شعارسال: اصل داستان در چکیده (لید خبر) مطرح شد و از بیان مجدد آن خودداری میشود. سوال اینجاست که اگر قرار است خدمات رسانی شرکت مخابرات بدلیل پرداخت از سایر سامانهها (غیر از سامانه مخابرات من و سامانه ۲۰۰۰)، با دلایلی موجه با ۷۲ ساعت تاخیر انجام شود، چرا اجازه پرداخت از طریق سایر سامانهها و اپلیکیشنها داده میشود و تمرکز روی سامانههای مخابرات صورت نمیپذیرد؟
اگر سامانه مخابرات دارای محدودیت ظرفیت پاسخگویی به حجم تقاضا هاست و ضرورت دارد از سایر سامانهها استفاده شود چرا ۷۲ ساعت زمان نیاز است (دنبال توجیه گری مثل اینکه ما گفتیم بین یک روز تا سه روز کاری نیستیم. اگر یک نفر هم بعد از ۷۲ ساعت وصل ارتباط داشته باشد، بر اصل شکایت خدشهای وارد نمیکند)؟ پایان روز ارسال تراکنش مالی، زمان لازم برای انتقال پول از سامانههای بانکی به سامانه مخابرات تصور شده و سامانه مخابرات در همان لحظه یا کمتر از یک ساعت بعد انتقال، میبایست برقرار کننده ارتباط باشد. مگر اینکه بشکلی غیرقانونی مقرر شده باشد که پول در حساب بانکی خاصی رسوب کرده یا اینکه واسط نرم افزاری لازم، بین نرم افزار بانکی و نرم افزار مخابرات با اهمالهای عمدی و غیر عمدی صورت گرفته (حتی ایجاد شائبه قصور و تقصیر)، طراحی نشده باشد.
در هر حال، این چالش بدلیل همه گیر بودن نیازمند ارایه توضیحات محکمه پسند شرکت مخابرات است. هشدار داده میشود که در صورت عدم ارایه پاسخ منطقی و استدلال قوی، مسئله از طریق دیوان (شکایت شهروندان متضرر) و همچنین دادستان (مدعی العموم)، پیگیری خواهد شد. منتظر دریافت توضیحات هستیم.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعارسال