پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
رهبر انقلاب در دیدار روز سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ با اعضای فرهیختگان و صاحب نظران علمی مجددا با گلایه اعلام نمودند که تداوم ارتقای مقاله محور با وجود تذکر چندین باره، جای سوال و گلایه دارد. رهبر فرمودند، بنده در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم تردیدی ندارم. اما اینکه همۀ اساتید و هیئت علمی را موظف کنیم که اگر می‌خواهید ارتقا بیابید، باید رتبه پیش فلان مجلۀ معروف یا فلان مرکز علمی دنیا امتحان بدهید و رتبۀ خود را مشخص کنید، این را منطقی نمی‌دانم.

شعار سال: بار‌ها و بار‌ها به وزرای محترم وزارتین عتف و بهداشت و درمان متذکر شدیم که ارتقای مقاله محور آن هم با دسترنج دانشجو، نمی‌تواند امری قابل قبول باشد. گفتیم که در کشور فاجعه دکانداری مقاله نویسی و از آن زشت‌تر و کراهت بارتر، دکان چاپ مقالات علمی- پزوهشی راه افتاده است، توجه نکردند.

رهبر انقلاب: مبنا قراردادن مقالۀ علمی برای شرط ارتقای هیئت علمی منطق ندارد


گفتیم که دسترنج دانشجویان به اسم اساتید ثبت شده و به اصطلاح کوچه بازاری آویز تریپ می‌روند، متوجه نشدند. گفتیم از یک طرح تحقیقاتی با روش‌هایی بشدت غیر اخلاقی، چند مقاله علمی- پژوهشی استخراج می‌شود، به گوش کسی نرفت. گفتیم. دانشجویان و حتی برخی اساتید داده سازی می‌کنند، گفتند قصد تضعیف نظام آموزش عالی را دارید. گفتیم بسیاری از استید دانشگاه واقعا پول مفت می‌گیرند و فاقد صلاحیت و توانمندی علمی لازم بوده و عموما رابطه محور یا سهمیه محور ورود کرده و نظام آموزش عالی را با بحران مشروعیت علمی مواجه کرده اند، گفتند فصد تضعیف دارید.

گفتیم دنیا از تولید علم به سمت فناوری در حال حرکت بوده و بحث تجاری سازی را هدف قرار داده و دانشگاه نسل سوم در حال همه گیری است، گفتند ما الان هم داریم همان کار را می‌کنیم و در برنامه‌های مان هست. گفتیم برای تولید و چاپ مقالات دانشجویان ارشد و دکتری برای فارغ التحصیلی شاهد برخی مفاسد اخلاقی هستیم. گفتند نشان مان بدهید.‌ای لعنت بر جماعت منفعت محور، گنگ و کر و کور و لال که بجز جیفه دنیا و حقوق ماهیانه، به هیچ چیز دیگر نمی‌اندیشد. سر در پوستین رشته علمی فرو برده و با نوعی محافظه کاری افراطی، تصور برج عاج نشینی در نهاد علمی را دارد. ما به کنار، نهیب رهبر انقلاب را شنیدید یا نه؟ تا امروز تکلیف حرفه‌ای و رسانه‌ای برای روشنگری داشتیم، اما از امروز تکلیف شرعی و سیاسی برای اصلاح و تغیر روند، خواهیم داشت.

تعداد بازدید : 7

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین