پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: با مصوبه امروز مجلس مشکل حقوقی ۴۰ ساله برخی مجتمع‌های مسکونی رفع می‌شود.

شعار سال: محمدرضا دشتی اردکانی دریار مصوبات مجلس درباره مسکن در جریان برنامه هفتم توسعه، گفت: در کمیسیون تلفیق برنامه، موارد مناسبی برایتصویب شد و در نشست علنی امروز نیز تقریباً تمام موادی که در کمیسیون مصوب شده بود به تصویب رسید؛ با تصویب این مواد تحول بزرگی در زمینه خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود.

الزام ثبت اسناد و شهرداری به صدور پایان کار و تنظیم سند برای واحد‌های دارای بدهی مالکان قبلی


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بند (پ) ماده ۵۳ برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس، ادامه داد: با این بند مشکل ۴۰ ساله حقوقی برخی از مجتمع‌های مسکونی رفع می‌شود به این معناکه به طور مثال مردم آپارتمان خریداری می‌کردند، اما صاحب اصلی مجتمع به هر دلیلی مانند بدهی به شهرداری و... نمی‌توانست پایان کار و صورت مجلس تفکیکی بگیرد بنابراین انتقال ملک و آپارتمان مذکور مشکلاتی برای مالکان ایجاد می‌کرد.

وی اضافه کرد: به دلیل مشکل مذکور پرونده‌های بسیاری در محاکم دادگستری تشکیل شده است که در نشست علنی امروز تلاش شد تا این مشکل رفع شود؛ با تصویب این ماده افرادی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده‌اند، می‌توانند جریمه را بپردازند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری نیز ملزم هستند که گواهی پایان کار را برای آن واحد صادر کنند، بنابراین مشکل نقل و انتقال در برخی مجتمع‌های حتی ۱۰۰ و ۵۰ واحدی حل خواهد شد.

 وی به تشریح این موضوع با بیان مثالی پرداخت و گفت: به طور مثال مجتمعی ۱۰۰ واحد دارد، مالک اصلی پایان کار نمی‌گیرد بنابراین مالکان جدید این واحد‌ها متضرر می‌شوند و امکان فروش این واحد را به دلیل نداشتن پایان کار ندارند که با مصوبه مجلس امکان نقل و انتقال این آپارتمان‌ها فراهم می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۸۰۹۶۳، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین