پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
بار‌ها متذکر شده ایم که یکی از زشت‌ترین و بدقواره‌ترین شیوه‌های خدمات رسانی، انحصار در خدمات رسانی همراه با ضعف نهاد‌های بازرسی و نظارتی است. یکی از دستگاه‌های بشدت شاکی دار کشور هم، همین شرکت مخابرات با انحصار اعطایی در خدمات رسانی به آن توسط قانون است. آیا اصلاحیه اصل ۴۴ قانون اساسی را برای دکور تصویب کردیم یا برای این جیب و آن جیب کردن منافع مالی برای خصولتی ها؟ مبلغ تلفن یکطرفه شده را از طریق سامانه معظم بام بانک ملی (سامانه جامع خدمات مالی اینترنتی بانک ملی) پرداخت نمودیم و تلفن در روز بعد وصل نشد. با سامانه ۲۰۲۰ مخابرات تماس گرفتیم (داخلی ۶) و بعد از کلی توضیح در خصوص ضرورت پرداخت با سامانه مخابرات من و ۲۰۰۰، فرمودند که بین یک تا سه روز کاری برای اتصال زمان می‌برد. سوالمان این است که چرا؟ تا جایی که اطلاع داریم، بانک ملی راس ساعت ۱۲ شب، انتقال مالی را انجام می‌دهد، مابقی این اتلاف زمانی برای چیست؟ در سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات ثبت شکایت برای امکان پذیری پیگیری شکایت در دیوان صورت پذیرفت. از کلیه وکلای داوطلب کشور و شهروندانی که چنین مشکلی را تجربه کرده اند درخواست می‌گردد، با اقدام حقوقی و پیگیری از طریق سازمان‌های نظارتی و بازرسی، فضا را برای افزایش کیفیت خدمات رسانی و خروج از انحصار سلیقه مدار فراهم سازند. منتظر دریافت توضیحات شرکت مخابرات هستیم.

شعارسال: اصل داستان در چکیده (لید خبر) مطرح شد و از بیان مجدد آن خودداری می‌شود. سوال اینجاست که اگر قرار است خدمات رسانی شرکت مخابرات بدلیل پرداخت از سایر سامانه‌ها (غیر از سامانه مخابرات من و سامانه ۲۰۰۰)، با دلایلی موجه با ۷۲ ساعت تاخیر انجام شود، چرا اجازه پرداخت از طریق سایر سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها داده می‌شود و تمرکز روی سامانه‌های مخابرات صورت نمی‌پذیرد؟

علل تاخیر 72 ساعته مخابرات در وصل تلفن یک طرفه شده با وجود پرداخت از سامانه بام بانک ملی

اگر سامانه مخابرات دارای محدودیت ظرفیت پاسخگویی به حجم تقاضا هاست و ضرورت دارد از سایر سامانه‌ها استفاده شود چرا ۷۲ ساعت زمان نیاز است (دنبال توجیه گری مثل اینکه ما گفتیم بین یک روز تا سه روز کاری نیستیم. اگر یک نفر هم بعد از ۷۲ ساعت وصل ارتباط داشته باشد، بر اصل شکایت خدشه‌ای وارد نمی‌کند)؟ پایان روز ارسال تراکنش مالی، زمان لازم برای انتقال پول از سامانه‌های بانکی به سامانه مخابرات تصور شده و سامانه مخابرات در همان لحظه یا کمتر از یک ساعت بعد انتقال، می‌بایست برقرار کننده ارتباط باشد. مگر اینکه بشکلی غیرقانونی مقرر شده باشد که پول در حساب بانکی خاصی رسوب کرده یا اینکه واسط نرم افزاری لازم، بین نرم افزار بانکی و نرم افزار مخابرات با اهمال‌های عمدی و غیر عمدی صورت گرفته (حتی ایجاد شائبه قصور و تقصیر)، طراحی نشده باشد.

در هر حال، این چالش بدلیل همه گیر بودن نیازمند ارایه توضیحات محکمه پسند شرکت مخابرات است. هشدار داده می‌شود که در صورت عدم ارایه پاسخ منطقی و استدلال قوی، مسئله از طریق دیوان (شکایت شهروندان متضرر) و همچنین دادستان (مدعی العموم)، پیگیری خواهد شد. منتظر دریافت توضیحات هستیم.


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعارسال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
0
من هم به همین مشکل برخورد کردم. باید به 195 زنگ بزنم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین