی شکروی دارفانی را وداع گفت.محسن شکروی از مدیران و کارآفرینان به نام حوزه صنایع لبنی کشور بود که در طول چند دهه مجموعه‌هایی که از سوی خانواده و پدرش به صورت سنتی در تبریز راه‌اندازی شده بود را به یک گروه صنعتی و تولیدی مدرن حوزه لبنی با چند هزار نفر اشتغال، تبدیل کرد.

شعار سال: حاج محسن شکروی بزرگ خاندان خانواده شکری و رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی شکروی دارفانی را وداع گفت.

این کارآفرین برجسته که سابقه دریافت انواع تندیس و لوح‌های مختلف از جمله جایزه امین الضرب، جایره علمی دکتر حبیب الله هدایت و… را داشت پس از عمری تلاش و ممارست در صنعت غذای کشور دعوت حق را لبیک گفت.

محسن شکروی بنیانگذار گروه صنایع غذایی شکلی درگذشت


محسن شکروی از مدیران و کارآفرینان به نام حوزه صنایع لبنی کشور بود که در طول چند دهه مجموعه‌هایی که از سوی خانواده و پدرش به صورت سنتی در تبریز راه‌اندازی شده بود را به یک گروه صنعتی و تولیدی مدرن حوزه لبنی با چند هزار نفر اشتغال، تبدیل کرد.

در سال ۱۳۲۸ شمسی، شعبه تهرانِ برند شکلی با هدف توزیع و فروش محصولاتِ ماست، کره، عسل و خامه تاسیس شد (با هدف افزایش تولید و توسعه فروش). این برند در ادامه با تلاش و فعالیت خود توانست در سال ۱۳۴۶ شمسی، بسته‌بندی کره خود را به صورت مکانیزه در مرکز تهران، شروع کند. محسن شکروی در سال ۱۳۵۴ شمسی، کارخانه مجهز شَکِلّی در جاده مخصوص کرج را احداث کرد. اما بر اساس اطلاعات موجود، برند فعلی شَکِلّی در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۵۶ رسما آغاز به کار کرده است. همچنین شکروی در سال ۱۳۷۱ برای گسترش حوزه پخش و افزایش تولید، شرکت صفاپخش را راه‌اندازی کرد. همچنین این مجموعه صنعتی در سال ۱۳۹۴ شرکت حمل‌ونقل وندا ترابر را راه‌اندازی کرد. شَکِلّی به عنوان یکی از سازمان‌های با سابقه در تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از همان ابتدا تلاش داشت تا رضایت مشتریان خود را با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت عادلانه به دست آورد.

برند مواد غذایی شکلی از گذشته تاکنون به ارائه و عرضه محصولاتی همچون فرآورده‌های لبنی، عسل، مربا، مارمالاد، شربت میوه و سبزی، شیره میوه جات و روغن‌های خوراکی پرداخته است و توانستند استاندارد‌های سیستم‌های مدیریتی FSSC ۲۲۰۰۰ – V۵: ۲۰۱۹، ISO ۹۰۰۱: ۲۰۱۵، ISO ۱۰۰۰۲: ۲۰۱۸، ISO ۱۰۰۰۴: ۲۰۱۸ را دریافت کند.

محسن شکروی در مصاحبه‌ای در پاسخ به اینکه چقدر شانس در پیشرفت شرکت شما نقش داشته گفته است: «شانس یک موقعیت غیرقابل اجتناب و غیرقابل پیش‌بینی است، اما فقط شانس برای موفقیت کافی نیست دانش کار، کارشناسی و پشتکار هست که حرف اول را می‌زند و عشق داشتن به کار را خیلی مهم می‌دانم. خیلی وقت‌ها ما شانس را از دست می‌دهیم، ولی با پشتکار و روحیه خستگی ناپذیری می‌توانیم شرایط را جبران کنیم و به اهدافمان برسیم».

محسن شکروی بنیانگذار گروه صنایع غذایی شکلی درگذشت

شرکت مواد غذایی شکلی از جمله برند‌های کهن غذایی در ایران به شمار می‌آید! این برند، فعالیت خود را چیزی در حدود ۱۵۰ سال پیش (اواسط قرن سیزدهم شمسی) در محله شتربان (کوی دوه چی) واقع در شهر تبریز آغاز کرد (تولید محصولات لبنی از جمله ماست و پنیر و خامه و نگهداری در یخچال طبیعی و توزیع آن در سراسر شهر تبریز) … در آن دوره، کوی دوه چی به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز تجارت محصولات کشاورزی و لبنی در شهر تبریز شناخته می‌شد.

در سال ۱۳۲۸ شمسی، مرکز تهران برند شکلی با هدف توزیع و فروش محصولات ماست، کره، عسل و خامه تاسیس شد (با هدف افزایش تولید و توسعه فروش)! این برند در ادامه تلاش و فعالیت خود توانست در سال ۱۳۴۶ شمسی، بسته بندی کره به صورت مکانیزه را در مرکز تهران خود آغاز نماید.

در سال ۱۳۵۴ شمسی، کارخانه مجهز شَکِلّی در جاده مخصوص کرج احداث شد! اما براساس اطلاعات موجود، برند فعلی مواد غذایی شکلی در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۵۶ شمسی آغاز به کار کرده است! جالب است بدانید اوج فعالیت برند شَکِلّی زمانی بود که محسن شکروی به همکاری با برادر خود قاسم شکروی در مغازه پدری پرداخت.

محسن شکروی با وجود اینکه تنها ۱۸ سال سن داشت، به کمک برادر بزرگ‌تر خود نوآوری‌های بسیاری را درزمینه‌ی فروش ماست، کره و عسل ارائه کرد! همین اتفاق باعث شد تا شَکِلّی در شهر تبریز به یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش این محصولات تبدیل شود.

در سال ۱۳۷۱ شمسی، شرکت صفا پخش توسط این برند مواد غذایی راه اندازی شد! شَکِلّی به عنوان یکی از سازمان‌های باسابقه در تولید و بسته بندی مواد غذایی از همان ابتدا تلاش داشت تا رضایت مشتریان خود را با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت عادلانه به دست آورد. برند مواد غذایی شکلی از گذشته تا کنون به ارائه و عرضه محصولاتی همچون فرآورده‌های لبنی، عسل، مربا، مارمالاد، شربت میوه و سبزی، شیره میوه جات و روغن‌های خوراکی می‌پردازد.

در سال ۱۳۹۴ شمسی، فعالیت شرکت حمل و نقل وندا ترابر (زیرمجموعه شکلی) آغاز شد.

شرکت بازرگانی مواد غذایی شکلِّی (یک شرکت سهامی خاص) با بیش از ۷۰ سال تجربه در حوزه تولید و بسته بندی محصولات غذایی لبنی شامل انواع کره، انواع روغن، انواع خامه و همچنین دیگر محصولات غذایی همچون عسل ماموریت خود را بر تولید محصولات غذایی سالم، بهداشتی و با کیفیت مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی و با بسته بندی مطابق تکنولوژی روز با هدف ایجاد سلامتی و نشاط در جامعه استوار ساخته است.

پایگاه خبری شعار سال، فقدان این بزرگمرد عرصه صنعت کشور را به جامعه صنایع غذایی و خانواده ایشان به ویژه فرزند برومندشان، جناب دکتر محمد تقی شکروی تسلیت عرض می‌کند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار:۶ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۰۰۷۱۵، agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین